Pumbaa Skriven 23 Februari, 2006 Report Share Skriven 23 Februari, 2006 Jag kommer slänga in en recension på Funkadelics skivor när jag kommit så långt, men jag är ju bara på bokstaven A än. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 24 Februari, 2006 Report Share Skriven 24 Februari, 2006 Skivrecension #3 Band: Amadou & Mariam Skiva: Dimanche à Bamako År: 2005 Hmm, ja detta är då en Hultsfreds-klar artist, så jag var bara tvungen att ladda... eh... köpa ett album med dem för att lyssna in mig på dem innan det är dags för den småländska festivalen i mitten av juni. Få trodde nog förrförra året att en av 2005 års största hits skulle heta La Realite och sjungas av två blinda gubbar från Mali, men så blev det och enligt Hultsfreds sida har denna hit i Frankrike blivit större än James Blunt, Green Day, Britney Spears och all annan skit som sänds på radio. Få grupper blandar lika mycket genrer som Amadou & Mariam. De blandar friskt afrikanska rytmer med reggae, soul, rock och pop. Det blir en härlig och dansant blandning, som jag gärna lyssnar på när jag sitter för mig själv i denna kyliga värld. Precis som förra skivrecensionen måste jag nämma att detta antagligen inte är något som passar alla, då det är ganska udda musik. Men lev dig in i musiken, sväng dina lurviga medan du lyssnar och helt plötsligt känner du känslan av party i kroppen. Den perfekta partyplattan för folk med udda musiksmak. De bästa låtarna på skivan och de man antagligen skall inleda ett aktivt Amadou & Mariam-lyssnande är enligt mig: Le Realité M' Bifè Aristiya Enjoy your listenings! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 24 Februari, 2006 Report Share Skriven 24 Februari, 2006 Iron Maiden till Sverige i november också! Fan va kul! Några här som ska dit? 17 nov. Stockholm 18 nov. Stockholm 20 nov. Göteborg Ska förmodligen själv dra på nån av Stockholm konserterna, fast bara om det finns nån bussresa dit. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 24 Februari, 2006 Report Share Skriven 24 Februari, 2006 Iron Maiden till Sverige i november också! Fan va kul! Några här som ska dit? 17 nov. Stockholm 18 nov. Stockholm 20 nov. Göteborg Ska förmodligen själv dra på nån av Stockholm konserterna, fast bara om det finns nån bussresa dit. Skulle vilja men jag tror att min kondition sätter emot. Har dock sett dom någrá gånger redan, Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 2 Mars, 2006 Report Share Skriven 2 Mars, 2006 Glädjande nyheter för alla Pearl Jam fans (inkl. mig själv), bandet släpper en ny singel den 8:e vid namn World Wide Suicide och en ny självbetitlad skiva beräknas släppas i början av maj i USA. Kanske man kan börja hoppas på turné nu och allt! http://www.pearljam.com Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 10 Mars, 2006 Report Share Skriven 10 Mars, 2006 den senaste veckan har jag matat mig med madonnas senaste...den bara växer och växer! passar bäst med hörlurar i ett mörkt rökigt rum....mycke rök blir det!!! "Confessions on a Dancefloor" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Lustigt att igår frågade nån ny på forumet om en låt från en Almodovar-film och tidigare idag på biblo lånade jag hem CDn med soundtracket. Hable con Ella (Tala med henne) Väldigt vacker musik av blandat slag: Caetano Veloso, Henry Purcell och Antonio Carlos Jobim t.ex. Denna vill jag verkligen ha och jag får lust att se om filmen inom en nära framtid, den var en av mina Almodovar favoriter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 16 Mars, 2006 Report Share Skriven 16 Mars, 2006 Glädjande nyheter för mig och flertalet andra TOOL-fans därute! Bandet har inte släppt något nytt material sedan Lateralus kom 2001 och verkade som om James Maynard Keenan lämnat TOOL åt A Perfect Circle på heltid, men nu har det släppts nyheter om att en ny skiva är på väg och beräknas att släppas i sommras. Sen spelar dom även på Roskilde i juli för den som är intresserad. http://www.toolband.com Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 18 Mars, 2006 Report Share Skriven 18 Mars, 2006 Tool, Placebo, Opeth, Sigur Ros, Bob Dylan, Roger Waters, Rumpistol..Roskilde verkar ha ett bra år i år! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 19 Mars, 2006 Report Share Skriven 19 Mars, 2006 jag säger bara: WOLFMOTHER gillar man Led Zeppelin, gillar man wolfie..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 26 Mars, 2006 Report Share Skriven 26 Mars, 2006 Jag har nu köpt en ny, mycket bra skiva, nämligen Stone Sour - Stone Sour. Jag köpte special edition versionen, den innehåller förutom de 12 orginal spåren även 5 demo låtar och en dvd med bandets videos. För er som inte vet vilka Sone Sour är så är det ett hårdrocks band med Slipknots sångare Corey Taylor och Slipknot gittaristen James Root i spetsen. Man spelar inte lika hård musik som Slipknot, det är mer åt rock hållet än Metal hållet. Skivan är jäkligt bra och blandar hårda låtar (Get Inside, Cold Reader) med lugna och underbara låtar där Cory Taylor verkligen visar att han kan mer än att skrika, låten Bother är ett mkt bra exempel på detta. Jag ser helt klart framemot deras andra album som de håller på att spela in just nu och jag hoppas verkligen att de kommer till Hultsfred i sommar. 01: Get Inside 02: Orchids 03: Cold Reader 04: Blotter 05: Choose 06: Monolith 07: Inhale 08: Bother 09: Blue Study 10: Take A Number 11: Idle Hands 12: Tumult 13: Omega 14: Rules Of Evidence 15: The Wicked 16: Inside The Cynic 17: Kill Everybody 18: Road Hogs Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 29 Mars, 2006 Report Share Skriven 29 Mars, 2006 jag fattar inte att jag missat Green Day. köpte deras "American Idiot" för ett bra tag sen, men nu äntligen fattat hur coolt skönt de e att lyssna på dom. ska köpa in mig på deras plattor när tillfälle ges... skate punk rockar skönt nästan alltid! Green Day Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 29 Mars, 2006 Report Share Skriven 29 Mars, 2006 jag fattar inte att jag missat Green Day. köpte deras "American Idiot" för ett bra tag sen, men nu äntligen fattat hur coolt skönt de e att lyssna på dom. ska köpa in mig på deras plattor när tillfälle ges... skate punk rockar skönt nästan alltid! Green Day Hmmm... är verkligen Green Day skatepunk Lestat? Som gammal i gemet skulle jag inte vilja påstå det, men det är ju som med alla andra genrer. Vad man tolkar det som. Personligen tycker jag att Lag Wagon, Pennywise, tidiga Bad religion och tidiga Offspring är mer SkatePunk, Green Day är mer Punkrock. Borde hamna i facket tillsammans med Alkaline Trio och Social Distorion enligt mig. Kanske lite Jimmy Eat World över det oxå. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 29 Mars, 2006 Report Share Skriven 29 Mars, 2006 jag skulle klassa det som poppunk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 29 Mars, 2006 Report Share Skriven 29 Mars, 2006 jag klassar det som pungkrock nej skämt å sidå.. tidiga millencollin e skate för mig.. dock är jag inte så inne på dom gengrerna.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.