Harry Lime Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Har skolungdomarna mobiltelefonerna på under lektionerna i dessa dagar? Annat var det på min tid, då hade man fått ställa sig i skamvrån med en dumstrut på huvudet om mobilen börjat ringa när läraren förklarade Eulers metod. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Har skolungdomarna mobiltelefonerna på under lektionerna i dessa dagar? Annat var det på min tid, då hade man fåt ställa sig i skamvrån med en dumstrut på huvudet om mobilen börjat ringa när läraren förklarade Eulers metod. Självklart har de det, vad ska man annars sysselsätta sig med om det är tråkigt under lektionstid? Finns så många bra spel på mobilerna nuförtiden och så är det rätt kul att testa olika ringsignaler om det blir för tyst under några minuter när man ska utföra vissa uppgifter helt själv (ve och fasa). Dessutom så är det ett bra hjälpmedel vid tentor och dylikt när man inte kan svaren på nån fråga och snabbt och smidigt kan kontakta nån kompis som håller ställningarna på biblo med facit nära till hands. Hur fuskade ni på eran tid? Röksignaler från toppen av ett berg? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Så ambitiösa att någon orkade sitta på biblio för att hjälpa andra var vi aldrig. Men man kunde med miniräknaren enkelt göra ett program som listade kemiska formler eller så satte man sig bara bredvid pluggot och skrev av. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Så ambitiösa att någon orkade sitta på biblio för att hjälpa andra var vi aldrig. Ja här ser man klart och tydligt varför Folkhemmet håller på att falla i bitar! Folk idag verkar inte känna till begreppet SOLIDARITET. Jag menar att inte ens offra fem ynka timmar av sin lediga lördag för att hjälpa sin kompis med en tenta. Vart är vi på väg egentligen ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Hur fuskade ni på eran tid? Röksignaler från toppen av ett berg? Vem behöver fuska. Man är väl naturbegåvning. Tror aldrig jag fuskat på ett prov. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Vem behöver fuska. Man är väl naturbegåvning. Du och din usla stavning: naturist heter det! Tror aldrig jag fuskat på ett prov. Men nåt litet faderskapsprov har du väl säkert fuskat med nån gång? Medgerah, glöm inte att du är bland likasinnade nu, det är ju därför vi alla är medlemmar på detta förträffliga forum. Måste ut och köpa tuggummi, så kan ni vänta med intressanta inlägg tills jag är tillbaka om en stund är ni snälla. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Hur fuskade ni på eran tid? Röksignaler från toppen av ett berg? Vem behöver fuska. Man är väl naturbegåvning. Tror aldrig jag fuskat på ett prov. Tja man blir ju mörkrädd när man ser vilka som skall tjäna ihop till ens pension när man blir gammal å gaggig.. ett gäng fuskare... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Du och din usla stavning: naturist heter det! Jaha är det det jag är. NEJ. jag är ingen fuskare. tycker det är dåligt att fuska. Håller med MM bli oroad inför framtiden. Så här får det inte vara. Skärpning alla. Speciellt du divan. Man ska inte fuska sig igenom livet Hmm det där med faderskapsprov verkar du ha en del erfarenhet av Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Jag tycker faktiskt man borde återinföra ättestupan. Mycket humanare än dagens åldringsvård. Dessutom så är nya pensionssystemet lika seriöst som att man ska vinna en miljon på skraplott. Hmm det där med faderskapsprov verkar du ha en del erfarenhet av Hur då menar du? Att jag skulle ha testat om jag var fadern? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Jag tycker faktiskt man borde återinföra ättestupan. Mycket humanare än dagens åldringsvård. Dessutom så är nya pensionssystemet lika seriöst som att man ska vinna en miljon på skraplott. Hmm det där med faderskapsprov verkar du ha en del erfarenhet av Hur då menar du? Att jag skulle ha testat om jag var fadern? eeh nä det hoppas jag inte men du kanske delat ut några prov Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 17 Mars, 2006 Report Share Skriven 17 Mars, 2006 coolt såg just att jag å divan hadde lika många inlägg.. föresten ngn som kan en dunderkur mot förkylning?? skall iofs testa å köpa esperitox.. men alla tips är välkommna.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 17 Mars, 2006 Report Share Skriven 17 Mars, 2006 Jägermeister hjälper oftast mig vid förkylning... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 17 Mars, 2006 Report Share Skriven 17 Mars, 2006 Jägermeister hjälper oftast mig vid förkylning... Aaah.. får se om jag kan testa det sen.. har du flaskan i frysen först då?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 17 Mars, 2006 Report Share Skriven 17 Mars, 2006 coolt såg just att jag å divan hadde lika många inlägg.. jo, men jag tror naivt nog fortfarande på kvalité föresten ngn som kan en dunderkur mot förkylning??skall iofs testa å köpa esperitox.. men alla tips är välkommna.. Gör en blandning av följande: pressa 2-3 vitlöksklyftor och blanda med några msk creme fraiche och 1 msk honung. Smörj röran på rostat bröd. Upprepa några ggr om dan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 17 Mars, 2006 Moderator Report Share Skriven 17 Mars, 2006 coolt såg just att jag å divan hadde lika många inlägg.. föresten ngn som kan en dunderkur mot förkylning?? skall iofs testa å köpa esperitox.. men alla tips är välkommna.. Nackskott brukar få bort besvären... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.