Jump to content

Snacka sport

Ingoman

Rekommenderade inlägg

Javisst är det lika för båda lagen men tycker ändå det gynnar Ljungskile då dom skulle haft sämre chans mot Bajen på normalt underlag. Nu blev det slit och kämp fotboll och mycket styrka vilket ger lag som Ljungskile och Sundsvall bättre förutsättningar då det kör med sådan taktik. Teknisk fotboll och rulla bollen inom laget blir då mycket svårare. Eller hur Ingo? :P

Det finns inga ursäkter till att Hammarby suger. De är inte bättre helt enkelt! :lol:

Sådär låter det nu ja och inte i slutet av säsongen när ni torskat mot Ljungskile. :P

• Svar 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Floppa har jag aldrig gillat och det är ganska enkelt. Jag hatar verkligen hans attityd han haft sen han var ung och det har gjort att jag aldrig gillat honom. Det började redan i SM-finalen mot Malmö (kanske tidigare, men det var här han fick stämpeln mest hatad av mig och min bror, haha). Han (Monkeyface) har visat gång på gång varför jag ogillar honom och allt skriveri (oftast överdrivet skitsnack) i media spär bara på det hela. Jag gillar att jämföra honom med Mats Sundin som man bara kan ha full respekt för. Han är allt Floppa inte är och det behövs inte sägas mer än så - jämför de två får man ett enkelt svar.

Sen finns det andra typer jag ogillar rejält mycket (hata är ett lite starkt ord) i NHL och de är såna som bara spelar för sig själva och sina egen vinning. Just nu är det främst Ovechkin och Kovalchuk som gör allt för att göra så mycket mål som möjligt och skjuter på allt. Ett annat typexempel är/var Selänne (som blivit lite bättre på senare dar) och som för några år sedan enligt en lagkamrat hellre gjorde mål och laget förlorade än gick från isen mållös men laget vann. Det är riktiga lagspelare det, och jag hatar såna spelare.

Jag förstår inte att du inte kan gilla Forsbergs attityd - hans attityd, vinnarskalle och vilja att göra bra ifrån sig är ju mäkta imponerande och han ställer alltid laget framför sig själv och hatar att skryta mer än någon annan inom svensk idrott någonsin gjort (och det är ju roligt att höra hans kommentarer på sin egen insats efter matcher, hehe). Det känns mest som att du ogillar vissa idrottare mest på grund av vad omvärlden (bl.a media) tycker om dem och inte efter deras egna prestationer. Att jämföra Foppa med Mats Sundin säger inte så mycket mer än att Sudden är en lysande ledartyp som hörs och syns medan Foppa är mer tillbakadragen och låter sitt spel på isen tala vilket absolut inte är något negativt. Har man en spelare som Sudden i laget så behöver inte alla i laget vara kaptener utan vara sig själva om de vill det. Jag kan bara ösa beröm över Foppa och beklagar mig bara över att hans kropp tydligen slutat läka. Det känns som att du både hatar egoidrottare som tar för mycket plats OCH idrottare som låter spelet tala för sig självt. Det är väldigt sällsynt att höra någon som ogillar både Zlatan och Foppa, då de har helt olika karaktär och på vääälidgt många sätt varandras motsatser.

Jag tycker att man ska bedöma människor efter deras egna åsikter och val i livet och inte efter vad omvärlden tycker och skriver om dem. Det är i alla fall min åsikt :) .

Ja du kan ju "hata" Foppa. Jag har en kompis som ogillar honom men det är mest för att Foppa är Modoit.

Men det går inte att komma ifrån att han r en jävligt bra Hockeyspelare prescis som Zlatan är en jävligt bra fotbollsspelare. Men det f¨r ma inte var i lagoma Sverige.

Sedan verkar du ha en tendens att ogilla många svenska idrottare som är bland de bästa i världen i sin idrott. Tänker på Klyft (stavningen jag vet) och Holm.

Absolut, jag ogillar starkt många svenska (men även andra) idrottare. Det är främst såna som får mycket uppmärksamhet, ja. Dock är de sällan bäst (i princip aldrig) och det är många gånger en av orsakerna till varför jag stör mig på dem. Men främst är det för att de är riktigt stöddiga, som t.ex. Holm.

Jo det är ju förjävligt när lilla Sverige har en världsstjärna i en idrott och denne dessutom får en massa uppmärksamhet för det.

Dessutom Klyft com du ogillar var/är utan tvekan bäst i världen i sjukamp. Holm är en av världens bästa höjdhoppare trots sin kaxiga attityd. Foppa är en av världens bästa hockeyspelare. Det tycker jag han bevisat. Och attityd har han väl ingen alls. Ok Zlatan kanske är den som överskattas lite men han är definitivt sveriges bästa fotbollssplare just nu och en av de bättre i världen. Gäller dock att lyckas i landslaget igen.

Ogillar du Kallur också nu då hon får så mycket uppmärksamhet eller . Simmarna som de flesta är lite småkaxiga?

• Filmstar

Yojimbo: Forsberg är en stor idiot och det har han visat ett flertal gånger. Tre exempel på saker jag inte gillar med honom. Det första var när han efter SM-final förlusten knäcker klubban över sitt ben och sen nästan slår ner en åskådare, för att sen skylla allt på domaren och hota med att slå ner "Bosse" som domaren hette. Detta var iofs komiskt att se honom hysterisk och som dålig förlorare. Sen när det är hockey-VM eller om det är OS något år och TV kanalen som sänder ber alla svenska spelare skriva sin autograf på en tröja. Alla skriver på utom Floppa som "inte har tid" eller vad nu orsaken var. Och sen det tredje när han går till Philadelphia (som gör att JR blir tvingad att lämna och i princip förstör sin karriär) och sen när det går tungt för laget, som lagkapten (helt ofattbart), lämnar laget istället för att stanna kvar och hjälpa dem. Det är prov på en lagspelare det. Sen finns det givetvis fler faktorer som spelar in, t.ex. hur han är på isen (grinig) och det faktum att ingen verkligen sätter dit honom (vilket iofs inte är hans fel, men det stör mig). Iofs brukade Richard Matvichuk göra det och jag har för mig att det var han som fixade mjälten på honom. Gillade Matvichuk redan innan, haha.

Ingoman: Det är inte fel att de får uppmärksamhet, det jag inte gillar är att de höjs till skyarna och det överdrivs. Sen vet jag inte om det är pga detta som idrottarna själva får attityd eller om de bara har den naturligt. Detta gäller dock inte alla och det är tur det. Magdalena Forsberg var ju bland de bästa och hon var naturlig. Kajsa Bergqvist hade jag inte så mycket emot. Systrarna Kallur är bland de bästa utan tvekan. Gillar dem väldigt mycket och de är verkligen praktexempel på hur man ska vara som idrottare/person.

Men såna som Zlatan, Klüft, Holm och Floppa, för att nämna några, de har jag inget över för.

Men Zlatan! Såg du inte länkarna? Han är ju kung. Det är skönt med folk som inte är så jävla PK och alltid har sitt mediaface på, även om han har ändrat sig något på senare tid (i alla fall i sändningstid) och blivit mer professionell. I miss the old Zlatan.

Yojimbo: Forsberg är en stor idiot och det har han visat ett flertal gånger. Tre exempel på saker jag inte gillar med honom. Det första var när han efter SM-final förlusten knäcker klubban över sitt ben och sen nästan slår ner en åskådare, för att sen skylla allt på domaren och hota med att slå ner "Bosse" som domaren hette. Detta var iofs komiskt att se honom hysterisk och som dålig förlorare. Sen när det är hockey-VM eller om det är OS något år och TV kanalen som sänder ber alla svenska spelare skriva sin autograf på en tröja. Alla skriver på utom Floppa som "inte har tid" eller vad nu orsaken var. Och sen det tredje när han går till Philadelphia (som gör att JR blir tvingad att lämna och i princip förstör sin karriär) och sen när det går tungt för laget, som lagkapten (helt ofattbart), lämnar laget istället för att stanna kvar och hjälpa dem. Det är prov på en lagspelare det. Sen finns det givetvis fler faktorer som spelar in, t.ex. hur han är på isen (grinig) och det faktum att ingen verkligen sätter dit honom (vilket iofs inte är hans fel, men det stör mig). Iofs brukade Richard Matvichuk göra det och jag har för mig att det var han som fixade mjälten på honom. Gillade Matvichuk redan innan, haha.

SM-final-utbrottet tycker jag inte var något negativt alls. Det visar bara en ung spelare som är en dålig förlorare, som inte vill något annat än att vinna och som visar det öppet som man brukar göra när man är ung. Om ändå fler unga spelare kunde visa samma vinnarvilja och inte vara så torra och se ut som om stora förluster inte spelar någon roll eftersom lönekuvertet ändå serveras hursomhelst.

Autografskrviningen vet jag inte så mycket om, men kanske hade han inte tid eller så förstod han inte hur viktig autografskrivningen var just vid den tidpunkten och trodde att han kunde hoppa över den? Jag vet inte, men jag tycker inte det är en stor grej och han har gjort många bra saker för sina fans också, som att bjuda Modos knattar till NHL-matcher och även andra grejer för många andra. Autografdissen är liksom en enda grej och inte något som han har för vana att göra och då tycker jag inte att man ska spotta på honom för det heller.

Det var heller inte Foppas fel att Jeremy Roenick tvingades lämna Philadelphia, utan Flyers eget fel om något. Jag tror knappast Foppa beordrade Flyers att kasta ut Roenick. Och Foppa övergav inte Flyers istället för att hjälpa dem. Philadelphia låg redan ohjälpligt långt ner i tabellen och kunde inte nå slutspelet oavsett. Dessutom var ju sportchefen eller nån i Flyers helt oense med Foppa och motarbetade medvetet honom upprepade gånger - bl.a med underskrifter om rehabilitering var det väl? Och Forsberg i sin tur hade varit skadad mycket och det kunde lika gärna varit hans sista säsong och då vill väl vem som helst ge sitt sista i ett slutspel och inte i betydelselösa matcher i ett bottenlag? Av allt jag har sett och hört så känner då Philadelphia-supportarna ingen bitterhet mot Foppa utan är så pass förstående som de kan vara och skyller istället på den där klubbledaren/sportchefen. Han blev ju sparkad i samma veva också så.

Att han är grinig på isen är väl ingenting unikt?? Och varför är det alltid ett problem? Det känns mest som att du har blåst upp alla hans potentiella negativa sidor och bara ser till dem och blundar för allting annat faktiskt. Du är inte den enda som har den fallenheten utan den finns hos flera andra jag sett men brukar mest drabba Zlatan då.

Att du verkar gilla att spelare sätter dit honom rejält med skador som följd gör bara att jag allt mindre kan ta dina åsikter om den man du kallar saker som "Floppa" och "en stor idiot" på allvar. Jag tycker det är bättre att lägga din energi på annat och ogilla dem som förtjänar det istället. Till exempel de spelare som går in för att skada sina motspelare med flit...

• Filmstar

Som du märker är det (för dig) små saker, men när det kommer till honom är det stora irritationsmoment. Jag har väntat på att han ska lägga av ett tag nu och hela tiden måste han komma tillbaka. Jag hatar Foppa, därför säger jag Floppa för jag tycker det passar bättre. Foppa, Poppa, gör egentligen detsamma vad han kallas. Du måste ändå förstå att det är ett hatobjekt jag har och det är personligt. En sån här diskussion kan man ha i all evighet, precis som någon som hejar på AIK och DIF - svårt att ändra uppfattning.

Vare sig det handlar om Forsberg, Zlatan eller någon annan så hade jag antagligen inte känt så starkt om jag inte hört/läst media. Det är självklart att det spär på min irritation när man läser/hör om dem stup i kvarten om hur bra de är, hur de avgjorde, de är bäst etc. Och i själva verket stämmer det inte ens, men folk tror på det. Hylla istället de som förtjänar det, de som verkligen avgjorde, var bäst etc. Sen när jag inte gillar dem som personer, ja det gör ju bara saken värre.

Ett exempel är när Zlatan gör mål på straff (ungefär hälften av hans mål är på straff i år) mot ett bottenlag, de vinner med 3-0 och man skriver att Zlatan låg bakom segern eller avgjorde och annat strunt. Forsberg har en eller två assists (många gånger andra assists) eller gör mål i öppet mål och han förde sitt lag till segern. Klart man blir förbannad om man inte gillar dem från början.

Jo, vi har alla våra hatobjekt och jag respekterar att du har Forsberg som en av dina. Jag försökte bara få dig att ändra uppfattning eftersom jag inte tycker han gjort tillräckligt för att bli hatad - i alla fall om man seriöst ska hata honom. Är det hat på "skojnivå" så är det inte så värst mycket att bli uppspelt för edller protestera mot dock. Jag får då och då hatobjekt och då är det ofta skådisar eller musiker som blivit berömda för att dom är "ruggigt snygga" och därför förtjänar alla sina pengar, berömdheten och får stämpeln "stjärna" på grund av det (enligt många okloka) - känns det som, hehe.

Gillar den allsvenska ställningen nu!! :D (Visserligen har det bara gått 2 omgångar men ändå)

Ditt lag kämpade väl igår Ingo och tyckte det var en rolig match att se. Iofs det brukar jag alltid tycka, kanske beror på att vi alltid (nästan) slår er. :P

Förresten någon som vet hur det går för Solna? :lol:

Haha, kolla kaxiga trelleborgaren när dom har spöat gas.

Vi chillar och spurtar till oss guldet i höst. Sen skulle jag kunna rabbla en massa bortförklaringar här men vi kan väl sammanfatta det med att sex mittfältare, en back och hjärta saknades igår.

Sen skulle det ju hjälpa om Örat inte sög balle.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...