Jump to content

Filmer du just sett ! Bra och dåliga (Del 1 och 2!)

Czechflash

Rekommenderade inlägg

• Svar 18,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Czechflash

4860

• Jojje

1240

• Plox

1056

• roadwarrior

911

Top Posters In This Topic

Posted Images

JFK, som jag såg igår var alldeles utmärkt. Foto, manus och klippning i toppklass, samt flera stora namn: Kevin Costner, Jack Lemmon, Sissy Spacek, Gary Oldman, Tommy Lee Jones, Kevin Bacon, Joe Pesci, Walter Matthau, John Candy och Donald Sutherland. Inte illa det! Kevin Costner, som oftast brukar vara halvträig är bra här, liksom alla andra skådespelare, framförallt Joe Pesci som Ferie. Och hans ögonbryn... :D

Konspirationsteorin som Costners åklagare lägger fram är mycket intressant och känns mer trovärdig än att Lee Harvey Oswald mördade Kennedy.

Filmen har både en väldigt snygg yta och väldigt mycket innehåll.

Betyg: 4+/5

(Stark 4 på filmtipset.nu)

Ändrad av mitchie

Nu efter Star Wars filmkvällen finns det mycket att smälta. Vilka underbara filmer. Första filmen var faktiskt lite seg att kolla igenom men de andra två är verkligen riktiga klimax. 5:an är verkligen bäst men 6:a är också riktigt bra (åh när kejsaren anländer är ju så pampigt)

Star Wars episode IV: A new Hope -4/5

Star Wars episode V: Empire strikes back 5/5

Star Wars episode VI: Return of the jedi +4/5

Några av filmhistoriens bästa filmer det här, riktigt, riktigt bra!

:blink:

Jag såg precis Kopps för första gången och jag tyckte inte den höll upp till mina förväntningar.

Den var inte så rolig som jag trodde att den skulle vara och det enda man skrattade åt var Torkel Pettersson, som spelar jättebra i den här filmen, precis som i Jalla Jalla...

Skulle vilja ge den en 3:a utav 5. Bättre var den inte. En medelmåttig film som kan vara jävligt rolig att se när man är övertrött, men det är väl alla filmer...

Bah såg igår Basic - Farligt uppdrag regisserad av John McTiernan och med bla John Travolta, Connie Nielsen, Samuel L Jackson, Timothy Daly, Giovanni Ribisi

Under ett träningspass i djungeln försvinner ett antal jägartruppsaspiranter inkluderat deras grymme befälhavare West (Jackson). När man åker för att plocka upp dem ser man hur de skjuter på varandra och för att få reda på vad som hände intervjuar man de två överlevande. Den före detta militären Hardy (Travolta) kallas in för att lösa fallet.

Väldigt ojämn och ibland onödigt rörig thriller. Scenerna ute i djungeln ser inte realistiska ut och alla "twister" som förekommer känns aldrig som de passar in i sammanhanget. Orealistisk story och överhuvudtaget meningslös film. Travolta är i och för sig cool, men den kvinnliga motspelerskan är värdelös. Och deras omotiverade slagsmål är inte heller speciellt bra. Nej, även om det gick att hänga med ganska bra tycker inte jag att denna filmen tjänar på att vara sådär rörig.

+2/5

• Moderator

För stunden ett något lugnare tempo än det varit de senaste veckorna. Passar på att skriva lite här.

Kopps

Helt Ok komedi, inte så bra som jag trodde. Skönt samspel mellan skådespelarna och en hel del roliga scener, favoriten är när kiosken ska sprängas och Torkel Pettersson kastar sig framåt som de gör på film, men ingen explosion kommer.

Slutet var lite lamt dock.

Stark 3 av 5.

Adaptation

Genialiskt manus... tror jag. Har svårt att bestämma mig för vad jag tycker om filmen. Skulle vilja veta mer om bakgrunden till manus, är det en frukt av att Kauffman (den riktige) inte kom på nåt att skriva, eller har han medvetet tänkt ut det hela?

Början tycker jag om, men den spårade ur mot slutet.

Har aldrig gillat Nicholas Cage riktigt, och hans försök till "seriöst" skådespeleri har alldrig fallit mig i smaken. Men jag måste säg att jag sällan sätt en så genomarbetad karaktär (eller snarare, två karaktärer) utförd med sådan bravur. Redan i första scenen imponerade han på mig, han har ju genomgått en total förändring inför den här rollen.

Kan inte betygsätta filmen, vet inte om det är en 3 eller 4.

Harry Potter and the scorcerers stone

Underbar känsla och myspampig scenografi! Klar 4 av 5.

Jaha... hmm.. vilka har jag mer sett? Har jag skrivit nåt om Hero tidigare... kommer inte ihåg. Nåja den var otroligt snygg som alla sa, men den kunde ha avrundats lite tidigare. Typ stark 3 av 5 (undrar om jag betygsatt den förut och vad den i så fall fick för betyg då :blink: ).

• Filmstar
Om man gillar JFK så ska man definitivt föröska köpa den mystiska independent thrillern "Inteview with an assasin" som handlar om en journalist som intervjuar sin granne och bekänner till han att han är skytten bakom grässkullen. Mycket intressant thriller som borde ses som ett komplement till JFK

Interview with the Assassin verkar vara mycket intressant. Synd att den inte finns att hyra eller köpa i Sverige. Hur fick du tag på den ?

Ändrad av Czechflash

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...