Puffie Skriven 29 Mars, 2006 Report Share Skriven 29 Mars, 2006 Millencolin håller jag med om....underbart bra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 30 Mars, 2006 Moderator Report Share Skriven 30 Mars, 2006 Till och med tråkigare än i fotbollstråden... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pics Skriven 30 Mars, 2006 Report Share Skriven 30 Mars, 2006 Jag letar efter en låt med Bob Dylan. Någon som känner igen det här "Tell me, over and over and over again my friend"? Vad heter den låten?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 30 Mars, 2006 Report Share Skriven 30 Mars, 2006 Jag letar efter en låt med Bob Dylan.Någon som känner igen det här "Tell me, over and over and over again my friend"? Vad heter den låten?? Eve of destruction? Men är inte det Barry McGuire som har gjort den? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 1 April, 2006 Report Share Skriven 1 April, 2006 Hmmm... är verkligen Green Day skatepunk Lestat? Som gammal i gemet skulle jag inte vilja påstå det, men det är ju som med alla andra genrer. Vad man tolkar det som.behöver nog inte säga något här! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinterriket Skriven 24 April, 2006 Report Share Skriven 24 April, 2006 Darkthrone, Emperor, Windir, Vinterriket, Burzum, Graveland, Wongraven, Nebelkorona, Kraftwerk samt mycket mer... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 24 April, 2006 Report Share Skriven 24 April, 2006 Ragnarok (UK), Darkthrone, Nargaroth, Goethes Erben, Windir, Vinterriket, Burzum, Graveland, Wongraven, Nebelkorona, Edge of sanity samt mycket mer... Varför får jag en känsla av att du gillar Black Metal? För tillfället är det Muse senaste skiva samt In Through The Outdoor med Zeppelin som snurrar här hemma... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 27 April, 2006 Report Share Skriven 27 April, 2006 Införskaffade Julis skiva när mamma och pappa var här nere, som födelsedagspresent frün farmor. Läskigt bra! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 2 Maj, 2006 Report Share Skriven 2 Maj, 2006 Red Hot Chili Peppers nya album, Stadium Arcadium är verkligen en superhöjdare! Det är det bästa albumet som släppts de senaste tio åren säger jag utan att tveka. Albumet består at hela 28 (TJUGOÅTTA!!!) låtar, vilket gör att dubbelskivan är två timmar lång. Två timmar helt underbar musik från bästa bandet just nu. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 2 Maj, 2006 Report Share Skriven 2 Maj, 2006 Läste på imdb att det kommer en femte Johnny Cash skiva från American Recordings serien. Long Live Cash! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spicoli Skriven 2 Maj, 2006 Report Share Skriven 2 Maj, 2006 Red Hot Chili Peppers nya album, Stadium Arcadium är verkligen en superhöjdare! Det är det bästa albumet som släppts de senaste tio åren säger jag utan att tveka. Albumet består at hela 28 (TJUGOÅTTA!!!) låtar, vilket gör att dubbelskivan är två timmar lång. Två timmar helt underbar musik från bästa bandet just nu. Roligt med ett nytt album från RHCP. Har alltid gillat dom och har själv 3-4 album innan. Kommer säkert köpa denna också, fast har än bara hört en låt från skivan (den som spelas på radion för det mesta) och den är suverän. Att du säger att det är det bästa album som släppts på 10 år, gör ju saken inte sämre. Kommer säkert köpa albumet jag med nu, om man nu har kvar pengar efter alla filmer man köper. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 3 Maj, 2006 Report Share Skriven 3 Maj, 2006 Tack, Puumba, för den informationen!! Ska dra och skaffa skivan inom de närmsta dagarna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 3 Maj, 2006 Report Share Skriven 3 Maj, 2006 Tack, Puumba, för den informationen!! Ska dra och skaffa skivan inom de närmsta dagarna Tyvärr är detta lite svårt då albumet inte släpps förrän tjugoåttonde maj Undrar hur jag har fått tag på mitt... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 3 Maj, 2006 Report Share Skriven 3 Maj, 2006 Oh... det var ju segt, men man får hålla ut Maffigt med 28 låtar. Ja, man kan undra vad du har fått den ifrån Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 9 September, 2006 Report Share Skriven 9 September, 2006 För ett ganska bra tag sedan skickade gitarristen i mitt band en låt till mig via MSN som han tyckte var väldigt bra. Artisten hette Jason Mraz och varken jag eller min gitarrist hade hört talas om mannen innan. Jag tog gladeligen emot låten av honom, eftersom han och jag har väldigt lika musiksmak, och tog en liten provlyssning. Det jag fick höra var en skön laid-back surfpoplåt vid namn I'm Yours och jag föll verkligen direkt för Mraz. Av någon anledning blev det dock så att jag aldrig försökte få tag på fler låtar med denna kille utan det enda jag gjorde var att låta I'm Yours snurra hela tiden. Tills igår. Jag kom helt plötsligt på att jag inte hört någon annan låt med honom, och laddade därför ner ett album, "MR. A-Z". För dem som är emot nedladdning kan jag förresten säga att jag brukar oftast köpa dem album jag tycker är bra, dock behöver jag en provlyssning först. Vad jag märkte när jag spelade låtarna på ovannämnda skiva var dock att det inte alls var denna laid-back surfpopen jag hört så mycket, utan en väldig blandning av de flesta musikstilar, från Rn'B till rock och pop, men jag gillar det verkligen. Jason Mraz röst är otroligt bindande och jag är fångad i hans magiska musik. Jag rekommenderar verkligen denna skiva till punkt och pricka, den är träffsäker till tusen och jag hoppas verkligen ni kommer gilla det också! 01. Life Is Wonderful 02. Wordplay 03. Geek in the Pink 04. Did You Get My Message? 05. Mr. Curiosity 06. Clockwatching 07. Bella Luna 08. Plane 09. O. Lover 10. Please Don't Tell Her 11. Forecast 12. Song For a Friend Om sitt album säger Jason Mraz själv såhär: "Här har ni nu chansen att uppleva 365 dagar av Jason Mraz på ungefär en timme. De' e' fränt!" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.