Moderator Manetheren Skriven 29 Oktober, 2005 Moderator Report Share Skriven 29 Oktober, 2005 Ja... just nu är det James Blund - Back to Bedlam och The Cardigans - Super Extra Gravity som gäller. Är ju inte mycket för musik, men dessa två skivor gillar jag skarpt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvie Skriven 29 Oktober, 2005 Report Share Skriven 29 Oktober, 2005 Måste tipsa om Prodigy's nya samlingsplatta. Har inte direkt lyssnat mycket på dom, var väl en period i 12-13 års åldern som det blev en del. Men av mina favoriter så finns faktiskt alla med på den här samlingsskivan. Grymt dunk när det är som bäst! Their Law - The Singles 1990-2005 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 30 Oktober, 2005 Report Share Skriven 30 Oktober, 2005 gillar inte allt. men har lärt mig att va lyhörd för det mesta, och då brukar muslimer växa efter ett tag. Ser man på. såna där lågvatten e ganska roliga! speciellt när man vet vem det kommer ifrån. he heJa... just nu är det James Blund - Back to Bedlam vill absolut inte va på något sätt märkvärdig nu va, men: James Blunt ska se honom i januari 25!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 30 Oktober, 2005 Report Share Skriven 30 Oktober, 2005 James Blunt. Eller James Blund som Manne kallade honom Namnet skrämmer mej nästan. Är det ännu en i raden av singer/songwriters det? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 30 Oktober, 2005 Report Share Skriven 30 Oktober, 2005 James Blunt. Eller James Blund som Manne kallade honomNamnet skrämmer mej nästan. Är det ännu en i raden av singer/songwriters det? mmm det är han som gjort den där låten han sjunger.. i saw your face in a crowded place.. and i dont know whut to do.. jag får säga att personligen tycker jag den är rätt bra.. gillar hans röst Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 30 Oktober, 2005 Report Share Skriven 30 Oktober, 2005 James Blunt. Eller James Blund som Manne kallade honomNamnet skrämmer mej nästan. Är det ännu en i raden av singer/songwriters det? mmm det är han som gjort den där låten han sjunger.. i saw your face in a crowded place.. and i dont know whut to do.. jag får säga att personligen tycker jag den är rätt bra.. gillar hans röst verkar vara så med james att antingen gillar man hans stil, eller så tycker man han har en jobbig sångstil. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 31 Oktober, 2005 Moderator Report Share Skriven 31 Oktober, 2005 vill absolut inte va på något sätt märkvärdig nu va, men: James Blunt ska se honom i januari 25!!! Fan... satt hur länge som helt och försökte se vad det är jag skrev som du inte skrev. De här måste väl vara beviset på att demensen verkligen fungerar!Jo, jag förstår att vissas kanske inte gillar hans sångstil, den är ju väligt mjuk rakti igenom hela skivan. Hade faktiskt förväntat mig att få några tråkningar för att jag gillar hans musik, men det slapp jag tydligen. Men däremot vet jag inte om det kan vara nåt att se live? Är det inte risk att showen blir lite lam med tanke på att det inte är nån direkt fart i hans låtar? Men vad vet jag, har ju aldrig varit på nån konsert, så... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 31 Oktober, 2005 Report Share Skriven 31 Oktober, 2005 vill absolut inte va på något sätt märkvärdig nu va, men: James Blunt ska se honom i januari 25!!! Fan... satt hur länge som helt och försökte se vad det är jag skrev som du inte skrev. De här måste väl vara beviset på att demensen verkligen fungerar!Jo, jag förstår att vissas kanske inte gillar hans sångstil, den är ju väligt mjuk rakti igenom hela skivan. Hade faktiskt förväntat mig att få några tråkningar för att jag gillar hans musik, men det slapp jag tydligen. Men däremot vet jag inte om det kan vara nåt att se live? Är det inte risk att showen blir lite lam med tanke på att det inte är nån direkt fart i hans låtar? Men vad vet jag, har ju aldrig varit på nån konsert, så... Det är inte säkert maneten! En av de bättre spelningar jag har varit på var med Sophie Zelmani, och hon är ju inte direkt känd för att ha fartfyllda låtar eller spektakulära scenframtädanden (förutom att hon är förjäkla söt). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 1 November, 2005 Report Share Skriven 1 November, 2005 vill absolut inte va på något sätt märkvärdig nu va, men: James Bluntska se honom i januari 25!!! Fan... satt hur länge som helt och försökte se vad det är jag skrev som du inte skrev. De här måste väl vara beviset på att demensen verkligen fungerar!Jo, jag förstår att vissas kanske inte gillar hans sångstil, den är ju väligt mjuk rakti igenom hela skivan. Hade faktiskt förväntat mig att få några tråkningar för att jag gillar hans musik, men det slapp jag tydligen. Men däremot vet jag inte om det kan vara nåt att se live? Är det inte risk att showen blir lite lam med tanke på att det inte är nån direkt fart i hans låtar? Men vad vet jag, har ju aldrig varit på nån konsert, så... det finns tillräckligt många med god smak! som gillar james. hans platta drar jag på när jag känner mig lite si eller så....sila tugget där! he he så inte förväntar jag mig nån eldshow från killen direkt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 1 November, 2005 Report Share Skriven 1 November, 2005 key dates 1958: Born Madonna Louise Veronica Ciccone at 7:05 AM MST, 16 August, in Bay City, Michigan, USA 1985: Marries actor Sean Penn 1989: Divorces Penn 1991: Releases candid musical documentary Truth or Dare 1993: Appears in the movie Body of Evidence, a movie so bad it instantly becomes a candidate for one of the worst movies of all time 1996: Gives birth to baby daughter, Lourdes Maria Ciccone Leon. Father is Carlos Leon, Madonna's fitness trainer 2000: Marries film director Guy Ritchie. Gives birth to a baby boy, Rocco John Ritchie. Her personal fortune is estimated as $650 million 2001: To date, her album sales break the 150 million mark worldwide 2002: The Immaculate Collection album is voted #1 on Blender magazine's 100 Greatest American Albums of All Time List 2003: Publishes her first children's book, The English Roses, in September den här bruden e så jävla vaken: madonna ville bara passa på att säga det.......... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 1 November, 2005 Report Share Skriven 1 November, 2005 En otroligt bra skiva, som på ett bra sätt återger en Slipknotspelning. Minnena från Hultsfred kom snabbt tillbaka när man satte i skivan. Det är roligt att man valt att ta med några av de låtar som man inte spelar live så ofta t.ex. Skin Ticket och The Nameless. Självklart är även alla "klassikers" med som t.ex. Spit it Out, The Heretic Anthem och (sic). Skivan innehåller 23 låtar plus ett trummsolo av Joey Jordison. Skiva 1: 1. The Blister Exists 2. (sic) 3. Disasterpiece 4. Before I Forget 5. Left Behind 6. Liberate 7. Vermillion 8. Pulse of the Maggots 9. Purity 10. Eyeless 11. Drum Solo 12. Eeyore Skiva 2: 1. Three Nil 2. The Nameless 3. Skin Ticket 4. Everything Ends 5. The Heretic Anthem 6. Iowa 7. Duality 8. Spit it Out 9. People=Shit 10. Get This 11. Wait and Bleed 12. Surfacing Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 1 November, 2005 Report Share Skriven 1 November, 2005 key dates 1958: Born Madonna Louise Veronica Ciccone at 7:05 AM MST, 16 August, in Bay City, Michigan, USA 1985: Marries actor Sean Penn 1989: Divorces Penn 1991: Releases candid musical documentary Truth or Dare 1993: Appears in the movie Body of Evidence, a movie so bad it instantly becomes a candidate for one of the worst movies of all time 1996: Gives birth to baby daughter, Lourdes Maria Ciccone Leon. Father is Carlos Leon, Madonna's fitness trainer 2000: Marries film director Guy Ritchie. Gives birth to a baby boy, Rocco John Ritchie. Her personal fortune is estimated as $650 million 2001: To date, her album sales break the 150 million mark worldwide 2002: The Immaculate Collection album is voted #1 on Blender magazine's 100 Greatest American Albums of All Time List 2003: Publishes her first children's book, The English Roses, in September den här bruden e så jävla vaken: madonna ville bara passa på att säga det.......... Japp, Nya skivan ska köpas och ställas i min ofantliga skivsamling Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 1 November, 2005 Report Share Skriven 1 November, 2005 En riktig överraskning var det att hitta denna vackra skiva på mitt lokala bibliotek. Säkert många här som älskat musiken i Gudfadern-trilogin. Här får ni höra styckena i sin helhet. Men vad flera här kanske inte känner till är att han också var Fellinis kompositör och han skrev all musik till hans filmer från The White Sheik ( 1952) till The Orchestra Rehearsal (1979) . Här kan man lyssna på snuttar från skivan Jag är nu glad ägare till denna skiva som ofta spelas här hemma när höstvädret gör mig på vemodigt humör. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Skriven 1 November, 2005 Report Share Skriven 1 November, 2005 Måste tipsa om Prodigy's nya samlingsplatta. Har inte direkt lyssnat mycket på dom, var väl en period i 12-13 års åldern som det blev en del. Men av mina favoriter så finns faktiskt alla med på den här samlingsskivan. Grymt dunk när det är som bäst! Their Law - The Singles 1990-2005 Lyssna också på Prodigy när jag var liten, men tyvär så blev dem rätt dåliga när dem började bli stora. Men deras tidigare material är fortfarande jävligt bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 1 November, 2005 Report Share Skriven 1 November, 2005 Måste tipsa om Prodigy's nya samlingsplatta. Har inte direkt lyssnat mycket på dom, var väl en period i 12-13 års åldern som det blev en del. Men av mina favoriter så finns faktiskt alla med på den här samlingsskivan. Grymt dunk när det är som bäst! Their Law - The Singles 1990-2005 Lyssna också på Prodigy när jag var liten, men tyvär så blev dem rätt dåliga när dem började bli stora. Men deras tidigare material är fortfarande jävligt bra. haha sånt där köper jag aldrig. Varför blir alla band och artister dåliga när dom blir kända??? Gillar Prodigy men har egentligen inte hört så mycket mer än Fat of the land och det är väl Åkerlunds förtjänst att man fastnade för den då han gjorde världens bästa video till Smack my bitch up. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.