Tjalan Skriven 24 Mars, 2008 Report Share Skriven 24 Mars, 2008 Haha, tvivlar på att så fasansfullt många United-, arse- och Inter-fans springer ut och in på ett filmforum när det går bra/dåligt. Sen att man inte skriver patetiska "domaren suger"-inlägg är väl en helt annan sak. Sen förstår jag inte riktigt det här med att heja på två storklubbar. Vad gör du om Liverpool möter Juventus i Champions League? (Jag kunde inte säga att det är fel att hålla på två lag eftersom jag håller på United och AIK, men som "tur" är så lär väl dom inte mötas på åtminstone 50 år) Sen förstår jag inte hur man inte kan tycka om Zlatan. Underbar spelare på alla sätt och vis, skicklig fotbollsspelare och dessutom så jävla rolig utanför planen. Jihde-dissen i tv, Ekwall-drivet nu senast, när han var på Hundra Höjdare! typ och frågade sin brorsa hur många barn hans mamma fött och hur gammal hon var innan han säger "Det löser sig" på det där klassiska Zlatan-viset, FAN-TV-intervjun där han säger "träningen börjar när jag säger till"... KUNG! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 24 Mars, 2008 Filmstar Report Share Skriven 24 Mars, 2008 Mitt inlägg om domaren kom i halvtid när han hade förstört matchen. Klart man blir irriterad när en sån utvisning kommer. Men jag skyller inte allt på domaren i det här fallet, Mascherano och Ashley Cole har lika stor del i det. Mascherano för att han aldrig slutade tjata och antagligen förtjänade andra kortet till slut (även om han nog inte borde haft det när han väl fick det) och Cole för att han påverkade domaren i denna match för sitt utbrott i omgången innan. Men nog om det, jag släppte det efter att jag skrivit mitt inlägg. Varför kan man inte heja på fler storklubbar ? Det är en annan sak om man håller på fler storklubbar i samma land, och som även är rivaler (Milan och Inter, Liverpool och Everton eller Manure eller Arse, Barcelona och Real Madrid etc). Skulle det vara final mellan Liverpool och Juventus (nästa år ?) går Liverpool före. Men hade Juventus spelat bättre och förtjänat det hade jag inte klagat. Men vilken drömfinal - man slipper oroa sig över att ett lag man verkligen ogillar går och vinner. Men så är det i alla sporter, man har några man håller på och några man avskyr. Alltid måste någon av de man avskyr ta sig långt, bara för att jävlas känns det som. Klart, det blir lite extra stämning. Bara det går "rätt" så är det ok... Och sen är jag inte ett dugg överraskad att du håller på det svenska lag du håller på. Det brukar vara så, går liksom hand i hand. Och så gillar du Zlatan, haha. Börjar bli roligt det här. Sen säger du väl också att du älskar Floppa... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 24 Mars, 2008 Report Share Skriven 24 Mars, 2008 Czech: Vad glad jag blir, då är det både du, jag och Spicoli på forumet som håller på Liverpool, hoppas bara att dom tar och vinner emot Everton i nästa match, och att någon kanal som jag har är villig att visa matchen på tv. Vet inte däremot hur mycket Inter och Arsenal-fans det finns på forumet då det sällan snackas fotboll här. Men skönt i alla fall att Juventus bräckte Inter med 2-1 häromdagen då jag avskyr Inter som pesten, hehe. Tjalan: Jag har hållit på både Liverpool och Juventus i hela mitt liv, jag är tjugoett nu och har blivit mer intresserad av fotboll igen på sistonde då det är cirka 10 år sedan jag spelade själv och emellan åt har jag haft en paus i fotbollsintresset. Det var min kusin som också hejjar på Juve som fick upp mitt intresse och sen kom det med Del Piero och alla italienarna. Liverpool har alltid varit ett fascinerande lag och främsta anledningen till att jag började hejja på dom i barnsben var p.g.a. att Beatles är ifrån Liverpool, och John Lennon är en stor idol för mig. Om nu dessa två lag möts håller jag starkt på Liverpool i sådana fall, då jag har England i mitt hjärta, älskar landet, kulturen, musiken och landslaget. Sen glömmer jag aldrig matchen mellan Juve och Liverpool då flera brittiska supportrar dog. Då jag ska besöka Ansfield i år (troligtvis) så blir det att lägga en blomma vid gravplatsen där. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 24 Mars, 2008 Filmstar Report Share Skriven 24 Mars, 2008 Everton blir nog en tuff match. Oavgjort känns mest troligt just nu då inget av lagen vill ge det andra tre poäng i jakten på en CL plats. Men man måste givetvis gå för seger på hemmaplan. Sen har vi dock en tuff match borta mot Arsenal i CL som är viktigare än den borta i ligan mot samma motståndare. Personligen började jag hålla på Juventus när de hade spelare som Vialli och Ravanelli på topp. Främst Vialli var en klar favorit (han var för övrigt spelande tränare för Chelsea när jag var och såg min första fotbollsmatch någonsin 1998 när Chelsea slog Vicenza i semifinalen. De hade förlorat borta 0-1, och Vicenza gjorde 0-1 på Stamford Bridge, vilket betydde att Chelsea var tvunget att göra tre mål för att gå vidare. Vialli slängde in sig själv och jag har för mig att Zola, Mark Hughes och Vialli själv gjorde de tre målen som förde dem till finalen som de sedan vann. En oförglömlig kväll och en perfekt födelsedagspresent till mig själv på min 20-års dag !) Liverpool har varit favoritklubb ungefär från samma tid, men de gick liksom upp i topp när de hade Owen, Fowler och grabbarna som kom från de egna leden. När det kommer till landslaget är jag dock inte så förtjust i England, antagligen för att jag inte gillar flera av deras spelare. Men lite tråkigt att de inte kom till EM är det ju... Får se hur Capello klarar uppgiften. Han är en världstränare, men om han får ordning på dem är en annan fråga. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 24 Mars, 2008 Report Share Skriven 24 Mars, 2008 Varför kan man inte heja på fler storklubbar ? Det är en annan sak om man håller på fler storklubbar i samma land, och som även är rivaler (Milan och Inter, Liverpool och Everton eller Manure eller Arse, Barcelona och Real Madrid etc). Skulle det vara final mellan Liverpool och Juventus (nästa år ?) går Liverpool före. Men hade Juventus spelat bättre och förtjänat det hade jag inte klagat. Men vilken drömfinal - man slipper oroa sig över att ett lag man verkligen ogillar går och vinner. Men så är det i alla sporter, man har några man håller på och några man avskyr. Alltid måste någon av de man avskyr ta sig långt, bara för att jävlas känns det som. Klart, det blir lite extra stämning. Bara det går "rätt" så är det ok... Vilken jävla pissfinal det skulle vara om man håller på båda lagen, fyfan vad äckligt tråkiga alla matcher blir när de möts. Sitta och heja på båda lagen, larvigaste jag hört. Hade en polare som höll på båda Milan och United och som alltså blev glad när Milan slog ut United för ett par år sedan i CL. Patetiskt. Det är sånt man håller på med när man är typ 11 och inte "bestämt" sig än. Och vissa sitter bara som en smäck, som Gnaget. Och sen är jag inte ett dugg överraskad att du håller på det svenska lag du håller på. Det brukar vara så, går liksom hand i hand. Och så gillar du Zlatan, haha. Börjar bli roligt det här. Sen säger du väl också att du älskar Floppa... På vilket sätt går AIK och United hand-i-hand? Dummaste jag hört. Vad jag har sett så finns det lika många som håller på arse eller scousers när man är Gnagare... und om du menar att det märks på att jag är en dryg liten hora så är det lugnt, Stockholmare föds snäppet bättre än resten av Sverige och Gnagare är snäppet över Stockholmare. Det är knappast någonting jag kan rå för. Det enda som är dåligt med Zlatan är nog att han är från Skåne. Underbar. Ser inte riktigt hur du kan säga att han är överskattad när han får grymt mycket beröm i alla klubbar han är i... och sen får man ju inte glömma hans underbara mål mot Italien. Om nu dessa två lag möts håller jag starkt på Liverpool i sådana fall, då jag har England i mitt hjärta, älskar landet, kulturen, musiken och landslaget. Sen glömmer jag aldrig matchen mellan Juve och Liverpool då flera brittiska supportrar dog. Då jag ska besöka Ansfield i år (troligtvis) så blir det att lägga en blomma vid gravplatsen där. Fortfarande larvigt, eller i alla fall om du inte skulle bli smått deprimerad om scousers torskade. Personligen började jag hålla på Juventus när de hade spelare som Vialli och Ravanelli på topp. Främst Vialli var en klar favorit (han var för övrigt spelande tränare för Chelsea när jag var och såg min första fotbollsmatch någonsin 1998 när Chelsea slog Vicenza i semifinalen. De hade förlorat borta 0-1, och Vicenza gjorde 0-1 på Stamford Bridge, vilket betydde att Chelsea var tvunget att göra tre mål för att gå vidare. Vialli slängde in sig själv och jag har för mig att Zola, Mark Hughes och Vialli själv gjorde de tre målen som förde dem till finalen som de sedan vann. En oförglömlig kväll och en perfekt födelsedagspresent till mig själv på min 20-års dag !) Så du blev alltså glad när chelski gick vidare? Fyfan, och du ska hålla på scousers. När det kommer till landslaget är jag dock inte så förtjust i England, antagligen för att jag inte gillar flera av deras spelare. Men lite tråkigt att de inte kom till EM är det ju... Får se hur Capello klarar uppgiften. Han är en världstränare, men om han får ordning på dem är en annan fråga. Capello kommer nog att få ordning på England. En av tidernas bästa managers, bara kolla på meriterna. Vinner fan oavsett lag. EDIT: Jag började hålla på United 98/99 f.ö. Blev intresserad av fotboll runt 8½-9 år och min bästa polare vid den tiden (som även bidrog till att elda på detta intresse med CM) och hela hans familj höll på United, så det kombinerat med det fantastiska laget och trippelsäsongen blev det ganska enkelt. Alla är vi medgångare från början, det handlar bara om vilka som stannar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 24 Mars, 2008 Report Share Skriven 24 Mars, 2008 Fortfarande larvigt, eller i alla fall om du inte skulle bli smått deprimerad om scousers torskade. Är det på grund av att jag och Czech gillar andra lag än dig som du kör med denna taskiga attityd eller har du bara haft en allmänt dålig dag? Inte skulle jag bli deprimerad av att Liverpool skulle torska, skulle bli glad för Juves vinst lika så. Har man upplevt riktiga depressioner blir man inte "deppad" för att laget man håller på förlorar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 25 Mars, 2008 Report Share Skriven 25 Mars, 2008 Jo, har förstått att du har varit deprimerad på riktigt. Men eftersom du tar mig så hårt på orden kan vi väl säga att du blir förbannad och ledsen för förlusten, men tydligen inte. När det går dåligt för AIK blir jag allmänt på mycket sämre humör, i alla fall samma dag och dagen efter. En derbyförlust kan sitta i ett tag, då brukar jag skippa skolan i ett par dagar. Och nej, det är knappast för att ni gillar andra lag än mina som jag håller på såhär. Särskilt dålig dag har jag väl inte heller. Tycker bara det är rätt larvigt att hålla på flera storlag i Europa och inte bry sig nämnvärt om vilka som vinner när dom möts. Jag håller på både AIK och United men om de, mot förmodan, skulle mötas så kommer AIK ändå långt före. Även om jag skulle hata United på samma sätt som jag hatar de flesta lagen i Allsvenskan skulle jag fortfarande vara sur i nån dag över att AIK förlorade. På så sätt kan man väl säga att jag håller på United men älskar AIK. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 25 Mars, 2008 Filmstar Report Share Skriven 25 Mars, 2008 Håller med Rakii, känns onödigt att ha taskig attityd om man har en annan uppfattning om saker och ting. Det känns liksom ganska meningslöst att tjafsa om vem som är bäst/sämst då man inte kommer ändra uppfattning. Man håller på sina lag och hoppas på det rätta resultatet. Många gånger händer det ju att man ogillar ett lag så mycket att man inte kan titta på matchen för varje lilla grej kan man förlora förståndet över. Det gäller både fotboll och ishockey. Om fel lag vinner får man läsa och höra om det i all evighet. Om rätt lag vinner blir det snabbt tyst och jag går inte och häller salt på såren som de flesta gör tillbaka. I en matchserie håller jag alltid på ett lag mer än ett annat. Man har vissa favoritlag som man alltid håller på, sen finns det andra som kan bli lite av favoriter om de presterar bra och/eller slår en motståndare som ligger lågt på min lista. Nu när CL-kvartarna ska spelas hejar jag på fyra av lagen, men endast ett av lagen räknas som favorit, så det blir tufft... I SM-slutspelet i ishockey håller jag på tre av de kvarvarande lagen, och vem som helst får vinna bara inte Färjestad vinner, haha. I NHL-slutspelet finns det också flera lag jag verkligen avskyr, samtidigt som jag gillar/älskar andra. Här händer det dock att två jag gillar/ogillar möts mot varandra och då är det svårt att heja på någon. Jag ogillar många spelare (går oftast efter nationalitet faktiskt) och det är tufft när en klubb man gillar får en spelare man inte gillar (se Juventus med Zlatan, Barcelona med Henry etc). Och i NHL finns det ett typexempel. Colorado har jag i princip aldrig gillat pga Floppa. Så när han lämnar och de tar in nya spelare jag gillar istället (Smyth, Stastny, Hannan etc) så måste idioten komma tillbaka just dit och göra laget till ett av mina hatlag igen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 25 Mars, 2008 Report Share Skriven 25 Mars, 2008 Tjalan: Tycker du inte själv att du överdriver smått nu då du påstår att du blir nere och stannar hemma ifrån skolan för att just ditt lag råkar ha oturen att förlora en match? Visst, fotboll för vissa individer, såväl som mig själv är en stor del av livet, men inte börjar man prioritera om hela sitt liv efter en förlust. Du är väl 18 år nu och har gymnasiet på gång, så att stanna hemma och missa viktiga lektioner och lärdom för att AIK förlorar är väl lite barnsligt såväl patetiskt om något. Jag har väldigt svårt att bli arg eller "deppad" nuförtiden, och jag ser ingen som helst poäng i att gå ner mig enbart för att Liverpool råkar förlora en viktig match. Visst, det svider inombords men sen efter matchen är det mesta som vanligt igen. Sen har ju Liverpool en tendens att vinna många av sina matcher, mycket tack vare just Gerrard och Torres så jag oroar mig inte i onödan. Och jag förstår inte alls detta snack om att det är fel att hålla på två storlag i Europa, man håller ju på dom lag man trivs bäst med och att spelarna presterar extra. Man United är ju likaså ett stort lag, leder ju ligan hemma i England och AIK är ju bland det största i Sverige. Motsäger du inte dig själv nu? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 26 Mars, 2008 Report Share Skriven 26 Mars, 2008 Själv är man West Ham-fan, vilket jag förmodligen är ganska ensam om på detta forum. Har gillat West Ham sen 10 år tillbaka kanske, mest för att jag tyckte West Ham var ett roligt namn när jag var yngre... Annars är det Trelleborgs FF som gäller, växte i praktiken upp på Tjongavallen och har sedans barnsben följt laget säsong efter säsong. Några andra favoriter har jag inte när det kommer till fotboll, förutom att jag dyrkade Eric Cantona när jag var liten grabb och att jag ogillar Lazio. OT: Tjalan, visst är det du som är hyfsat aktiv (eller kanske var) på FMsweden också? Tycker jag känner igen ditt nick. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 27 Mars, 2008 Filmstar Report Share Skriven 27 Mars, 2008 Själv är man West Ham-fan, vilket jag förmodligen är ganska ensam om på detta forum. Har gillat West Ham sen 10 år tillbaka kanske, mest för att jag tyckte West Ham var ett roligt namn när jag var yngre... Hade en kille i gymnasiet som var stort West Ham-fan. Är definitivt inte lika vanligt att höra folk hålla på mindre lag i utlandet, men desto mer beröm till er att ni "kämpar" vidare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 27 Mars, 2008 Report Share Skriven 27 Mars, 2008 Annars är det Trelleborgs FF som gäller, växte i praktiken upp på Tjongavallen och har sedans barnsben följt laget säsong efter säsong. Nu lär väl allt jag skriver i den här tråden tas som provokation from here on out, men där kan du snacka lag som jag vill se ryka ur Allsvenskan. Hoppas innerligt att tff och ljungskile åker ur iår. Ni var ju så förbannat nära förra året, fyfan att BP inte kunde hängt kvar. OT: Tjalan, visst är det du som är hyfsat aktiv (eller kanske var) på FMsweden också? Tycker jag känner igen ditt nick. Min aktivitet där har väl gått i perioder, men just nu är jag aktiv och har varit så i typ 1½ år kanske. Sen innan det var jag aktiv på forumet från sista året som CMSverige. Just nu hänger jag bara i Svensk Fotboll, kollar in OT men den delen är tyvärr så jävla död nuförtiden. Rakii och Czechflash: Jag har tänkt skriva nåt långt svar på era inlägg men orkar inte, i alla fall inte nu. Så ska försöka ta det rätt kort (lär väl bli långt bara för det). Men jag kan väl säga såhär, att hålla på en massa lag är bara drygt, jag kan sympatisera och "heja" på ett lag som jag tycker spelar roligt och är roliga att se på, typ Fener, och hoppas att de vinner men bryr mig ärligt talat inte om det. Jag har ju även "favoriter" varje omgång i CL, oftast är favoriten det sämre laget så att det ska gynna United. Angående att jag håller på United och AIK så känner jag att det är en helt annan sak än att hålla på två storklubbar ute i Europa. Visst, AIK är stora i Sverige, men Sverige är ett så betydelselöst fotbollsland när det gäller klubbspel att mina klubbar inte löper risken att träffas på överhuvudtaget. Kanske låter som en svag förklaring men det är i alla fall så jag ser det. Dessutom, om de skulle mötas så skulle AIK gå så jävla långt före att det inte är roligt, mest för att du aldrig kan få samma närhet med ett utländskt lag som du kan få med ett inhemskt. Om vi säger att AIK vinner Allsvenskan iår och United kommer trea 2009 och så lottas de mot varandra i Champions League är AIK mitt förstalag och förlorar dom kommer jag att bli förbannad, hur troligt det än är att United skulle smiska AIK ordentligt. Vidare har jag inte alls samma commitment (blankar på svenska ordet) till United som till AIK, det var större förr, mitt band till United, men nu är det mitt stora lag att heja på så att säga, laget jag vill se vinna ute i Europa och i England och jag har starka känslor för klubben även om de inte kommer i närheten av hur jag känner för AIK. Angående att stanna hemma från skolan efter förluster så är det inte vilka förluster som helst vi talar om. Det är derbyförluster. Tror inte riktigt att ni förstår grejen med derbyn, i alla fall inte Stockholmsderbyn. Visst, ni vill inte att scousers ska få stryk mot everton men samtidigt tror jag inte att ni känner samma känslor som jag känner (haha, sicken mening) när jag står på Norra och ser på ett Stockholmsderby. Inför AIK - skansen i höstas hade jag fan svårt att sova, jag var så jävla spänd, det var helt vansinnigt. Vidare så är mina förberedelser för derbyn något som är över allt annat. Först och främst går jag inte till skolan eftersom jag förmodligen somnar runt 3 natten innan och jag kan ju inte vara trött på derbyt så jag stannar hemma och slaggar till 12. Går upp och går och köper red bull och cola och beställer en pizza varpå jag latar mig tills runt 15 när jag börjar ta kontakt med folket jag ska på matchen med. Sen glider man till Råsunda några timmar innan matchstart och äter kanske något, innan man är först in på läktaren och sen lever man och dör man med AIK. Vinst så är det hem och sova gott, kryss så är det ett sorts antiklimax och torsk så är det hem och sörja, och förmodligen bli bannad från ett par forum på nätet när man skriver av sig all ilska. Som sagt, det blev långt bara för att jag sa att det inte skulle bli det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 27 Mars, 2008 Moderator Report Share Skriven 27 Mars, 2008 Jag ogillar många spelare (går oftast efter nationalitet faktiskt) och det är tufft när en klubb man gillar får en spelare man inte gillar (se Juventus med Zlatan, Barcelona med Henry etc).Fast det där tycker ju jag låter galet, att man av princip ska ogilla en spelare för dennes nationalitet. Det är snudd på rasistiskt. Fast jag måste erkänna att när det gäller längdskidor hejjar jag aldrig på norrman, oavsett vem det är. Och i NHL finns det ett typexempel. Colorado har jag i princip aldrig gillat pga Floppa. Så när han lämnar och de tar in nya spelare jag gillar istället (Smyth, Stastny, Hannan etc) så måste idioten komma tillbaka just dit och göra laget till ett av mina hatlag igen.Hahaha, det har du rätt i, det har jag inte tänkt på. Jösses vad det måste ha svidit när den nyheten kom! Men det är lustigt hur olika vi är just på den här punkten. Jag hejade på lag (Barca, Man United) bara för att en person var med där (Henke Larsson givetvis), men när han lämnade laget tappade jag intresset. Du å andra sidan slutar hejja på ett lag på grund av att en spelare finns där och börjar hejja igen om den spelaren försvinner. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 28 Mars, 2008 Report Share Skriven 28 Mars, 2008 Eftersom jag har vänt på dygnet och därmed fördriver tiden på nätterna med att titta på saker kände jag för att posta alla Zlatan-klipp som jag snackade om. Hur fan kan man inte tycka att han är kung? Zlatan dizzar Peter Jihde Zlatan skojar med Patrik Ekwall "Träningen börjar när jag säger till" ...och så det där underbara garvet hela tiden, KUNG! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 28 Mars, 2008 Author Report Share Skriven 28 Mars, 2008 Tredje semifinalen idag. Hoppas på TIK seger. Viktigt eftersom det sedan är två bortamatcher. och Toronto missade slutspelet. Lite synd för Sudden tycker jag. Och på söndag smäller det Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.