Jump to content

Musik

Zoodiack

Vad lyssnar ni helst på av dessa  

153 members have voted

1. 1. Vad lyssnar ni helst på av dessa

• Iron maiden
      27
    • Sting
      6
    • Beatles
      30
    • Elvis
      15
    • J-LO
      6
    • BOB marley
      14
    • Eminem
      17
    • Maria Carey
      4
    • Rolling stones
      20
    • Rollergirl
      7

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

när jag köpte police, så gled jag förbi deras reabord på mega/plattan. där låg det en box med 4cd för 99kr. 70´s classic´s!

finns mycke gott att hämta från den tiden.

men att jag skulle köpa en box med Elvis,(ej rea) trodde jag aldrig. och nu e jag såld på honom.

post-721-1130482045.jpg

click da pic

Och så här tycker Public Enemy om honom :)

Elvis was a hero to most

But he never meant shit to me you see

Straight up racist that sucker was

Simple and plain

Mother fuck him and John Wayne

Själv så tycker jag han har en hel del bra låtar, även fast han är långt ifrån att vara en favorit.

Själv så tycker jag han har en hel del bra låtar, även fast han är långt ifrån att vara en favorit.
tycker som du typ!

själva känslan att ta del av någon så stor, som dessutom berört så många däribland min morsa. det är det som gör det skönt.

gillar inte allt. men har lärt mig att va lyhörd för det mesta, och då brukar musiken växa efter ett tag.

tycker som du typ!

själva känslan att ta del av någon så stor, som dessutom berört så många däribland min morsa. det är det som gör det skönt.

gillar inte allt. men har lärt mig att va lyhörd för det mesta, och då brukar musiken växa efter ett tag.

Lustigt att du först nu börjat uppskatta Elvis! Jag diggar honom som faen! Min alltime favorit är Suspicious minds men det finns en mängd andra låtar.

Och påtal om ingenting så har jag börjat lyssna på den brittiske sångaren (han är iallafall från storbritannien, vet dock inte om det är skottland, england, irland eller wales) Damien Rice. Var främst låten The Blowers daughter som fångade mig. Väldigt lågmäld och stillsam musik.

Har också lyssnat en del på In flames senaste The soundtrack to our Escape, de har fått ett softare sound vilket jag uppskattar.

tycker som du typ!

Lustigt att du först nu börjat uppskatta Elvis! Jag diggar honom som faen! Min alltime favorit är Suspicious minds men det finns en mängd andra låtar.
mja, så lustigt e de väl inte med tanke på att jag e city å du skogssnubben. :P

Nej Elvis har man aldrig riktigt lyssnat in sig på.

Fast i våras när vi åkte ner för att se nån bortamatch så spelades Burning love i bussen en 10-15 gånger på rad. Både på nerresan men framförallt på hemresan. Det var inte så populärt på hemresan.

Annars om vi ska kika lite på den tidens musik så diggar jag nog mer Roypojken men som sagt jag har väl inte lyssnat in mej på Elvis

Just nu är det Bob Dylan som gäller. Rödvin, goda vänner och lite kommunistiska åsikter är allt som behövs för en helkväll till tonerna av arbetarnas man.

Dylan2.jpg

Gamla godingar som Hurricane, Like A Rolling Stone och Tambourine Man tror jag alla har hört, men favoritlåten just nu är Oh Sister.

Just nu är det Bob Dylan som gäller. Rödvin, goda vänner och lite kommunistiska åsikter är allt som behövs för en helkväll till tonerna av arbetarnas man.

Dylan2.jpg

Gamla godingar som Hurricane, Like A Rolling Stone och Tambourine Man tror jag alla har hört, men favoritlåten just nu är Oh Sister.

Vi brukar köra små Lundellkvällar vi. Är en liten sekt på några man som dricker alkohol och diskuterar Ulf, ser dvd/video och spelar låtar. Åsså givetvis så ingår även en tävling i kvällen.

Sedan så vankas det snart en hårdrocksfest på jobbet. det var stående för några år sedan men gick sedan i ide men har dammats av och hottats upp. ska bli spännande att se vad som sker. givetvis är tävling med även där.

Vi brukar köra små Lundellkvällar vi. Är en liten sekt på några man som dricker alkohol och diskuterar Ulf, ser dvd/video och spelar låtar. Åsså givetvis så ingår även en tävling i kvällen.

Sedan så vankas det snart en hårdrocksfest på jobbet. det var stående för några år sedan men gick sedan i ide men har dammats av och hottats upp. ska bli spännande att se vad som sker. givetvis är tävling med även där.

Mysigt, men hur långt kan man komma på Uffe? Trångsynt som jag är ser jag bara diskussionen avancera ungefär såhär:

Person 1: Jag undrar hur många helrör han klämmer på en kväll

Person 2: 2?

Person 1: Njea.. lite mer, 3½ kanske?

Person 2: Eller 4?

Person 1: En bra kväll kanske..

*pinsam tystnad*

Men som sagt, trångsynt och ute på djupt vatten är jag.. (:

Mysigt, men hur långt kan man komma på Uffe? Trångsynt som jag är ser jag bara diskussionen avancera ungefär såhär:

Person 1: Jag undrar hur många helrör han klämmer på en kväll

Person 2: 2?

Person 1: Njea.. lite mer, 3½ kanske?

Person 2: Eller 4?

Person 1: En bra kväll kanske..

*pinsam tystnad*

Men som sagt, trångsynt och ute på djupt vatten är jag.. (:

Ja sannerligen eftersom karln är nykterist numera

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...