Filmstar Greenleaf Skriven 20 November, 2005 Filmstar Report Share Skriven 20 November, 2005 Svår fråga. Enligt mig har dom inte gjort en enda dålig. Men ska jag välja så blir det antingen Hotter Than Hell eller Dressed To Kill. Din favoritskiva med dom då? Kul att du också gillar Dressed to kill. Enligt mig är det en av deras bästa, trots att deras "största" låtar inte finns med där förutom C'mon and love me kanske. Annars gillar jag debutalbumet KISS och Destroyer såklart. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 20 November, 2005 Report Share Skriven 20 November, 2005 Bara av att flaxa med armarna och sjunga om knark och pistoler. Hiphop artisterna e ju fan kriminella hela bunten! Mmm, just det, precis som Chuck-D från Public Enemy. Åh, blir så trött. Du ser för mycket på MTV. Orkar inte. davvie, hjälp? Nja, det blir lite svårt, har inte MTV nämligen. Okay, en orkar några år länge än andra. Ta Eminem t.ex. Den jävla nollan ställde in Ullevi spelningen. Eller hur? På grund av utbrändhet, haha. Fast det kanske var bäst så, Ullevi är för Metallica och Maiden. Bara ett litet exempel på hur hiphop artisterna tar hand om sina fans. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 20 November, 2005 Filmstar Report Share Skriven 20 November, 2005 Nja, det blir lite svårt, har inte MTV nämligen. Good for you. Okay, en orkar några år länge än andra. Vem tänker du på då? Fast det kanske var bäst så, Ullevi är för Metallica och Maiden. Varför nämner du Metallica och Maiden i samma mening? Metallica är ju riktigt bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 20 November, 2005 Report Share Skriven 20 November, 2005 Hehe jo, förhoppningsvis hade jag klarat det mesta. Kiss kan jag iallafall allt om. Hmm...senaste gitarrerna han använde var en Silvertone Paul Stanley Apocalypse och en Silvertone Paul Stanley Sovereign Pro vid Rock The Nation turnén 2004 och en Kiss konsert i September 2005 om jag inte minns helt fel. Vafan, menar du att jag inte har växt upp? Haha det är farligt att växa upp. Själv bidrog jag inte så mycket till mitt lag. Är ingen kalenderbitare och det var alldeles för lite (läs inga) frågor om Maiden som är min favoritgrupp. Har sett dem massor med gånger. Men såg faktiskt Kiss också 97 på stadion. Jaså, farligt? Snarare tråkigt, tycker jag. Aha, jag såg dom också på Stadion då. Jag var visserligen bara nio år gammal då men jag kommer ihåg litegrann, hehe. Får upp lite "bildrutor" lite då och då faktiskt. Svår fråga. Enligt mig har dom inte gjort en enda dålig. Men ska jag välja så blir det antingen Hotter Than Hell eller Dressed To Kill. Din favoritskiva med dom då? Kul att du också gillar Dressed to kill. Enligt mig är det en av deras bästa, trots att deras "största" låtar inte finns med där förutom C'mon and love me kanske. Annars gillar jag debutalbumet KISS och Destroyer såklart. "C'mon And Love Me" är en skitgrym låt, har man en gång lyssnat på den sitter den kvar i huvudet. Men jag tycker bästa låten på Dressed To Kill ändå är "Love Her All I Can". Blev därför jäkligt glad då Kiss körde den på nästan hela Rock The Nation turnén. Inte ofta dom spelade den annars. Ja, självklart älskar man klassikerna Kiss och Destroyer också. Båda dom tillhör också mina favorit skivor med Kiss. Men ville inte skriva in fyra stycken nu, hehe. Vad tycker du om underskattade Music from The Elder då? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 20 November, 2005 Report Share Skriven 20 November, 2005 Nja, det blir lite svårt, har inte MTV nämligen. Good for you. Okay, en orkar några år länge än andra. Vem tänker du på då? Fast det kanske var bäst så, Ullevi är för Metallica och Maiden. Varför nämner du Metallica och Maiden i samma mening? Metallica är ju riktigt bra. Public Enemy har väl funnits ett tag? Vet dock inte vilka eller hur många som är med där. Ojdå, hade det varit bättre om jag nämnt dom i två meningar? Nu fattar jag inte, vad menar du med "Metallica är riktigt bra" när du tidigare frågade vad felet med dagens ungdom var som lyssnade på hårdrock? Metallica hör till kategorin hårdrock vettu. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 20 November, 2005 Report Share Skriven 20 November, 2005 Jo Metallica är hårdrock om nått. Gillade dom fram t o m det svart albumet men sen tycker jag dom blev sämre. Bästa albumet är helt klart Master of puppets. Och Metallicas turné med the snakepit hade ng en av de mäktigaste inledningar jag upplevt. När det gäller Maiden så var bästa konsterten stadion 03. Fy fan vad mäktigt när man stod mitt i vimlet och alla sjng med i tropper och fear of the dark och number of the beast. Också kul att man hade en man på 60-65 på en ena sidan om sig och en far med sin 7-8 årige son på axlarna på den andra. Hårdrocken är het igen. Kiss har jag aldrig varit lika inne på men har ett minne av en polare som hade skrivt Kiss is best på gardinen i klassrummet i trean. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 20 November, 2005 Report Share Skriven 20 November, 2005 Ja, Metallica avtog ganska snabbt efter Black Album. Senaste St. Anger från 2003 sög ju också rätt så rejält. En eller två bra låtar på den bara. Mitt favorit Metallica album är nog Master Of Puppets det också. Gillar även And Justice For All. Oja, fan va glad man blir när man ser föräldrar som tar med sina barn på hårdrockskonserter. Kommer ihåg när jag skulle se Maiden i Ullevi då jag såg flera småungar som var där med sina mammor och pappor. Såg tillochmed en unge som inte kunde vara äldre än 12 månader, hehe. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 20 November, 2005 Report Share Skriven 20 November, 2005 Ja, Metallica avtog ganska snabbt efter Black Album. Senaste St. Anger från 2003 sög ju också rätt så rejält. En eller två bra låtar på den bara.Mitt favorit Metallica album är nog Master Of Puppets det också. Gillar även And Justice For All. Oja, fan va glad man blir när man ser föräldrar som tar med sina barn på hårdrockskonserter. Kommer ihåg när jag skulle se Maiden i Ullevi då jag såg flera småungar som var där med sina mammor och pappor. Såg tillochmed en unge som inte kunde vara äldre än 12 månader, hehe. Ja ullevi ja. Vi hade ju sittplats då och snett nedanför oss satt ett äldre par, propert klädda och dom såg verkligen ut som dom egentlogen skulle gått på allsång på skansen. Sånt är riktigt kul. Också kul när man har varit på flera konserter som jag så är det vissa ansikten man känner igen från de olika konserterna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Skriven 21 November, 2005 Report Share Skriven 21 November, 2005 Barn med pappor: Att ungarna ofta har industrihörselskydd är ju också rätt jävla coolt. Kända ansikten: Det brukar alltid vara en jättelång kille längst fram i mitten som kan alla texter på alla konserter. Eller så är det bara jag som ser i syne. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 22 November, 2005 Report Share Skriven 22 November, 2005 själv tycker jag att ullevi suger rejält, eller rättare sagt alla utomhus suger om man bortser från schyssta reggaekonsert. där ska det va soft. he e har sett metallica både ute och inne. utomhus är helt enkelt värdlöst att gå på. live ska ses inomhus. allt annat förstör musik och känsla. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 22 November, 2005 Report Share Skriven 22 November, 2005 När jag har varit på inomhuskonsert har det oftast varit sittplats, och utekonsert brukar betyda ståplats. På så vis är det vanligen roligare med utomhus, eftersom man vill kunna hoppa o.s.v. Det finns givetvis undantag. Ljudet är som du säger bättre inomhus. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 22 November, 2005 Report Share Skriven 22 November, 2005 själv tycker jag att ullevi suger rejält, eller rättare sagt alla utomhus suger om man bortser från schyssta reggaekonsert. där ska det va soft. he e har sett metallica både ute och inne. utomhus är helt enkelt värdlöst att gå på. live ska ses inomhus. allt annat förstör musik och känsla. Nja, inte känslan, det är ju nästan precis tvärtom. Plus att det ibland blir så jäkla varmt inomhus så man nästan svimmar. Det var det iaf i Fryshuset med Alice Cooper i år. Jag tycker bådadera går bra, inomhus och utomhus. Jag skiter i vilket, går jag på en konsert så är jag där för att se ett band jag gillar, inget annat. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Skriven 22 November, 2005 Report Share Skriven 22 November, 2005 Fryshuset är ganska kasst, jag tycker det är bäst med utomhuskonserter på festivaler. Kraftwerk tex var ju sjukt coola. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 22 November, 2005 Report Share Skriven 22 November, 2005 själv tycker jag att ullevi suger rejält, eller rättare sagt alla utomhus suger om man bortser från schyssta reggaekonsert. där ska det va soft. he e har sett metallica både ute och inne. utomhus är helt enkelt värdlöst att gå på. live ska ses inomhus. allt annat förstör musik och känsla. Håller med dej det blir så jävla mycket bättre ljud inomhus. Nu tyckte jag det var ok på Ullevi i somras men några gånger å stadion har ljudet varit bedrövligt. Men inget går upp mot ett fulsatt globen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 22 November, 2005 Report Share Skriven 22 November, 2005 själv tycker jag att ullevi suger rejält, eller rättare sagt alla utomhus suger om man bortser från schyssta reggaekonsert. där ska det va soft. he e har sett metallica både ute och inne. utomhus är helt enkelt värdlöst att gå på. live ska ses inomhus. allt annat förstör musik och känsla. Håller med dej det blir så jävla mycket bättre ljud inomhus. Nu tyckte jag det var ok på Ullevi i somras men några gånger å stadion har ljudet varit bedrövligt. Men inget går upp mot ett fulsatt globen Jo visserligen blir ljudet mycket bättre inomhus men jag förstår inte hur man kan säga att känslan försvinner i utomhuskonserter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.