Moderator Manetheren Skriven 30 April, 2006 Moderator Report Share Skriven 30 April, 2006 Nu har jag köpt en ny dator + skärm iaf. Det blev att jag köpte den på El Giganten i Sundsvall. AMD Athlon 64 3.0 Ghz 1024 Mb Ramminne 250 Gb Hårddisk ATI X600 256 MB Grafikkort Bland annat... Ganska lik min då, fatiskt. Tror min Athlon är en 3,2 och grafikkortet är ett X700, resten är lika. Nä, förresten, hade nog 320 Gb HD. Funkar helt ok. Går väl inte att köra de raskaste spelen, men det finns gott om bra lir som flyter på. Kör Tombraider Legends för fullt nu på hygglig upplösning. Jävligt kul! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 27 Maj, 2006 Report Share Skriven 27 Maj, 2006 Idag ska jag köpa något jag velat ha en lång stund, nämligen en iPod Nano 4GB. Det ska bli underbart! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 1 Juni, 2006 Report Share Skriven 1 Juni, 2006 *i brist pa bättre sysselsättning* Jag har ett helt hus för mig själv! I tva veckor! Sen flyttar jag ju hem igen i slutet av juli, sa da jävlar i mig ska det bli till att kolla igenom alla filmer som släppts under aret som jag velat se men det har aldrig blivit av. Sag iofs The Jacket och Kiss Kiss Bang Bang med kompisar förra veckan. The Jacket var bra och skrämde bara nästan ihjäl mig, jag har inga nerver för skräckfilm och thrillers kan vara problem, men jag gillade den. Kiss kiss bang bang var mest underhallning i enkel form, men när man sitter fem personer fran fem olika länder (Sverige, England, USA, Finland, Österrike) som pratar minst fem olika sprak sa var det skoj. Poäng till den nyfikne typen (kommer inte ihag vem det var) som drog igang "sa här ser jag ut"-traden (eller vad den nu heter, ni vet vilken jag menar). Är alltid skojsigt. Fast det är ju internet och ett av internets ordsprak är ju att man aldrig ska lita pa en tjej som vet vad Photoshop är... Nu ska jag sminka mig och aka till Ikea med en kompis, ha det! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 7 Juni, 2006 Report Share Skriven 7 Juni, 2006 Fan nu får jag snart skit för att jag är off topic igen Bingo! Har ni inget foto att lägga upp på er själv eller något intressant att säga om andras foton så skriv i valfri annan tråd istället. Sorry Peo. Det är bara så jävla svårt att låta bli att kommentera vissa saker och då är man alltid i fel tråd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 7 Juni, 2006 Report Share Skriven 7 Juni, 2006 Ah, det är lugnt. Lite off-topic ibland mår diskussionerna bra av. Bara det inte blir för mycket. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
farmor_gas Skriven 20 Juni, 2006 Report Share Skriven 20 Juni, 2006 Det här TV4 Anytime är ju totalt jävla urkasst. Kräver Internet Explorer och Windows Media Player 9 eller 10. Antingen utvecklar man media för alla eller för ingen!!! Att inte många förstår innebörden av denna enkla mening är ju konstigt. Det finns ju alternativ som är plattformsoberoende men ändå envisas företag med att använda skit som bara funkar i Windows med Internet Explorer. Detta är över mitt förstånd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 27 Juni, 2006 Report Share Skriven 27 Juni, 2006 Bara jag som såg Guns N' Roses = Axl Rose Show på Globen igår? Måste säga att jag ärligt talat trodde att det skulle vara ganska illa, men blev glatt överraskad över hur glad och livlig Axl var på scenen. Han verkade vara, ja vad kallas det. En normal person, om man undgår frillan och ansiktet. Men inte överraskad av hela botox grejen, då mannen ändå är 44 år gammal. Det var ändå värt att se Axl ensam på scen utan gänget. Ett av mina favoritband genom tiderna. Rösten fanns kvar och som den fanns. Pianisten Dizzy körde en solo och låten var ingen annans än Abba's. S-O-S heter väl låten? Klurat på namnet sedan igår. Dåligt med konserten: - Axl & Co. kom först på scen vid 10 - 2 stycken förband som sög - Alldeles för många solon, totalt 6 om jag minns rätt Top 5 låtarna: Patience Knockin' on Heaven's Door November Rain Sweet Child O' Mine Nightrain Detta är inte Guns N' Roses, men såklart var det en nostalgi resa till rockens goda tid som är så nära sitt slut. Kanske finns det hopp om skivan Chinesese Democracy släpps och blir en succé. Chansen är liten, men det är lite som behövs. Tyvärr, så är nog rockens tid är nog över. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 27 Juni, 2006 Report Share Skriven 27 Juni, 2006 Kul att du säger resa till rockens goda tid. Ovch om du syfter mer på hårdrocken så den väl hetare än på länge nu. Sen tror jag att många äldre rockers inte håller med dej angående att Gunsen var rockens goda tid direkt. Men nog kan jag tro att det var en liten nostalgitripp. Att dom kom på scen kl 10 kan inte ses som negativt egentligen. Dom kom ju på scen i alla fall. hade det varit under Gunsens storhetstid hade det inte alls varit säkert att så skett. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 27 Juni, 2006 Report Share Skriven 27 Juni, 2006 Ingo: 60-talet till sena 80, kanske tidiga 90 ser jag som rockens goda tid. Efter det har det bara gått neråt. Jadu, Förväntade att de skulle komma sent, men bra att dom kom iaf. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 3 Juli, 2006 Report Share Skriven 3 Juli, 2006 Jag var på Robbie Williams på Ullevi igår! Ja jäklar vilken spelning. Är inte någon Robbie-fantast direkt, har inte någon skiva utan det man har hört är från Teve och radio, men satan vilken entertainer han är... MÄKTIGT är ordet. Ska tillägga att det är första riktigt stora stadiumkonserten jag är på. Det roliga är att när jag kom in på planen på Ullevi kunde jag inte tänka på något annat än att här har mina stora idoler (Blåvitt såklart) sprungit runt och gjort storverk Läste oxå att Robbie var på Kamratgården i fredags och lirade mot Blåvittprofiler, han ville visst dit för att spela fotboll på blåvitts mark det säger en del om laget med den härligaste av färger. FAN VA VI ÄR KÄNDA I VÄRLDEN Mild (som dagen till ära hade fått på sig tröjan igen) hade visst medvetet spelat så långt ifrån Robbie som möjligt för att inte råka klippa honom så att spelningarna blev inställda, moahahahahaa... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 3 Juli, 2006 Report Share Skriven 3 Juli, 2006 Host host hack hack.. se va lång man kommer på gamla meriter... man behöver knappt göra ett skvatt själv... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 3 Juli, 2006 Report Share Skriven 3 Juli, 2006 Jo jo men om sanningen ska fram så är väl blåvitt det enda svenska lag som presterat nånting utanför sveriges gränser. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 4 Juli, 2006 Report Share Skriven 4 Juli, 2006 Jo jo men om sanningen ska fram så är väl blåvitt det enda svenska lag som presterat nånting utanför sveriges gränser. Hittade inte fler smilies för att hylla dina fantastiska inlägg Ingo! Tummen upp för dig, ängeln talar väll för sig själv och inte för vad det står om hypocrite när man skriver dit den, och smurfen för att den helt enkelt har den vackraste av alla färger, blåvit. ...var inte Åtvidaberg ute i Europa en gång i tiden... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spicoli Skriven 4 Juli, 2006 Report Share Skriven 4 Juli, 2006 Glöm inte bort Malmö FF, dom har ju vart i Europacupfinal (1979 var det nog), som numera är känd som Champions Leauge. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 4 Juli, 2006 Report Share Skriven 4 Juli, 2006 Glöm inte bort Malmö FF, dom har ju vart i Europacupfinal (1979 var det nog), som numera är känd som Champions Leauge. Ursäkta min okunnighet, men om Europacupen motsvarar Champions Leauge, var hamnar man då idag om man vinner Cupen i Sverige? Trodde det var Europacupen... Har för mig att den kallades nått i stil med Cupvinnarcupen förr, fast den är ju oxå med...hmmmm... Är det inte så Spicoli att det inte fanns någon motsvarighet till Champions Leauge förr utan den har bildats utifrån sig självt. Eller man hamnade i den här varesig man vann serien eller cupen? Europacupen är väll fortfarande UEFA CUP? Lägger med en bild som visar UEFA´s olika serier och cuper Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.