Spicoli Skriven 4 Juli, 2006 Report Share Skriven 4 Juli, 2006 Champions League kom till någon gång på 90-talet först, och då kunde fler lag delta. Innan det kallades den för Europacupen och då kvalificerade sig endast det lag som vann högsta ligan i sitt land. Men man ville väl utveckla det så fler lag kunde vara med, så nu kan dom i vissa större ligor som kommer på 2-3 plats och tom med 4 plats kvalificera sig dit. Uefacupen är till för dom lagen som inte vinner sina ligor utan kommer kanske på en 2 till 5 plats eller något i sin liga. Tidigare hette den mässcupen tror jag. Cupvinnarcupen kom man till endast ifall man vann cupen i sitt land. Jag tror dom la ner den cupen runt 96 eller 97 och tror en av dom sista finalerna där gick på Råsunda. Nu när man vinner cupen i sitt land kommer man till Uefacupen. I år får till exempel Åtvidaberg spela Uefacupen för att dom kom 2:a i cupen förra året. Djurgåren tog hellre sin plats i Champions League kvalet än Uefacupen och eftersom man inte kan delta i europeiska cuper samtidigt så gick den platsen då till Åtvidaberg. Hoppas du fått svar på det du ville. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 4 Juli, 2006 Report Share Skriven 4 Juli, 2006 LL som jag sagt jag harr alltid hållit på Blåvitt utom när de möter Giffers då men det känns ju rätt lång borta nu. Ja det går säkert att nämna nå lag som varit med nånstans i nån europacup eller nått sånt men blåvitt är nog ändå det klubblag som satt sverige på kartan. trots att mitt första minne blir Per Edmund Mordt. Suck Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 4 Juli, 2006 Report Share Skriven 4 Juli, 2006 Ja, det är ju inte för inte som vi kallas de Mesta mästarna... Vi har ju dock vunnit i Europa. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spicoli Skriven 4 Juli, 2006 Report Share Skriven 4 Juli, 2006 Ja Blåvitt är väl det mest framgångsrika klubblaget i Sverige. Ville bara nämna att det finns andra svenska lag som gått långt i europa turneringarna också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 4 Juli, 2006 Report Share Skriven 4 Juli, 2006 Ja Blåvitt är väl det mest framgångsrika klubblaget i Sverige. Ville bara nämna att det finns andra svenska lag som gått långt i europa turneringarna också. Jo men dom räknas inte Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spicoli Skriven 4 Juli, 2006 Report Share Skriven 4 Juli, 2006 Ja Blåvitt är väl det mest framgångsrika klubblaget i Sverige. Ville bara nämna att det finns andra svenska lag som gått långt i europa turneringarna också. Jo men dom räknas inte Så synd annars kunde du ju skryta med Giffers meriter, vad är det en 10plats i allsvenskan eller som bästa?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 4 Juli, 2006 Report Share Skriven 4 Juli, 2006 Ja Blåvitt är väl det mest framgångsrika klubblaget i Sverige. Ville bara nämna att det finns andra svenska lag som gått långt i europa turneringarna också. Jo men dom räknas inte Så synd annars kunde du ju skryta med Giffers meriter, vad är det en 10plats i allsvenskan eller som bästa?? Neeeej en 5:e plats tror jag är den bästa placeringen. Det är inte lätt att hålla på sveriges just nu sämsta fotbollslag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 5 Juli, 2006 Report Share Skriven 5 Juli, 2006 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Bruce kommer tillbaks till Sverige i höst. Läs mera hos www.ema.se. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 5 Juli, 2006 Report Share Skriven 5 Juli, 2006 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Bruce kommer tillbaks till Sverige i höst. Läs mera hos www.ema.se. Tyckte jag läste Sverige, men det står ju att han kommer till Stockholm Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 5 Juli, 2006 Report Share Skriven 5 Juli, 2006 Bruce kommer tillbaks till Sverige i höst. Det gör jag med, men det är fan ingen som hurrar över det... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 5 Juli, 2006 Report Share Skriven 5 Juli, 2006 Bruce kommer tillbaks till Sverige i höst. Det gör jag med, men det är fan ingen som hurrar över det... Hurra Zephiennia for Homecoming queen!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 5 Juli, 2006 Report Share Skriven 5 Juli, 2006 med tanke på den norska flaggan undrar man ju om det är zephiennia å hennes norrman på bilden.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 6 Juli, 2006 Report Share Skriven 6 Juli, 2006 med tanke på den norska flaggan undrar man ju om det är zephiennia å hennes norrman på bilden.. *host host* man vet ju aldrig... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 12 Juli, 2006 Report Share Skriven 12 Juli, 2006 Pink Floyds grundare Syd Barrett har avlidid förra fredagen men framgick först igår i nyheterna. Efter att ha grundad den psykedeliska rockens storhet fick hans hjärna nog efter för mycket droger vilket resulterade i diverse psykoser drog han sig tillbaka 1968 och bodde isolerad utanför omvärlden i moderns hus. Under tiden släppte han två soloprojekt runt 70-talets början och uppnådde nu på senare tid legend-status som diverse andra storheter inom 70-talsrocken (Hendrix, Joplin och Morrison). Brodern säger att hans psykiska ohälsa som sviktat hela tiden och problematik kring diabets gjorde så hans 60-åriga kropp gav upp. Väldigt tråkigt för oss fans och som kunde ha hoppats på en återförening i framtiden är det kört med andra ord. Tur nog har fortfarande Roger Waters och Dave Gilmore hälsan i behåll. EDIT: Igår då jag besökte läkaren ebbade samtalet ut i rockstjärnor som förlorat sig i droger och Barrett kom på tal, senare på kvällen fick man reda på nyheten. En knut i magen knöt sig kan jag säga er... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donnie Darko Skriven 12 Juli, 2006 Report Share Skriven 12 Juli, 2006 Egentligen kan man ju säga att han dog för flera år sedan. Men hur som helst en väldigt stor förlust för alla oss Pink Floyd fanatiker. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.