Moderator Manetheren Skriven 10 Juni, 2003 Moderator Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Alrajt alla trevliga forumiter.. Här följer min icke flummiga recension av The Princess Bride (aphua) Meeeeeeen.. jag kommer inte ihåg några namn.. som vanligt.. hittar på egna Och så var det då det där med spoilers.. dom finns ja.. En liten pojk är hemma och är sjuk och hans morfar kommer på besök och skall läsa en saga för honom.. The Princess Bride En kvinna bodde på en gård, hon hade en dräng, drängen var kär i henne… Och under de år som han arbetat för henne så har han aldrig sagt mer än ”As You Wish” När hon en dag inser att hon älskar denna dräng… De börjar ett liv tillsammans och lever lyckligt tills den dagen då han måste åka iväg (vart han nu skulle) (sen missade jag lite här för telefonen och orkade inte klicka mig tillbax) Sen trodde hon att han var död och sa att hon aldrig mer skulle älska.. Sen går och hon gifter sig med en Prins.. Men en dag då hon är ute och rider stöter hon på tre män (?) De frågar om hjälp, men det är bara vad hon trodde, de kidnappar henne och tar med henne ut på vattnet….. självklart i en båt… Låt er saga börja Det är en underbar saga med mycket att förmedla… Den har det mesta som just en saga har att framföra, så som lite fara, komedi, vänskap, styrka och framför allt kärlek.. Får den gode drängen sin kärlek eller är det den elaka prinsen som nyper henne framför ögonen på honom.. Jag måste få säga att The Princess Bride ibland kunde bli lite väl mesig och lite lägre än vad jag själv är.. Men det gör inte filmen sämre, utan snarare bättre. Tänker man bara att va fan det är en saga så går det bra ändå, i en saga kan allt hända.. Av mig får den +4/5 just av den anledningen att detta är en må bra film, en pigga upp film.. Så gott folk.. Se den… Sen var det då det där med flum.. Det är omöjligt Ni får helt enkelt ta mig för den jag är En fin recension Anna. Håller helt med dig, filmen är en riktig favorit. Det ser ruskigt billigt ut, det var den säkert också. Men det är humorn i den, glimten i ögat, som gör det så sevärd. *SPOILER* Min favoritscen är när Inigo till slut träffar den sexfingrade mannen och äntligen får säga" Schello! My name is Inogo Montoya. You killed my father. Prepare to die!, och den sexfingrade vänder om och flyr. Vilket antiklimax för stackars Inigo! :-) Nja, han tar ju igen det sedan. *End of spoiler Karaktärerna är också lysande, de gör alla bra prestationer. Gillar Andrew the Gigant (1946-1993), den gamla Wrestlings-stjärnan i rollen som jätten Fezzik. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Nu blir jag intresserad av The Princess Bride. Jag ska nog försöka få tag på den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Nu blir jag intresserad av The Princess Bride. Jag ska nog försöka få tag på den. Seeeee den..... lovar att om du bara är lite flummig så älskar du den... *SPOILER* Min favoritscen är när Inigo till slut träffar den sexfingrade mannen och äntligen får säga" Schello! My name is Inogo Montoya. You killed my father. Prepare to die!, och den sexfingrade vänder om och flyr. Vilket antiklimax för stackars Inigo! :-) Nja, han tar ju igen det sedan. *End of spoiler Jaaa, han som var såå cool och äntligen fick göra det han så länge väntat på... Och den sexfingrade, ujujuj... sikken mes.. Nästan som mig Filmen är helt klart sevärd, ingen film man bör lämna osedd.. tycker jag iaf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 10 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Inogo Montoya är helt klart en underbar karaktär... Filmen är för övrigt regisserad av Rob Reiner som även ligger bakom kultförklarade Spinal Tap. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 11 Juni, 2003 Moderator Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Spinal Trap har jag inte sett, men jag gillar mycket Reiners Stand By Me. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Stand By Me var jävligt bra....skådisar, musiken, regin, hela köret var suveränt......4/5... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 14 Juni, 2003 Report Share Skriven 14 Juni, 2003 Stand By Me var jävligt bra....skådisar, musiken, regin, hela köret var suveränt......4/5... Jo den är skit bra, men jag har hört ett rykte om att den filmen handlar om Stephen King när han var barn. Är dent någon som vet om det ät sant? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 14 Juni, 2003 Report Share Skriven 14 Juni, 2003 Jo den är skit bra, men jag har hört ett rykte om att den filmen handlar om Stephen King när han var barn.Är dent någon som vet om det ät sant? Har hört samma sak, det är väl till stora delar sant och till viss del påhittat kanske, vad vet jag?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 15 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 15 Juni, 2003 (ändrad) Var länge sen jag såg Stand by Me. Är den HELT ÄRLIGT värd att se igen ? Jag kommer inte ihåg mer än att ett par ungar går över en järnvägsbro eller något. De går bara runt och så, trodde jag. Men jag antar att det är mycket mer än så till filmen. Någon som kan skriva lite om filmen utan att avslöja för mycket ? Ändrad 15 Juni, 2003 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 15 Juni, 2003 Report Share Skriven 15 Juni, 2003 Nja, jag vet inte om jag gillade Stand by me så värst mycket. En 3/5 skulle jag nog ge den, inte mer Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.