Disintegrator Skriven 17 Januari, 2010 Report Share Skriven 17 Januari, 2010 Haha, underbara? Det stadiet går mig på nerverna så sjukt mycket. Hehe, jo fast jag ser fram emot att bli överraskad när jag slänger ihop en playlist på Spotify. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 20 Januari, 2010 Report Share Skriven 20 Januari, 2010 Just nu är det Bruce Springsteen som gäller. Förut har jag bara lyssnat sporadiskt på Bruce men när jag en kväll inte hade något att lyssna på drog jag på Thunder Road och uppskattade den mer än någonsin. Efter det har det bara rullat på även om det just nu spenderas mest tid på den mest bekanta skivan, Born in the USA. Där är det dock låtar som jag inte riktigt lyssnat på förut. Just nu är det Downbound Train och I'm Going Down för hela slanten. Brucan är f.ö. en av artisterna som jag "ärvt" av min ömma moder, tillsammans med Pink Floyd och Queen. Med ärvt menar jag helt enkelt att det var artister hon highlightade under min barndom och mer tydligt visade mig. The Boss i We are the World-videon samt Born in the USA som vinyl, The Wall av Pink Floyd och... ja, allt av Queen. Det börjar helt enkelt bli dags att hoppa på det hon visade mig och fortsätta utforska, speciellt eftersom att Brucan är KUNG. Varje sång är en berättelse och varje sång träffar. Helt jävla underbart. I used to drive you to work in the morning Friday night I'd drive you all around You used to love to drive me wild, yeah But lately girl you get your kicks from just drivin' me DOWN, DOWN, DOWN, DOWN I'M GOING DOWN, DOWN, DOWN, DOWN Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 27 Januari, 2010 Report Share Skriven 27 Januari, 2010 Det finns nog inget band som påverkas lika mycket av volym som Foo Fighters. Foo Fighters på låg volym är inte i närheten av Foo Fighters på hög volym. Det här är väl egentligen rätt basic för all musik, den blir bättre med ett bra ljudsystem och hög volym, men för Foo Fighters är det nästan extremt hur mycket skönare det blir. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 31 Januari, 2010 Report Share Skriven 31 Januari, 2010 http://www.youtube.com/watch?v=ecaWttSrfZY...player_embedded Red Hot Chili Peppers är tillbaka efter en 2 års paus och det känns faktiskt riktigt bra med Josh Klinghoffer på gitarr. Bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Nu ser jag fram emot ett nytt album! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elak Farbror Skriven 7 Februari, 2010 Report Share Skriven 7 Februari, 2010 För ca 10 år sen hade jag klickat för Iron Maiden i undersökningen där, men jag hör till den lite hårdare och skitigare skolan av Metal, så jag får säga Pass. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disintegrator Skriven 7 Februari, 2010 Report Share Skriven 7 Februari, 2010 Noterade på Last.fm att jag lyssnat på Tegan and Sara ca 1300 ggr den senaste månaden. Överlägset etta på min all-time topplista. Fan vad bra dem är. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 19 Februari, 2010 Report Share Skriven 19 Februari, 2010 Jag spelar gitarr i ett band för er som inte vet det och igår spelade vi in våra två första låtar. Lyssna gärna på oss och säg vad ni tycker! http://www.myspace.com/thekillingbeat Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elak Farbror Skriven 19 Februari, 2010 Report Share Skriven 19 Februari, 2010 Jag spelar gitarr i ett band för er som inte vet det och igår spelade vi in våra två första låtar. Lyssna gärna på oss och säg vad ni tycker! http://www.myspace.com/thekillingbeat Inte min likör kanske rent stilmässigt, men jävligt kompetent spelat och bra ljud (till skillnad från mina gamla öl & moonshine projekt). Good show Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 19 Februari, 2010 Report Share Skriven 19 Februari, 2010 Tyckte det var bra drag Rilopoz, imponerad! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 20 Februari, 2010 Report Share Skriven 20 Februari, 2010 Tackar! kul att höra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 26 Februari, 2010 Report Share Skriven 26 Februari, 2010 De har ju spelat in en ny version av We are the World för Haiti nu, men jag tycker att vi istället tar det som en påminnelse och uppmaning om att lyssna på den gamla versionen. Bruce Springsteen 2:12, då är det inte bara håret på armarna som reser sig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 26 Februari, 2010 Report Share Skriven 26 Februari, 2010 De har ju spelat in en ny version av We are the World för Haiti nu, men jag tycker att vi istället tar det som en påminnelse och uppmaning om att lyssna på den gamla versionen. Bruce Springsteen 2:12, då är det inte bara håret på armarna som reser sig. Framför allt är det mycket hår i videon... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elak Farbror Skriven 5 Mars, 2010 Report Share Skriven 5 Mars, 2010 Är det bara jag som är cynisk eller tror kändisar på allvar att de drabbade på Haiti bryr sig ett skvatt om dom står och skrålar ur sig en massa dåligt-samvete-klyschor? Och en cover till på köpet? Eller att Carola ger dom parfymflaskor? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 5 Mars, 2010 Report Share Skriven 5 Mars, 2010 Tror nog inte att det är låten som ska göra Haiti-borna glada, handlar nog mer om paran från alla som köper den på iTunes eller som singel etc. Precis som att min ömma moder fortfarande har originalversionen av We are the World på vhs, köpt för 50 spänn som gick till Afrika. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disintegrator Skriven 6 Mars, 2010 Report Share Skriven 6 Mars, 2010 Tror nog inte att det är låten som ska göra Haiti-borna glada, handlar nog mer om paran från alla som köper den på iTunes eller som singel etc. Hehe Tjalan, pratar du jugge? Angående videon så är Springsteen bra, men som alla andra hamnar han i Jacksons skugga. Killen är en uppenbarelse. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.