Jump to content

DVDnytt

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

• Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ralle-San; Megautgåvan?

Jag såg en bild på en fin utgåva av King Kong, som enligt köparen har ett "sammetsfodral"...

Vad är det för utgåva?

Jag har inte sett den någonstans....

http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/kingkong.JPG

Jag vet att PJ planerar en större utgåva som Ringen filmerna fick...

Jo den utgåvan köpte min polare idag och det var bara fodralet som var lite specielt men annars fick man den vanliga 2 Disc utgåvan i.

Idag blev det:

Harry Potter 4 (2-Disc) 200kr

Doom 200kr

King kong 179kr

Narnia (2-Disc) 200kr

Jag valde King kong enkel disk eftersom jag förmodar PJ släpper mega utgåvan inom kort.

Läste en intervju med PJ, där han snackade lite om en ny bättre version av King Kong. Siktet låg på Nov-Dec i år.

Ralle-San; Megautgåvan?

Jag såg en bild på en fin utgåva av King Kong, som enligt köparen har ett "sammetsfodral"...

Vad är det för utgåva?

Jag har inte sett den någonstans....

http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/kingkong.JPG

Som Ralle sa tidigare, samma 2-disc utgåva fast denna är limiterad med ett nummer på baksidan. Tror det finns 500.000 såna.

Var King Kong verkligen så bra att det är värt att lägga pengar på någon mega utgåva? Jag har inte sett den ännu för jag var så trätt på den PJ hysterin som var tiden innan filmen släpptes så jag tappade helt enkelt suget och har inte fått tillbaka det ännu. Ska ta och hyra den någon dag när jag orkar se en lång film.

Jag beställde en Deftones skiva från CDON idag, självklart slutade det med att ett gäng filmer oxå hamnade i beställningen.

Akira Kurosawa Box 2 (3 Disc)-Köpte den egentligen bara för jag vill se Rashmon, den verkar riktigt bra. De andra filmerna blir bara en bonus.

Disney Treasures - Chronological Donald (2 Disc) - verkar rolig ....

Dog Day Afternoon - Special Edition (2 disc) - en av Lumets bästa filmer, ett självklart köp nu när den finns i 2-disc utgåva.

Sen besällde en kompis Charlie Chaplin Box (10 disc) med ett oändligt antal chaplinkortfilmer så det ska bli kul att se några av dem oxå.

• Moderator

Stog på stort igår och inhandlade min första David Lynch-film. Allt snack här på forumeet blir ju till slut en utmaning!

Blev Wild At Heart (bara för att den råkade ligga i billiglådan).

Den tillsammans med Johnny Mnemonic och Confession of a dangerous mind kostade mig 99 slantar, ganska överkomligt.

Har sett JM tidiagre och ville se den igen. Nu har jag sett den och vill inte se den igen, nånsin. De andra två ser jag fram emot, faktiskt.

• Filmstar

Hmm, det ska bli intressant att se vad du tycker. Själv kommer jag knappt ihåg vad jag tycker om Wild at Heart. Det var ett bra tag sen jag såg den, men det är inte nån av mina Lynch-favoriter. En stark trea skulle jag tro. Ska nog se om den snart. Man kanske skulle ha en liten Lynch-retro.

Förresten, jag hittade några Manetheren-citat *host*.

roadie, jojje, mitcie, czechflash, fyra så framstående filmkännare kan väl inte ha fel samtidigt!? Känns nästan som om jag måste se Mulholland Drive. Ok, se det som ett löfte! Det blir inte än på ett tag, men jag ska se den.
Jo, the straight story hade jag planerat att se när den kom, men den har jag glömt bort. Gillar Richard Farnsworht.

Jaha, jag ska försöka se den, för din skull, Jojje.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...