Jump to content

Musik

Zoodiack

Vad lyssnar ni helst på av dessa  

153 members have voted

1. 1. Vad lyssnar ni helst på av dessa

• Iron maiden
      27
    • Sting
      6
    • Beatles
      30
    • Elvis
      15
    • J-LO
      6
    • BOB marley
      14
    • Eminem
      17
    • Maria Carey
      4
    • Rolling stones
      20
    • Rollergirl
      7

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iron Maiden såklart! :D

Hårdrock överhuvudtaget. Helst 70-80 tals som Kiss, Black Sabbath, Judas Priest, Anthrax osv.

Blues tycker jag också är helt okej.

Haha, tryckte just på din profil och fick ett bra exempel på "en bild säger mer än 19 ord" :)

Lyssna också på hårdrock förut, men är mer sugen på att utforska andra musikstilar nuförtiden.

Hårdrock överhuvudtaget. Helst 70-80 tals som Kiss, Black Sabbath, Judas Priest, Anthrax osv.

Haha, tryckte just på din profil och fick ett bra exempel på "en bild säger mer än 19 ord" :)

Hehe, ja. Jag har skaffat mig en riktig hårdrocksutstyrsel. Folk tror jag är en tjej men det måste bero på håret. Innan jag sparade ut sa ingen det iallafall. :P

Hehe, ja. Jag har skaffat mig en riktig hårdrocksutstyrsel. Folk tror jag är en tjej men det måste bero på håret. Innan jag sparade ut sa ingen det iallafall. :P

Du hade klarat dej bra du då på det hårdrocks-quiz-contest party som vi hade i fredags. Fast det var bara en som var långhårig där. Av killarna alltså. Men det var många diskussioner om vem som spelat vart och på vilken gitarr och varför. Hur var det med Paul egentligen, vilken gitarr spelar han på?

Var själv långhårig hårdrockare förut men så växte jag upp :whistling:

Du hade klarat dej bra du då på det hårdrocks-quiz-contest party som vi hade i fredags. Fast det var bara en som var långhårig där. Av killarna alltså. Men det var många diskussioner om vem som spelat vart och på vilken gitarr och varför. Hur var det med Paul egentligen, vilken gitarr spelar han på?

Var själv långhårig hårdrockare förut men så växte jag upp :whistling:

Hehe jo, förhoppningsvis hade jag klarat det mesta. Kiss kan jag iallafall allt om. B)

Hmm...senaste gitarrerna han använde var en Silvertone Paul Stanley Apocalypse och en Silvertone Paul Stanley Sovereign Pro vid Rock The Nation turnén 2004 och en Kiss konsert i September 2005 om jag inte minns helt fel.

Vafan, menar du att jag inte har växt upp? ;)

Hehe jo, förhoppningsvis hade jag klarat det mesta. Kiss kan jag iallafall allt om. B)

Aah, härligt med ett annat KISS-fan här på forumet. Vilken är deras bästa skiva enligt dig?

Svår fråga. Enligt mig har dom inte gjort en enda dålig. :)

Men ska jag välja så blir det antingen Hotter Than Hell eller Dressed To Kill. :D Din favoritskiva med dom då?

• Filmstar
PUBLIC ENEMY kommer till Mondo i Stockholm 13/11.

Äntligen får man en chans att se legenderna Public Enemy live. Biljetten går på 295 kronor plus bokningsavgiften. Ganska dyrt alltså, men utan tvekan värt. Någon mer än jag som ska dit?

Tyvärr, fick reda på att de skulle spela för sent. Det positiva är i och för sig att myten om deras förträfflighet inte spräcktes med tanke på att de hade med sig ett litet band (brukar inte funka förutom med The Roots som ju är ett band) och att de tydligen körde nån sorts rap metal-version av Fight The Power.

Var du där, davvie? Hur var konserten? Den verkar ha fått rätt bra kritik ändå.

Åh, hårdrock... jag fattar inte. Så tråkigt. Vad är fel på dagens ungdom?

Nåja, Led Zeppelin är ju ok. Och Pink Floyd (inte hårdrock) är nästan gudomliga. Äger själv främst Darkside of the Moon och Wish You Were Here som är magiska. Dessutom svänger de hypnotiskt.

PUBLIC ENEMY kommer till Mondo i Stockholm 13/11.

Äntligen får man en chans att se legenderna Public Enemy live. Biljetten går på 295 kronor plus bokningsavgiften. Ganska dyrt alltså, men utan tvekan värt. Någon mer än jag som ska dit?

Tyvärr, fick reda på att de skulle spela för sent. Det positiva är i och för sig att myten om deras förträfflighet inte spräcktes med tanke på att de hade med sig ett litet band (brukar inte funka förutom med The Roots som ju är ett band) och att de tydligen körde nån sorts rap metal-version av Fight The Power.

Var du där, davvie? Hur var konserten? Den verkar ha fått rätt bra kritik ändå.

Åh, hårdrock... jag fattar inte. Så tråkigt. Vad är fel på dagens ungdom?

Herregud, ingenting är fel. Om du inte redan visste det så finns det fortfarande massor med folk födda på 50-60 talet som fortfarande lyssnar. :rolleyes:

Jag fattar inte meningen med hiphop överhuvudtaget. "Artisterna" inom den musiken blir ju helt slutkörda inom två år och säger att dom inte orkar mer sen. Bara av att flaxa med armarna och sjunga om knark och pistoler. :blink:

Hiphop artisterna e ju fan kriminella hela bunten!

Hmm...senaste gitarrerna han använde var en Silvertone Paul Stanley Apocalypse och en Silvertone Paul Stanley Sovereign Pro vid Rock The Nation turnén 2004 och en Kiss konsert i September 2005 om jag inte minns helt fel.

Vafan, menar du att jag inte har växt upp? ;)

Haha det är farligt att växa upp.

Själv bidrog jag inte så mycket till mitt lag. Är ingen kalenderbitare och det var alldeles för lite (läs inga) frågor om Maiden som är min favoritgrupp. Har sett dem massor med gånger. Men såg faktiskt Kiss också 97 på stadion.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...