Jump to content

Snacka sport

Ingoman

Rekommenderade inlägg

Fan vad jobbigt att tff får värsta semesteröppningen med gais och ösk medan Gnaget får kalmar och elfsborg.

Anyhoo, nu är det bara sex dagar kvar till nästa match! ÄNTLIGEN är det igång.

Oh, sen såg jag ju malmoe-sillstryp, och malmoe borde vunnit. Körde över sillstryp spelmässigt och Wallerstedts mål var en riktig 50-50-situation som likväl kunde blivit frispark för malmoe.

• Svar 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jo fast problemet är att TFF alltid spelar som bäst mot typ Malmö och AIK, lag som Örebro och Gais har vi oftast svårt för. Märkligt men sant.

Kollade också Malmö-matchen igår och visst skulle det vunnit, helt överlägset ICA i åtminstone 75 minuter, men ingen blir gladare än jag när Malmoe tappar poäng. Så tack ICA!

Härlig seger för Bajen igår, hoppas det fortsätter så här men det satt långt inne. Svårt att få till något spel när planen ser ut som en åker.

men vafan sluta med bortförklaringarna om dålig plan. Det är lika för båda lagen. Det där fick vi alltid höra hör uppe och nu gnäller alla på konstgräset istället.

Javisst är det lika för båda lagen men tycker ändå det gynnar Ljungskile då dom skulle haft sämre chans mot Bajen på normalt underlag. Nu blev det slit och kämp fotboll och mycket styrka vilket ger lag som Ljungskile och Sundsvall bättre förutsättningar då det kör med sådan taktik. Teknisk fotboll och rulla bollen inom laget blir då mycket svårare. Eller hur Ingo? :P

Javisst är det lika för båda lagen men tycker ändå det gynnar Ljungskile då dom skulle haft sämre chans mot Bajen på normalt underlag. Nu blev det slit och kämp fotboll och mycket styrka vilket ger lag som Ljungskile och Sundsvall bättre förutsättningar då det kör med sådan taktik. Teknisk fotboll och rulla bollen inom laget blir då mycket svårare. Eller hur Ingo? :P

nej jag köper inte det där. Det är nått som sk bättre lag alltid använder sig av om det går knackigt mot sk sämre lag.

Hif spöade ju oss med 3-0 TROTS konstgräset. Sen är det den verklighet vi får leva med när allsvenskan spelas mitt i vintern.

Kommer med lite sena synpunkter på snacket som gått i den här tråden...

Jag förstår att man kan hata eller ogilla en person som Zlatan. Han är mycket enkel att hata och precis lika är enkel att älska. Däremot är det mer överraskande att någon kan hata Peter Forsberg - vad är det som gör honom hatbar, förutom att han numera är skadad typ 340 dagar om året??

Och medan jag var i Thailand så kickade Allsvenskan igång och det är alltid samma härliga känsla när den allsvenska premiären inträffar. Om jag ska försöka mig på en vag tippning så säger jag att Ljungskile åker ut och även troligen Örebro som kommer få det svårt i år. När sista omgången är över tror jag Helsingborg står som segrare och det skulle inte vara helt fel om Henrik Larsson fick avsluta på det viset.

Men ikväll anpassar jag mig till den svenska tideräkningen igen på allvar då Arsenal tar emot Liverpool. Jag är i alla fall på Arsenals sida och det har jag varit sedan 2002 och ser fram emot att åldras med Arsenal oavsett var de ligger i ligan. Hoppas verkligen att gunners kan sätta turputtarna i Liverpool på plats nu, även om det blir svårt. Realistiskt är väl 1-0 till något utav lagen

• Filmstar
Men, visst finns det en fotbollslagstråd för sån här tjatter va? Dit går jag inte så ni får gärna hålla till där. :P

Äsch, vi fortsätter här :)

Känns ganska ok med 1-1 efter dagens match. Första halvlek var ganska jämn, även om Arsenal hade några bra chanser under en period. Sen var det nog straff, det måste man erkänna. Dock vet vi alla att Reina ändå hade knipit den, så det gör detsamma - 1-1 hade det ändå slutat :up: Jag var dock inte alls nöjd med att laget föll så pass långt ner i planen i andra halvlek. Det kändes som en tidsfråga innan det skulle smälla. Men mot slutet kom inte anstormingen jag förväntat och istället kunde Liverpool kontrollera ganska enkelt.

En teori jag har är att domare Vink (Holland) såg att det var hans landsman Kuyt som hade blivit syndabock och därför inte blåste straff. Ärligt talat, det tycker jag är det mest logiska faktiskt. Lite svinigt, men vad gör man inte för sina landsmän... Trodde först det var en tysk domare (Hinkel) och det hade väl varit vettigare utan några tyskar på plan. Men självklart ska inte sånt här få påverka, om det nu var det (kanske bara är jag som kan tänka så).

På tal om Kuyt visar han vilken krigare han är. Han kämpar i 90+ minuter på hela högerkanten, gör mål och kanske räddar ett mål vid straffsituationen. Matchens lirare (räddare) för Liverpool, helt klart.

Det finns inga ursäkter till att Hammarby suger. De är inte bättre helt enkelt! :lol:

• Filmstar
Jag förstår att man kan hata eller ogilla en person som Zlatan. Han är mycket enkel att hata och precis lika är enkel att älska. Däremot är det mer överraskande att någon kan hata Peter Forsberg - vad är det som gör honom hatbar, förutom att han numera är skadad typ 340 dagar om året??

För mig är Floppa #1 och Zlatan #2 (nu finns det fler jag inte gillar och som kanske skulle peta ner Zlatan, men jag orkar inte tänka efter just nu) på spelare jag ogillar. Floppa har jag aldrig gillat och det är ganska enkelt. Jag hatar verkligen hans attityd han haft sen han var ung och det har gjort att jag aldrig gillat honom. Det började redan i SM-finalen mot Malmö (kanske tidigare, men det var här han fick stämpeln mest hatad av mig och min bror, haha). Han (Monkeyface) har visat gång på gång varför jag ogillar honom och allt skriveri (oftast överdrivet skitsnack) i media spär bara på det hela. Jag gillar att jämföra honom med Mats Sundin som man bara kan ha full respekt för. Han är allt Floppa inte är och det behövs inte sägas mer än så - jämför de två får man ett enkelt svar.

Sen finns det andra typer jag ogillar rejält mycket (hata är ett lite starkt ord) i NHL och de är såna som bara spelar för sig själva och sina egen vinning. Just nu är det främst Ovechkin och Kovalchuk som gör allt för att göra så mycket mål som möjligt och skjuter på allt. Ett annat typexempel är/var Selänne (som blivit lite bättre på senare dar) och som för några år sedan enligt en lagkamrat hellre gjorde mål och laget förlorade än gick från isen mållös men laget vann. Det är riktiga lagspelare det, och jag hatar såna spelare.

Jag hoppas därför Ovechkin inte vinner pris för mest värdefulle spelare för det är han inte och det förtjänar han inte. Då ser jag hellre att Malkin får priset, även om min personliga favorit till priset är Iginla som gör allt för sitt lag, även slåss när det behövs, och är en riktig ledare.

Czech

Ja du kan ju "hata" Foppa. Jag har en kompis som ogillar honom men det är mest för att Foppa är Modoit.

Men det går inte att komma ifrån att han r en jävligt bra Hockeyspelare prescis som Zlatan är en jävligt bra fotbollsspelare. Men det f¨r ma inte var i lagoma Sverige.

Sedan verkar du ha en tendens att ogilla många svenska idrottare som är bland de bästa i världen i sin idrott. Tänker på Klyft (stavningen jag vet) och Holm.

Dock kan jag säga att jag tycker Holm var jävligt larvig med den där Sjöberg tröjan att han tagit 2 33 fler ggr än honom. Ve fan bryr sig. Sjöberg har kanske tagit 2 28 fler ggr än Holm men det skiter man också fullständigt i.

Och nästa vecka kommer Giffers att spöa Bajen- var så säkra :D

• Filmstar
Ja du kan ju "hata" Foppa. Jag har en kompis som ogillar honom men det är mest för att Foppa är Modoit.

Men det går inte att komma ifrån att han r en jävligt bra Hockeyspelare prescis som Zlatan är en jävligt bra fotbollsspelare. Men det f¨r ma inte var i lagoma Sverige.

Sedan verkar du ha en tendens att ogilla många svenska idrottare som är bland de bästa i världen i sin idrott. Tänker på Klyft (stavningen jag vet) och Holm.

Absolut, jag ogillar starkt många svenska (men även andra) idrottare. Det är främst såna som får mycket uppmärksamhet, ja. Dock är de sällan bäst (i princip aldrig) och det är många gånger en av orsakerna till varför jag stör mig på dem. Men främst är det för att de är riktigt stöddiga, som t.ex. Holm.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...