Jump to content

Musik

Zoodiack

Vad lyssnar ni helst på av dessa  

153 members have voted

1. 1. Vad lyssnar ni helst på av dessa

• Iron maiden
      27
    • Sting
      6
    • Beatles
      30
    • Elvis
      15
    • J-LO
      6
    • BOB marley
      14
    • Eminem
      17
    • Maria Carey
      4
    • Rolling stones
      20
    • Rollergirl
      7

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just nu är det Bruce Springsteen som gäller. Förut har jag bara lyssnat sporadiskt på Bruce men när jag en kväll inte hade något att lyssna på drog jag på Thunder Road och uppskattade den mer än någonsin. Efter det har det bara rullat på även om det just nu spenderas mest tid på den mest bekanta skivan, Born in the USA. Där är det dock låtar som jag inte riktigt lyssnat på förut.

Just nu är det Downbound Train och I'm Going Down för hela slanten.

Brucan är f.ö. en av artisterna som jag "ärvt" av min ömma moder, tillsammans med Pink Floyd och Queen. Med ärvt menar jag helt enkelt att det var artister hon highlightade under min barndom och mer tydligt visade mig. The Boss i We are the World-videon samt Born in the USA som vinyl, The Wall av Pink Floyd och... ja, allt av Queen.

Det börjar helt enkelt bli dags att hoppa på det hon visade mig och fortsätta utforska, speciellt eftersom att Brucan är KUNG. Varje sång är en berättelse och varje sång träffar. Helt jävla underbart.

I used to drive you to work in the morning

Friday night I'd drive you all around

You used to love to drive me wild, yeah

But lately girl you get your kicks from just drivin' me

DOWN, DOWN, DOWN, DOWN

I'M GOING DOWN, DOWN, DOWN, DOWN

Det finns nog inget band som påverkas lika mycket av volym som Foo Fighters. Foo Fighters på låg volym är inte i närheten av Foo Fighters på hög volym. Det här är väl egentligen rätt basic för all musik, den blir bättre med ett bra ljudsystem och hög volym, men för Foo Fighters är det nästan extremt hur mycket skönare det blir.

• 2 weeks later...

Jag spelar gitarr i ett band för er som inte vet det och igår spelade vi in våra två första låtar. Lyssna gärna på oss och säg vad ni tycker!

http://www.myspace.com/thekillingbeat

Inte min likör kanske rent stilmässigt, men jävligt kompetent spelat och bra ljud (till skillnad från mina gamla öl & moonshine projekt).

Good show :up:

Tror nog inte att det är låten som ska göra Haiti-borna glada, handlar nog mer om paran från alla som köper den på iTunes eller som singel etc.

Precis som att min ömma moder fortfarande har originalversionen av We are the World på vhs, köpt för 50 spänn som gick till Afrika.

Tror nog inte att det är låten som ska göra Haiti-borna glada, handlar nog mer om paran från alla som köper den på iTunes eller som singel etc.

Hehe Tjalan, pratar du jugge?

Angående videon så är Springsteen bra, men som alla andra hamnar han i Jacksons skugga. Killen är en uppenbarelse.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...