Jump to content

Snacka sport

Ingoman

Rekommenderade inlägg

• Svar 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dock tycker jag det är rejält trist att två lag från samma nation ska mötas i final, det sker ju ändå me jämna mellanrum. Charmen med CL är att två lag som normalt sett aldrig möts drabbar samman.

...men det händer ju inte ofta i dagens CL. Det är alltid stormatcher med de vanliga lagen från de tre stora ligorna. Det är tur att de matcherna allt som oftast varit bra den här säsongen, för annars tröttnar man lätt. Jag har inget emot de lag som nu möts i finalen - jag gillar inte Chelsea men tycker det är kul att ryskbygget får visa upp sig på "hemmaplan" i Moskva. Höll mer på Barca än United (hellre Messi än Ronaldo alla gånger), men kan inte ogilla sir Alex, och Scholes-historien, ändå.

Ska jag tippa så kan jag gissa på en jämn match och 1-1 vid full tid, där United tar övertaget i förlängningen men Chelsea schockmålar och vinner, Avram Grant fäller glädjetårar av sten och så vidare...

...eller så blir det som jag ändå hoppas, att United vinner i förlängningen och sir Alex får sluta som kung av Europa.

Vem vet hur finalen blir, United - Chelski förra helgen var ju inte direkt händelselös med 2-1, en straff, en missad bakåtpassning och två räddningar på mållinjen från Cashley och Shevchenko (bitter javisst). Chelski - Scousers i veckan förutspåddes ju att bli riktigt tråkig och stängd den med men slutade med en riktig målkavalkad och bortsett från det faktum att inte scousers vann (lättare motstånd för United, psykiskt övertag efter två vinster under säsongen) var den jävligt trevlig.

Imorn gäller United-West Ham... måste bli smisk. Måste.

AIK vidare i cupen igår efter mål av Khari Steffensson och Lucas Valdemarin. Landskrona i nästa omgång, och då ska den alltså spelas i Gävle eftersom SVFF klumpar ihop en massa bortamatcher på samma ort... HUR FAN SKA DET HJÄLPA CUPEN!? Idioter.

Halmstad hemma på måndag i alla fall, mysigt. Özkan är tillbaka, Bojan är tillbaka, Pavey är tillbaka, Nisse är tillbaka... kan inte bli annat än vinst.

Kollade på en hel NHL-match inatt för första gången på kanske 5 år, Montreal-Philadelphia. Vilken sjuk match, sjukt tempo (som faktiskt bara blev mer och mer intensivt ju längre matchen led), sjuk vändning av Flyers då bortalaget vände 1-3 till 4-3 på en period. Kul match - får nog se lite mer NHL.

Dock missade jag helt att VM drog igång igår... :blink:

Kollade på en hel NHL-match inatt för första gången på kanske 5 år, Montreal-Philadelphia. Vilken sjuk match, sjukt tempo (som faktiskt bara blev mer och mer intensivt ju längre matchen led), sjuk vändning av Flyers då bortalaget vände 1-3 till 4-3 på en period. Kul match - får nog se lite mer NHL.

Dock missade jag helt att VM drog igång igår... :blink:

Och nu lär det ju bli en jävla serie när Philadelphia möter Pittsburgh, där jag självklart håller på Pittsburgh då jag är ett Penguins-fan.

Förövrigt möter Dallas Detroit.

• Filmstar

Har kollat på NHL-slutspelet i princip varje natt senaste dagarna när jag varit ledig. En riktigt bra och lång match nu senast när Dallas slog ut San Jose efter en rysare. Det krävdes nästan tre och en halv övertidsperioder, alltså mer än två matcher sammanlagt för att det skulle bli en vinnare ! Jäkligt kul och mycket nervöst då jag självklart hejdade på San Jose, som lika självklart förlorade. Matchen började kl 3 och slutade kl 8 på morgonen, lite jobbigt var det. Efter två omgångar är Philadelphia mina favoriter och påminner om Edmonton för några år sen när de tog sig till final. Tror matchserien mellan Pittsburgh och Philadelphia kan sluta lite hur som helst. Detroit vinner självklart över Dallas, även om jag hoppas att jag har fel.

Ja känns lite som att Detroit är lite väl överlägsna alla andra lag, de lär ta hem hela skiten.

Kollade på Sverige-Frankrike inatt också, 0-0 efter första perioden, när sen väl Tre kronor fick in första pucken så kändes det som de sen gjorde mål i varje anfall. Tänkte sätta på en film istället efter första perioden, tur man inte gjorde det då matchen slutade 9-0 sen.

Någon annan som följer Hockey VM? Ingo och Czech - ni brukar väl inte vara sena när det gäller hockey? B)

Själv har jag faktiskt lyckats se samtliga matcher med Schweden involverat, tror inte det blir nåt guld för våran del i detta VM - inte ens medalj.

• Filmstar

Manetheren: Ja, för mig var det självklart, speciellt med tanke på att de förlorade, haha.

Plox: Jo, men har inte sett någon match med Schweden. Dock har jag kollat på de flesta matcherna med lagen jag gillar. Måste säga att Kanada spelade uruselt mot Norge igår. De gick inte ens på halvfart och det var pinsamt att se hur ointresserade de var. Självklart sparar de sig till senare, men de har inte fått igång kedjorna, förutom förstakedjan då med Getzlaf-Nash-Heatley som är turneringens vassaste. Men jag tycker tränare Hitchcock borde gjort några ändringar i de övriga kedjorna, bl.a. spela mer med lagkapten Doan istället för en som Spezza som inte har hjärtat som krävs om han inte får spela i förstakedjan.

Visste väl att inte VM hade gått vår käre Czechflash blint förbi... Själv håller jag mig till Schwedens matcher, räcker gott och väl för mig... :)

I övrigt är det ju ett minst sagt händeslerikt sportår, Hockey VM, Fotbolls EM och sen OS också...

• Moderator
Manetheren: Ja, för mig var det självklart, speciellt med tanke på att de förlorade, haha.
Jaha, haha, det var så du menade. Ja då förstår jag. Men det känns ju lite bra då, eftersom du sällan håller på Sverige, vi kanske har en chans till sist ändå? :D

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...