Achtung Skriven 7 September, 2003 Author Report Share Skriven 7 September, 2003 hmmm... den här tråden har gått ner sig nu! Ni som är nya får också gärna bidra, det var annars en bra sammanställnign det här... Nej, jag orkar inte räkna om allt. De får nån annan göra i så fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 8 September, 2003 Moderator Report Share Skriven 8 September, 2003 Såg den här omröstningen först nu. Jag måste säga att jag är imponerad över att så många röstat. Hade väntat mig att många fler skulle säga att det inte går och därför inte delta. Mycket duktigt! Själv säger jag att det inte går att och att jag, om det fortfarande varit möjligt, inte tänkt vara med och rösta. *Bugar sig och lämnar scnenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gort Skriven 8 September, 2003 Report Share Skriven 8 September, 2003 Själv säger jag att det inte går att och att jag, om det fortfarande varit möjligt, inte tänkt vara med och rösta. Håller med Fast jag började fundera. Vilka filmer är det som brukar bli etta när kritikerna röstar? Casablanca, Citizen Kane, Cykeltjuven eller? Säg inte att Borta med vinden brukar komma med? Då blev den här listan helt okej trots allt ju. Fast att Bladerunner inte kom med alls är ju lite skandalöst! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 8 September, 2003 Report Share Skriven 8 September, 2003 (ändrad) 5p. Scarface 4p. Gudfadern 3p. Svaing private ryan 2p. Sum of all fears 1p. Equilibrium Ändrad 8 September, 2003 av Hawa!i Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 9 September, 2003 Report Share Skriven 9 September, 2003 5. LOTR 4. POTC 3. Edward Scissorhands 2. Den siste Mohikanen (?) 1. Ghost Ship Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 9 September, 2003 Author Report Share Skriven 9 September, 2003 5. LOTR 4. POTC 3. Edward Scissorhands 2. Den siste Mohikanen (?) 1. Ghost Ship Så den film du tycker är näst bäst genom tiderna gav du bara 4.5/5. Snacka om att ha ett tufft betygssystem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 9 September, 2003 Moderator Report Share Skriven 9 September, 2003 5. LOTR 4. POTC 3. Edward Scissorhands 2. Den siste Mohikanen (?) 1. Ghost Ship Så den film du tycker är näst bäst genom tiderna gav du bara 4.5/5. Snacka om att ha ett tufft betygssystem. Tycker jag inte alls. För det mesta tycker jag ni är för givmilda med era 5:or. Kan inte minnas många filmer jag gett så högt betyg. Det kommar alltid en film som är bättre, så att säga att en film är fulländad är farligt. Anser nog att 4,5 av 5 är så bra en film kan bli. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 9 September, 2003 Report Share Skriven 9 September, 2003 Tycker jag inte alls. För det mesta tycker jag ni är för givmilda med era 5:or. Kan inte minnas många filmer jag gett så högt betyg. Det kommar alltid en film som är bättre, så att säga att en film är fulländad är farligt. Anser nog att 4,5 av 5 är så bra en film kan bli. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Tack Manetheren... Nån annan som oxå tycker som jag... Har faktiskt inte hittills sett en film som jag tycker är värd 5/5 Men å andra sidan så tycker jag att LOTR kan få 4.8 ..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 9 September, 2003 Filmstar Report Share Skriven 9 September, 2003 En femma för mig betyder inte fulländning. Det betyder att den är värd en femma. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
whatever Skriven 9 September, 2003 Report Share Skriven 9 September, 2003 Men å andra sidan så tycker jag att LOTR kan få 4.8 ..... Snälla nån, förklara vad det är som är så bra med LOTR? Jag fattar bara inte att typ hälften av alla här sätter den som den bästa filmen genom tiderna. När jag kom ut från biografen var känslan mer, jaha, det var den det. Vad är det som är så speciellt??? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 9 September, 2003 Moderator Report Share Skriven 9 September, 2003 En femma för mig betyder inte fulländning. Det betyder att den är värd en femma. Jaha, och vad är en fulländad film värd då? Whatever, om du inte känner att LOTR är bra går det inte att förklara det för dig. Du får helt enkelt acceptera att den faller många i smaken. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 9 September, 2003 Filmstar Report Share Skriven 9 September, 2003 En femma för mig betyder inte fulländning. Det betyder att den är värd en femma. Jaha, och vad är en fulländad film värd då? En femma förstås. Men alla femmor är inte fulländade. Mitt betygssystem tillåter femmor även till filmer som jag inte tycker är fulländade. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 9 September, 2003 Moderator Report Share Skriven 9 September, 2003 En femma för mig betyder inte fulländning. Det betyder att den är värd en femma. Jaha, och vad är en fulländad film värd då? En femma förstås. Men alla femmor är inte fulländade. Mitt betygssystem tillåter femmor även till filmer som jag inte tycker är fulländade. Ett litet underlit system i så fall, måste jag säga. 3 brukar ha ett brett spann, mendan 5 ett väldigt smalt, det är logiskt. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 9 September, 2003 Author Report Share Skriven 9 September, 2003 Men å andra sidan så tycker jag att LOTR kan få 4.8 ..... Snälla nån, förklara vad det är som är så bra med LOTR? Jag fattar bara inte att typ hälften av alla här sätter den som den bästa filmen genom tiderna. När jag kom ut från biografen var känslan mer, jaha, det var den det. Vad är det som är så speciellt??? Anledningen man sätter en film som bäst genom tiderna är inte enskilda element men snarare helhetsintrycket och känslan av att se den. Sånt kan inte förklaras, speciellt inte för en som inte delar det intrycket. Själv så skulle jag väll säga att jag har gett ungefär 10 filmer betyget 5. Jag strävar efter att mina betyg ska sortera sig som en normalfördelningskurva. Dock så blir det en liten övervikt på den bra sidan eftersom jag sällan ser klart filmer som hade platsat på betygen 1 eller 2. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 9 September, 2003 Report Share Skriven 9 September, 2003 Men å andra sidan så tycker jag att LOTR kan få 4.8 ..... Snälla nån, förklara vad det är som är så bra med LOTR? Jag fattar bara inte att typ hälften av alla här sätter den som den bästa filmen genom tiderna. När jag kom ut från biografen var känslan mer, jaha, det var den det. Vad är det som är så speciellt??? Anledningen man sätter en film som bäst genom tiderna är inte enskilda element men snarare helhetsintrycket och känslan av att se den. Sånt kan inte förklaras, speciellt inte för en som inte delar det intrycket. Själv så skulle jag väll säga att jag har gett ungefär 10 filmer betyget 5. Jag strävar efter att mina betyg ska sortera sig som en normalfördelningskurva. Dock så blir det en liten övervikt på den bra sidan eftersom jag sällan ser klart filmer som hade platsat på betygen 1 eller 2. Alltså jag har också gett cirka 100 filmer 5 i betyg, men jag tycker inte att dessa filmer är helt perfekta, jo kanske Donnie Darko men när jag ger en film en femma måste det där lilla extra finnas, om inte femman får en viss bredd blir ju fyrorna och treorna skitbreda vilket inte heller är bra tycker jag..... En femma är en femma och om man nu vill ge -5 eller vanlig femma ger väl själva grejen lite bredd. Nåja, har iallafall gett många filmer fem även om jag varit snäll ibland, ha dock tittat igenom dem och är nöjd Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.