whatever Skriven 9 September, 2003 Report Share Skriven 9 September, 2003 Men å andra sidan så tycker jag att LOTR kan få 4.8 ..... Snälla nån, förklara vad det är som är så bra med LOTR? Jag fattar bara inte att typ hälften av alla här sätter den som den bästa filmen genom tiderna. När jag kom ut från biografen var känslan mer, jaha, det var den det. Vad är det som är så speciellt??? Anledningen man sätter en film som bäst genom tiderna är inte enskilda element men snarare helhetsintrycket och känslan av att se den. Sånt kan inte förklaras, speciellt inte för en som inte delar det intrycket. Själv så skulle jag väll säga att jag har gett ungefär 10 filmer betyget 5. Jag strävar efter att mina betyg ska sortera sig som en normalfördelningskurva. Dock så blir det en liten övervikt på den bra sidan eftersom jag sällan ser klart filmer som hade platsat på betygen 1 eller 2. Alltså jag har också gett cirka 100 filmer 5 i betyg, men jag tycker inte att dessa filmer är helt perfekta, jo kanske Donnie Darko men när jag ger en film en femma måste det där lilla extra finnas, om inte femman får en viss bredd blir ju fyrorna och treorna skitbreda vilket inte heller är bra tycker jag..... En femma är en femma och om man nu vill ge -5 eller vanlig femma ger väl själva grejen lite bredd. Nåja, har iallafall gett många filmer fem även om jag varit snäll ibland, ha dock tittat igenom dem och är nöjd Varför citerade ni mej för? Jag undrade bara vad som var att alla tyckte att LOTR var så bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 9 September, 2003 Report Share Skriven 9 September, 2003 Jag håller med dig Whatever i LOTR frågan, den filmen är överskattad, men jag VET att många älskar den och det är inge fel i det, det är precis som Achtung säger om upplevelse. Jag värderar LOTR till 4 men tycker att bäst genom tiderna är att ta i!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 9 September, 2003 Filmstar Report Share Skriven 9 September, 2003 Men å andra sidan så tycker jag att LOTR kan få 4.8 ..... Snälla nån, förklara vad det är som är så bra med LOTR? Jag fattar bara inte att typ hälften av alla här sätter den som den bästa filmen genom tiderna. När jag kom ut från biografen var känslan mer, jaha, det var den det. Vad är det som är så speciellt??? Jag älskar filmer som är baserade på böcker som jag har läst förut. Och eftersom LOTR är en av mina favoriböcker så gillar jag filmen väldigt mycket på grund av att det är en superbra filmatisering av en sån svår bok. Allting passar bra och stämningen är klockren. Den får en femma för att jag njuter av att se den helt enkelt. Jag ger 5:or till filmer som jag blir glad av att se, men de måste vara väldigt, väldigt bra och LOTR är det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
whatever Skriven 9 September, 2003 Report Share Skriven 9 September, 2003 Men å andra sidan så tycker jag att LOTR kan få 4.8 ..... Snälla nån, förklara vad det är som är så bra med LOTR? Jag fattar bara inte att typ hälften av alla här sätter den som den bästa filmen genom tiderna. När jag kom ut från biografen var känslan mer, jaha, det var den det. Vad är det som är så speciellt??? Jag älskar filmer som är baserade på böcker som jag har läst förut. Och eftersom LOTR är en av mina favoriböcker så gillar jag filmen väldigt mycket på grund av att det är en superbra filmatisering av en sån svår bok. Allting passar bra och stämningen är klockren. Den får en femma för att jag njuter av att se den helt enkelt. Jag ger 5:or till filmer som jag blir glad av att se, men de måste vara väldigt, väldigt bra och LOTR är det. OK... Då kan jag ju säga att jag inte uppskattade boken så mycket. Kanske är det därför jag inte gillade filmen speciellt mycket. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 9 September, 2003 Filmstar Report Share Skriven 9 September, 2003 En femma för mig betyder inte fulländning. Det betyder att den är värd en femma. Jaha, och vad är en fulländad film värd då? En femma förstås. Men alla femmor är inte fulländade. Mitt betygssystem tillåter femmor även till filmer som jag inte tycker är fulländade. Ett litet underlit system i så fall, måste jag säga. 3 brukar ha ett brett spann, mendan 5 ett väldigt smalt, det är logiskt. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Brukar och brukar. Logiskt och logiskt. Mitt 5-betyg har ett spann i alla fall. Jag går mer på känslan jag har efter filmen. Ibland känns det som en femma och då får den det även om den inte är fulländad. Här är förresten de filmer som jag gett högsta betyg. Inte så vansinnigt många tycker jag, men säkert betydligt fler än dina femmor, Manetheren. Alien Apocalypse Now Casablanca Crouching Tiger, Hidden Dragon De älskande vid polcirkeln Deer Hunter Donnie Darko Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben Fanny och Alexander Festen Gudfadern del II Magnolia Matrix När lammen tystnar Paris, Texas Persona Pulp Fiction Requiem for a dream Sagan om Ringen The Pianist The Ring Tjuren från Bronx Trainspotting Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 10 September, 2003 Report Share Skriven 10 September, 2003 Jag håller med i ditt resonemng Jojje, jag går också på känslan efter filmen. tycker att det blir lite tråkigt om man aldrig kan sätta fem!! Tycker du har bra femmor Jojje här kommer mina: Bowling for Columbine Clockwork Orange Donnie Darko Elefantmannen Forrest Gump Gudfadern Magnolia Matrix Memento Monty Pythons galna värld O Lucky Man! Pulp Fiction Requiem for a dream Royal Tenenbaums Rymdimperiet slår tillbaka Spirited Away Taxi Driver Terminator 2 - Domedagen The Game The Shining The Thing Tjuren från Bronx Yojimbo - Livvakten fins väl någon tveksam och någon som fattas men än så länge så ligger det så här, Dr Strangelove till exempel ligger och vippar, ska se den igen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 10 September, 2003 Moderator Report Share Skriven 10 September, 2003 (ändrad) Ev. The Matrix och Forrest Gump skulle kunna få 5:or av mig av de ni listar. EDIT: Lägger också till Livet från den ljusa sidan från mitchies lista nedan. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Ändrad 10 September, 2003 av Manetheren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 10 September, 2003 Report Share Skriven 10 September, 2003 Jag går mer på känslan jag har efter filmen. Ibland känns det som en femma och då får den det även om den inte är fulländad. Håller med! Både Jojje och roadwarrior ger 5/5 till mycket bra filmer. Här kommer också mina 5or: Bowling for Columbine Ed Wood Fight Club Forrest Gump Jedins återkomst Livet från den ljusa sidan Magnolia Memento Moulin Rouge! Mulholland Drive Rymdimperiet slår tillbaka Rädda Menige Ryan Sagan om Ringen Schindler's List Star Wars Tjuren Från Bronx Truman Show Yrrol En del filmer blir bättre och bättre ju mer man ser dem och tänker på dem. Jag funderar t.ex. på att höja Gudfadern och Clockwork Orange till 5. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 10 September, 2003 Report Share Skriven 10 September, 2003 Bra femmor Mitchie:up: , har några där jag vill se också. Har nog varit lite snäll mot Gudfadern men Clockwork är en klar femma i min bok Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 11 September, 2003 Report Share Skriven 11 September, 2003 (ändrad) En del filmer blir bättre och bättre ju mer man ser dem och tänker på dem. Jag funderar t.ex. på att höja Gudfadern och Clockwork Orange till 5. Själklart e dom två filmerna femmor, utan tvekan!! Ändrad 11 September, 2003 av Hawa!i Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
North Skriven 11 September, 2003 Report Share Skriven 11 September, 2003 Hmmm..... här gäller det att tänka. 5 poäng LotR 4 poäng Braveheart 3 poäng Pirates of the Carribean (Gillar Johnny! *ler*) 2 poäng The Miracle worker 1 poäng Disney filmer! *ler igen* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 12 September, 2003 Report Share Skriven 12 September, 2003 (ändrad) Varför uppdateras den aldrig.. Ändrad 12 September, 2003 av Hawa!i Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 12 September, 2003 Author Report Share Skriven 12 September, 2003 Varför uppdateras den aldrig.. Varför uppdaterar du den aldrig? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 12 September, 2003 Report Share Skriven 12 September, 2003 VA menar du??? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 12 September, 2003 Author Report Share Skriven 12 September, 2003 VA menar du??? Jag hindrar ingen från att uppdatera den. Men jag gör det inte. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.