Tofu Skriven 16 Juli, 2003 Report Share Skriven 16 Juli, 2003 The Man Who Wasent There Inget för de som hatar svartvita filmer.. finns dock en färgversion på filmen på dvd, men det sabbar nog hela tanken. filmen har ett mysigt tempo som nästan aldrig avtar från sin banan, som en rak linje, väldigt skickligt gjort, även bildkompisitionerna är väldigt bra. Tips bara. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 16 Juli, 2003 Moderator Report Share Skriven 16 Juli, 2003 Såg Mitt stora feta grekiska bröllop igår. Filmen handlar om den grå ankungen som blir en svan och får sin prins. Nej, försök inte prata om spoiler här, ingen kan väl misstänka någonting annat än att filmen har den utgången!? Filmens behållning är karaktärerna och skådespelarna som gör dem. Mycket humor, mycket kärlek och, faktiskt, lite ångest också. Skrattade gott några gånger, är ju en sån som gillar snubblande på film och också lyckliga slut. GSFGB är en må bra film som man kan slötitta på när man behöver piggas upp och inte vill tänka för mycket. Filmen får klart godkänt, 3 av 5. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 16 Juli, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 16 Juli, 2003 Filmen bygger på en pjäs och det märks. Stora delar av filmen utspelarsig i en lägenhet (i ett rum i princip) och såna filmer brukar jag gilla. Czechflash, hade du sett Flickan och döden (Death and the Maiden) av Polanski? Med tanke på citatet ovan så borde du gilla den filmen. Här får framför allt Sigourney Weaver visa vilken duktig skådespelare hon är. Även Ben Kingsley och Stuart Wilson gör mycket bra ifrån sig i de andra rollerna. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Nej, jag har inte sett den...Men jag gillar Polanski och om du säger att den är sevärd, så ska jag försöka se den också. Vet inte så mycket om den filmen, men jag har hört talas om den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 16 Juli, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 16 Juli, 2003 Såg igår två komedier på tv. Stripes (Lumparkompisar) från 1981 av Ivan Reitman med Bill Murray, John Candy, Sean Young och Judge Reinhold. Filmen är rolig innan de går med i armén. Men väl i armén tycker jag inte filmen är lika rolig, som den ska vara. Dock är det en godkänd film som man säkert kan se igen...om några år. -3 av 5. Back to School från 1986 av Alan Metter med Rodney Dangerfield och Robert Downey Jr.. Filmen är typiskt 80-tal med några väldigt roliga ögonblick, men den tappar en del mot slutet då allt "klaras upp". Kanske värd ett bättre betyg (svag trea), men jag ger den +2 av 5. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 16 Juli, 2003 Moderator Report Share Skriven 16 Juli, 2003 Nej, jag har inte sett den...Men jag gillar Polanski och om dusäger att den är sevärd, så ska jag försöka se den också. Vet inte så mycket om den filmen, men jag har hört talas om den. Kan klart rekommendera den filmen. Ska bli kul att höra vad du har att säga om den efteråt. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 16 Juli, 2003 Report Share Skriven 16 Juli, 2003 DAREDEVIL. Jag vet att de flesta tycker att det är en riktig skitfilm med en story som är så förutsägbar så att man nästan vill spy på skiten. MEN,,,om man bortser ifrån att Ben Affleck borde ta och kamma sig, och att de få busar som fanns med i filmen var så jävla okarismatiska. Så måste jag säga att jag kan inte låta bli att älska filmer med ständigt mörka scener. Härliga sekvenser när man får se ur hans radarperspektiv. Schysta ljudeffekter... Men fightscenerna va ju inte så mycket att hurra för. 2/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 16 Juli, 2003 Report Share Skriven 16 Juli, 2003 (ändrad) Jag har sett Jackie Brown av QT. Den är väll ganska bra men Tarantino kan bättre och jag har sett betydligt bättre heist-filmer. Hur som helst så får den 3+/4. Ändrad 16 Juli, 2003 av Achtung Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 16 Juli, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 16 Juli, 2003 Achtung: Jag gillar verkligen Jackie Brown. Det är något med den som gör att jag verkligen njuter av att se den. Minst +4, om inte -5 faktiskt. Det är hela känslan jag älskar, atmosfären. Har sett på Kiss of the Dragon från 2001 av Chris Nahon med Jet Li, Bridget Fonda, Tchéky Karyo och Burt Kwouk. Behöver inte berätta så mycket om handlingen, för det är en ren actionfilm. Noterbart är att manuset är skrivet av Luc Besson och det märks att det är vissa likheter med t.ex. Leon. Då tänker jag främst på en korrumperad snut (här spelad av Karyo som är den enda som får godkänt). Jet Li visar sina kampsportskonster, men är annars en värdelös skådespelare. Själva filmen är väldigt förutsägbar och ganska ointressant. Dock har den några ljuspunkter och det är några actionscener som var välgjorda. Ger filmen -3 av 5 just pga actionscenerna och vissa kampsportsscener. Underhållande och överraskade på mig. Men inget man kommer se igen direkt. *SPOILER* Min favoritscen är nog när Jet Li sparkar en biljardboll rakt i huvudet på en kille som jagar honom med skjutvapen...Varför inte ? *END OF SPOILER* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
fummelstel Skriven 16 Juli, 2003 Report Share Skriven 16 Juli, 2003 (ändrad) Såg nyligen Final Destination. Visst, den har några småäckliga och lite nervpirrande scener, men särskilt läskig är den inte. För er som inte vet handlar det om en kille som får en vision innan han ska åka iväg med sina polare till Frankrike. I visionen så kraschar planet och alla dör. Han får panik och börjar skrika åt alla att planet kommer krascha. Han lyckas ta sig ut innan det lyfter med kompisarna. Och mycket riktigt sprängs planet strax efteråt. Därefter blir dom jagade av.. något väsen (som man aldrig får se (blev jag besviken på)) som tydligen är Döden. Detta väsen börjar döda killens polare en efter en och han måste stoppa det innan det är för sent. Handlingen är väl helt okej. Ändrad 16 Juli, 2003 av fummelstel Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
fummelstel Skriven 17 Juli, 2003 Report Share Skriven 17 Juli, 2003 Achtung: Jag gillar verkligen Jackie Brown. Det är något medden som gör att jag verkligen njuter av att se den. Minst +4, om inte -5 faktiskt. Det är hela känslan jag älskar, atmosfären. Har sett på Kiss of the Dragon från 2001 av Chris Nahon med Jet Li, Bridget Fonda, Tchéky Karyo och Burt Kwouk. Behöver inte berätta så mycket om handlingen, för det är en ren actionfilm. Noterbart är att manuset är skrivet av Luc Besson och det märks att det är vissa likheter med t.ex. Leon. Då tänker jag främst på en korrumperad snut (här spelad av Karyo som är den enda som får godkänt). Jet Li visar sina kampsportskonster, men är annars en värdelös skådespelare. Själva filmen är väldigt förutsägbar och ganska ointressant. Dock har den några ljuspunkter och det är några actionscener som var välgjorda. Ger filmen -3 av 5 just pga actionscenerna och vissa kampsportsscener. Underhållande och överraskade på mig. Men inget man kommer se igen direkt. *SPOILER* Min favoritscen är nog när Jet Li sparkar en biljardboll rakt i huvudet på en kille som jagar honom med skjutvapen...Varför inte ? *END OF SPOILER* Nej jag ÄLSKADE Kiss of the dragon. Jet Li är lysande i sin roll. Han spelar riktigt bra också. Actionscenerna är skithäftiga. Storyn är riktigt bra.. behöver jag säga mer? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 17 Juli, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 17 Juli, 2003 fummelstel: Välkommen till forumet ! Final Destination tycker jag var helt ok. Såg den på bio och hade ingen aning om vad som väntade mig. Positivt överraskad. Det är inte meningen att man ska få se ett väsen, utan det är, som du påpekade, Döden, som är ute efter dem. Det är ju det som är intressant...Hade man fått se ett monster eller liknande, hade det tappat helt. Om du inte sett Final Destination 2 tycker jag du ska göra det. Den har häftigare och mer välgjorda dödsscener och klart sevärd. Inledningsscenen på motorvägen var mycket bra och effektfull. Tyckte nästan bättre om tvåan faktiskt... Jag förstår att man kan gilla den sortens film som Kiss of the Dragon är, men det finns andra i genren jag gillar bättre. Som t.ex. Leon. Men när det gäller kampsportsfilmer (som det är en del av här), så finns det inte många jag gillar pga att de ofta inte har bra skådespelare. Jean-Claude Van Damme, Steve Seagel och då Jet Li för att nämna några...Men den här var helt ok. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcosw Skriven 17 Juli, 2003 Report Share Skriven 17 Juli, 2003 Ja, FD 2 är cool, bl a med scenen om hur snett det kan gå när man är ute o kör på motorvägen... Grymt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MasterChief Skriven 17 Juli, 2003 Report Share Skriven 17 Juli, 2003 Hej Allihopa ! Ny medlem . Med brinnade filmintresse . Kunde inte motstå forumet . Senaste Favvisarna är : The Transporter . Jag vet , inte den bäste storyn och inte de bästa prestationerna man skådat . Men den kickar ändå ass. Roliga , välkoordinerade fightingscener , bra eldstrider a lá Luc Besson (Gillar spårljuseffekten på skotten ) , hyffsade biljakter . En helt O.K rulle . Senaste Dissarna : Basic . Onödigt klurigt krigsthriller . Såg den 3 gånger , kan fortfarande inte få ihop alla bitarna , väldigt invecklad . Inte bästa prestationerna av varken J.Travolta eller Sam L. Jackson . Tears of the sun . Krigsdrama med Bruce Willis . Seg film med utan mycket handling . Sealteam som skall in och rädda Monica Belluccis (läkare ) . Nga eldstrider , ett gäng afrikaner dör , nga Seals dör . Inget man ser om . Monica Bellucci tyckte jag gjorde en fin insats i Malena och i Matrix Rel. I den sistnämnde när hon "tvingar"(?) Neo att kyssa henne ..... jag säger bara WOW ! Har aldrig sett en kvinna utstråla så mycket sensuell , rå lust . Mmmm ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
fummelstel Skriven 17 Juli, 2003 Report Share Skriven 17 Juli, 2003 fummelstel: Välkommen till forumet ! Man tackar man tackar Filmälskare som jag är kände jag att jag nog hörde hemma här. Speciellt fan är jag av skräckfilmer eftersom jag älskar att bli skrämd (ovanligt.. ). Mig kommer ni, förmodligen, få se mycket av framöver i och med att jag äntligen har fått ADSL. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 17 Juli, 2003 Filmstar Report Share Skriven 17 Juli, 2003 fummelstel: Välkommen till forumet ! Man tackar man tackar Filmälskare som jag är kände jag att jag nog hörde hemma här. Speciellt fan är jag av skräckfilmer eftersom jag älskar att bli skrämd (ovanligt.. ). Mig kommer ni, förmodligen, få se mycket av framöver i och med att jag äntligen har fått ADSL. Ja,välkommen på dig också. Kul att det regnar in nya personer då och då som sätter fart på forumet. Tjaa, alla som har det minsta intresset för film lär höra hemma här ganska rejält Ha det bra, och om du undrar något är det bara att fråga vem som helst på forumet. (Eller mig ) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.