Jump to content

Rösta på bästa filmen

Achtung

Rekommenderade inlägg

Ang. reglerna: jag håller med Jojje och mig själv (surprise!) om detta med trilogier och andra typer av serier. Med andra typer menar jag t ex Terminator som jag inte vill kalla trilogi med tanke på hur många år som gått mellan filmerna och med tanke på regissörsbytet.

Fast Achtung har möjligen en poäng i att det blir tråkiga listor om t ex alla Lotr-fans, och ni är många, ska rösta in alla tre (nåja två än så länge) på topfive-listan. Däremot kan jag inte se att det blir orättvist? OM nu "Mitt i Naturen: The Movie" skulle få flest röster så får den det.

Men nu är det givetvis Achtungs regler som gäller. Om än aningen smygfascistiska... :lol:

Zoodiac: intressant röstning! Du rösta alltså i princip på en film du inte sett - tänk om den floppar? Nej det gör den förstås inte men utifrån böckerna, som ändå är originalet, har jag väldigt svårt att tro att Rotk skulle kunna slå The Fellowship. Magin blir aldrig riktigt så stor som i den första delen av trilogin, som dessutom är mest tacksam bildmässigt.

Ändrad av jonas

• Svar 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zoodiac: intressant röstning! Du rösta alltså i princip på en film du inte sett - tänk om den floppar? Nej det gör den förstås inte men utifrån böckerna, som ändå är originalet, har jag väldigt svårt att tro att Rotk skulle kunna slå The Fellowship. Magin blir aldrig riktigt så stor som i den första delen av trilogin, som dessutom är mest tacksam bildmässigt.

Den floppar inte. Hoppas att du har sett rotk-"trailern" när gandalf och pippin står på muren och pippin frågar likt en unge på 5 år om det finns något hopp för Frodo och Sam. Det kallar jag för storslagen scen, där finns allt. Tänk sedan 200 000 orcher på frammarch, en enromt stor byggnad (tirith) En mängd olika huvudpersoner och en lång och tjock röd tråd som på shelobmanér klibbar ihop allt med alla... Jackson kan inte misslyckas och om han nu har arbetat mest på den här filmen och har erfarenhet av de två föregångarna och nästan obegränsade tillgångar från new line måste det väl bli ett mästerverk, eller? Det är trots allt den här rullen han har strävat efter att få färdig i 5-10 år...

Nu ska jag fatta mig kort eftersom jag vet att det finns en Rotk-tråd: nej jag tror absolut inte den floppar, varken konstnärlig eller kommersiellt (hur skulle den kunna det senare?). Det skrev jag ju.

Faktum kvarstår: du röstar efter att ha sett en trailer. Ungefär som att dela ut OS-medaljer efter att ha kollat på uppvärmningen. Eller nåt. Tyvärr är den sista delen av trilogin den minst fantastiska. Jag talar alltså om boken. Tolkien verkar ha tappat en liten aning av inspirationen - att sedan även den romanen slåt 99% av världslitteraturen med hästlängder är en annan sak. Men även jag tror - och hoppas - att filmen ska överträffa mina förväntningar.

Men, hörni, rösta!!! Och: glöm inte att se om Vanilla sky först... :hypocrite:

aktum kvarstår: du röstar efter att ha sett en trailer. Ungefär som att dela ut OS-medaljer efter att ha kollat på uppvärmningen.

Men vilken uppvärmning! Kristian Ohlsson (lotr) kommer säkerligen att vinna efter sin korta uppvärmning eftersom värsta konkurrenten Edwards (matrix reloaded) floppad och inte kommit över 13 meter. Det enda som kan stoppa en medalj är att Ohlsson bryter sina båda ben och aldrig kommer tillbaka (alla filmversioner brinner upp). Men nu skriver jag inget mer om ROTK här...

• Filmstar
Braveheart??! Äventyrsfilmen av och med Mel Gibson alltså. OK, en bra film i sin genre. Snygg, välgjord och rätt spännande vill jag minnas. Men bäst av alla, nånsin? 

Intressant val. Har du lust att motivera det?

Hennes motiveringar finns lite överallt här på forumet. Själv så tycker jag att Braveheart är en bra film, men inte så bra. 4/5.

Förresten, så råkade du glömma Star Wars, Filmis. Rätta till det är du snäll ;):P

Ganska svårt att motivera....

Kan inte riktigt förklara, men Braveheart grep som ingen annan film någonsin har gjort första gången jag såg den...den ger mig en speciell känsla som är oförklarlig, det är troligen det som gör det till den bästa filmen jag sett....det är nog samma känsla som alla StarWars-freak har :P

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...