Jump to content

Fotbollslag?

Achtung

Rekommenderade inlägg

• Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

najs.. vi har Malmö hemma på söndag.. undra om èowyn kommer hit på besök då ????? :o

haha, hur ska jag tolka den smilisen? :D men det var väl tänkt så… sen blev jag inte klok på hur jag skulle ta mig till rambergsvallen och nu har jag precis tagit mig hem till skåne, välfyllt kylskåp och malmöfestival till helgen. å andra sidan är jag jäkligt sugen, har inte sett en match på plats på evigheter och radiokommentatorer börjar gå mig på nerverna. så ifall jag tar mig hem till borås tidigare och lyckas klura ut nåt som inte involverar spårvagnar (onda!) så dyker jag upp!

vore trevligt om pågarna kunde ta och spela även andra halvlek den här gången…

najs.. vi har Malmö hemma på söndag.. undra om èowyn kommer hit på besök då ????? :o

haha, hur ska jag tolka den smilisen? :D men det var väl tänkt så… sen blev jag inte klok på hur jag skulle ta mig till rambergsvallen och nu har jag precis tagit mig hem till skåne, välfyllt kylskåp och malmöfestival till helgen. å andra sidan är jag jäkligt sugen, har inte sett en match på plats på evigheter och radiokommentatorer börjar gå mig på nerverna. så ifall jag tar mig hem till borås tidigare och lyckas klura ut nåt som inte involverar spårvagnar (onda!) så dyker jag upp!

vore trevligt om pågarna kunde ta och spela även andra halvlek den här gången…

Hmm synd om dej. Dina matcher sänds ju ialla fall i radio. Det är inte ofta man får höra nått från våra matcher dom snakcar hellere division 4 på lokalradions sportsändningar. Och nästan inga matcher går ju i tv.

Fel tråd men Grattis i efterskott.

Hmm synd om dej. Dina matcher sänds ju ialla fall i radio. Det är inte ofta man får höra nått från våra matcher dom snakcar hellere division 4 på lokalradions sportsändningar. Och nästan inga matcher går ju i tv.

tack!

ja okej, mina förutsättningar är bättre än dina. hehe... :) jag kan bara inte behålla koncentrationen på den där rösten, så brukar istället fokusera på de direktrapporteringar som finns på nätet.

har just sett att hasse går till halmstad. det är chock o sorg i mitt hjärta. :(

tack!

ja okej, mina förutsättningar är bättre än dina. hehe... :) jag kan bara inte behålla koncentrationen på den där rösten, så brukar istället fokusera på de direktrapporteringar som finns på nätet.

har just sett att hasse går till halmstad. det är chock o sorg i mitt hjärta. :(

ryktet sa att han skulle gå till oss.. sen var folk glada att han inte gjorde det.. :S själv har jag dålig koll på det... spårvagnar är fina å bra.. förstår inte vad du menar.. spårvagn 5,6 och 10 går mot hisingen och rambergsvallen.... sen går iaf buss 17 till wieselgrensplatsen (där ser du du rambergsvallen) sen hmm får kolla..

du är hjärtligt välkommen till den gröna ön hisingen.. sveriges svar på Irland där ölet flödar å nästan alla är vänliga :up:B)

spårvagnar är fina å bra..

nej.

du är hjärtligt välkommen till den gröna ön hisingen.. sveriges svar på Irland där ölet flödar å nästan alla är vänliga :up:B)

jag älskar irland, så om det vore så väl... :) men har inte tagit mig hem än, trivs lite för bra här nere. så jag sparar all röst som finns till helsingborg-mff istället! dessutom har jag tältat där utåt hisingen i sommar, det får räcka med göteborg för ett tag. :) folk kan ju får för sig att jag tycker om stället.

nu ska jag ut o springa i pissevädret, sen blir det festivalande!

Jupp, 170:- rikare på en tia igår :P Liverpool fick tyvärr bara oavgjort men det gjorde ju inget då jag hade tippat det.

Arsenal och Elfsborg hade jag oxå kryss på. Summasumarum 170:-

Stackars Henke Larsson :down: Hur i helvete kan man vara så dum... misshandel på fotbollsplan ska tas upp i civil rättegång, för att man är på en fotbollsplan gäller inte andra lagar! :mad2:

Jupp, 170:- rikare på en tia igår :P Liverpool fick tyvärr bara oavgjort men det gjorde ju inget då jag hade tippat det.

Arsenal och Elfsborg hade jag oxå kryss på. Summasumarum 170:-

Stackars Henke Larsson :down: Hur i helvete kan man vara så dum... misshandel på fotbollsplan ska tas upp i civil rättegång, för att man är på en fotbollsplan gäller inte andra lagar! :mad2:

skall man vara helt ärlig så var väl det knappast misshandel??

han gav honnom en näve i magen.. inte specielt hårt ens.. sen skriver media upp det som fesken bara för att det är Larsson.. jag har sett värre saker som inte ens fått gult kort...

idag gäller victory or valhalla för häcken.. (så känns det iaf) kan det bli en ny omgång vattenpolo på ett regntyngt rambergsvallen?? ser så ut för tillfället... :(

skall man vara helt ärlig så var väl det knappast misshandel??

han gav honnom en näve i magen.. inte specielt hårt ens.. sen skriver media upp det som fesken bara för att det är Larsson.. jag har sett värre saker som inte ens fått gult kort...

Är ganska övertygad om att om man hade gjort samma sak på stan och en polis stått bredvid så hade det blivit mer än en tillsägning... man hade nog fått följa med upp till stationen tror jag. Killen kunde ju inte resa sig ens...

Tror og det tagits uåå lika mycket oavsett vem som delat ut slaget i magen. Nu var det Henke. Den stora folkhjälten. Tycker det var jävligt fult och klart som fan ska ha straffas. Skulle bli ganska besviken om en giffer gjorde nått lika fult. Och vi har ju Erkan i laget nu.

VI VANN IDAG IGEN: och jag var ännu en gång där :up: och fortfarande en nolla bakåt. 0 insläppta på 4 matcher. nu ökar vi tkten och vinner resten.

:D och pågarna spelade indeed två halvlekar, vad det verkar.

vad gäller henke så önskar jag förstås inget hellre än att få snacka skit om hif, men när jag äntligen såg bilderna efter allt jag hört om att han "slagit ner" jönsson... håller med mm. det ser ju inte ens hårt ut.

jon jönsson: "det har blivit löjligt uppförstorat"

vad gäller henke så önskar jag förstås inget hellre än att få snacka skit om hif, men när jag äntligen såg bilderna efter allt jag hört om att han "slagit ner" jönsson... håller med mm. det ser ju inte ens hårt ut.

jon jönsson: "det har blivit löjligt uppförstorat"

Spelar det någon roll om det var hårt??? Man gör la fasen inte så på en fotbollsplan (eller ute på gatorna) ändå?

Varför är det värre att slå någon i magen än att sparka eller glidtackla någon på smalbenet? Det är ju inte direkt så att risken för en skada är större.

Personligen tror jag Jönsson filmade. Han vacklar först tillbaka innan han vänder sig om med ett hopp(!) innan han faller ihop. Det där hoppet är inte någon naturlig reaktion om man blivit träffad av ett slag hårt nog att sänka en.

Varför är det värre att slå någon i magen än att sparka eller glidtackla någon på smalbenet? Det är ju inte direkt så att risken för en skada är större.

Personligen tror jag Jönsson filmade. Han vacklar först tillbaka innan han vänder sig om med ett hopp(!) innan han faller ihop. Det där hoppet är inte någon naturlig reaktion om man blivit träffad av ett slag hårt nog att sänka en.

Men jag förstår inte detta försvar för Henke hela tiden. Det var fult gjort och hör inte hemma på fotboollsplan. Menar Zidanes skalle var inte heller stenhård men det var också fult gjort. Och en oförberedd smocka där han träffar behöver inte vara så hård för att det ska kännas.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...