Jump to content

*Struntsnack* Volume 1.0

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

• Svar 4,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
Åker till London imorgon och letar febrilt efter biograf-information, någon som har varit på bio i London och har tips på maffig salong alt vet var man kan hitta information kring detta?

När jag väl var där så kollade jag efter sånt på gatorna, men det var ju teatrar man såg precis överallt. Tror jag såg en biograf i en gatukorsning tillsammans med flera teatrar dock, men vet inget gatunamn eller liknande. Lär väl stå om du slår upp nån turistguide nånstans hoppas jag. Eller om den där Aftonbladet-London-guiden finns som pdf på nätet kanske?

Känns som att jag frågade precis samma sak förra gången jag skulle åka till London... :rolleyes:

Yojimbo: Nä samma här, letade lite nere i centrum men hittade noll. Vilket är lite anmärkningsvärt - jag menar London är ju en stor "film-stad".

Nåja, får leta lite bland reseguider etc. Tackar för tipsen också.

Vilket flyt du har att London Filmfestival pågår just nu... :)

Odeon, Leicester Square brukar ha stora galapremiärer så det kanske är ett gott betyg, men jag har aldrig varit där.

Odeon har jag hört om. Bioprogram för en massa Odeon-biografer i London finns här - och här står mer om just den i Leicester Square också. 70mm-duk bland annat, vilket inte är så tokigt.

Officiella sidan finns HÄR.

• 3 weeks later...
  • Filmstar

Några kommentarer från min inre språkpolis...

Titel: White Oleander / Vit oleander

Jag känner förvisso med Astrid som spelas bra av Alison Lohman som har den rätta blandningen av oskuldshet med egen vilja som byggs upp allt mer.

Oskuldsfullhet skulle jag använda. Har aldrig sett ordet oskuldshet förut. Men visst, du kanske hittat på ett nytt ord. :)

The Thing (1982)

Lägg därtill den klaustrofobiska-känslan, den psykologiska-intrigen och The Thing är en film med fantastisk nerv.

Klaustrofobiska känslan, psykologiska intrigen ska det vara. Vad än bindestrecken gör där så är det fel.

Ta nu det här på rätt sätt. Jag har, som Plox brukar uttrycka det, ett hjärnfel som gör att jag ibland måste låta min språkpolis komma till tals.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...