Plox Skriven 16 December, 2009 Report Share Skriven 16 December, 2009 Tjohoo! Jag har fått en tidig julklapp av fadern idag - en digitalkamera! Äntligen kan man ta lite hyfsade bilder och slippa den där fruktansvärda mobilkameran. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 19 December, 2009 Report Share Skriven 19 December, 2009 Även jag har fått en tidig julklapp! Jag har fasen fått en dotter! Jajäklar vad livet förändras bara på några dagar... ville hon skulle heta Leia såklar men det föll inte min sambo i smaken så det fick bli en Nova istället, stjärntemat finns där Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 19 December, 2009 Report Share Skriven 19 December, 2009 Grattis! Du får väl ta med dig det från 2TORSK9 och inte den där första veckan i november... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 19 December, 2009 Report Share Skriven 19 December, 2009 Stort grattis Lorenzo! Synd att du inte fick igenom Leia, hade varit dötufft! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 19 December, 2009 Report Share Skriven 19 December, 2009 Grattis Lorenzo! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 19 December, 2009 Report Share Skriven 19 December, 2009 Grattis! Du får väl ta med dig det från 2TORSK9 och inte den där första veckan i november... Tackar alla! Hahaha... Nu betyder inte förlusten ett skit, har helt annat i tankarna nu, och jag har svalt det hemska Tjalan. Ni var fan värda det i år. Finaste klädesplagget i garderoben hittills: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 21 December, 2009 Report Share Skriven 21 December, 2009 Extremt stort grattis Lorenzo! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 21 December, 2009 Filmstar Report Share Skriven 21 December, 2009 Grattis Lorenzo! Själv har jag gått in i en dörr och fick sy ett stygn i pannan... ja, det är sant. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spög Skriven 21 December, 2009 Report Share Skriven 21 December, 2009 Någon här på Filmsnack som har brytningsfel och varit på en 3d-film på bio? Jag har brytningsfel. Inget grovt direkt, utan fick det korrigerat i ung ålder, men är rädd för att jag inte har ett tillräckligt bra stereoseende för att det skall fungera för mig. Pratade i går med en som är optiker till yrket, han sade att det finns testar att göra för att kontrollera sitt stereoseende. Har ännu inte hört med min lokala optiker, utan hör mig för lite överallt först. Jag vet inte heller om jag kan få en bra tid nu när det är juletider och allt. Han sade även att upplever man att man endast har synd på ett öga så har man definitivt inget stereoseende och det talar ju positivt för mig. Det eftersom jag ser periferin i båda mina ögon samtidigt, men som ni förstår är jag sjukt jävla nojig just nu i och med detta och att ”Avatar” går på bio just nu. Jag har inte en aning om vart jag skulle skriva, så det fick bli här. Grattis, Lorenzo! Höll på att glömma det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 21 December, 2009 Report Share Skriven 21 December, 2009 Någon här på Filmsnack som har brytningsfel och varit på en 3d-film på bio? Jag har brytningsfel. Inget grovt direkt, utan fick det korrigerat i ung ålder, men är rädd för att jag inte har ett tillräckligt bra stereoseende för att det skall fungera för mig. Pratade i går med en som är optiker till yrket, han sade att det finns testar att göra för att kontrollera sitt stereoseende. Har ännu inte hört med min lokala optiker, utan hör mig för lite överallt först. Jag vet inte heller om jag kan få en bra tid nu när det är juletider och allt. Han sade även att upplever man att man endast har synd på ett öga så har man definitivt inget stereoseende och det talar ju positivt för mig. Det eftersom jag ser periferin i båda mina ögon samtidigt, men som ni förstår är jag sjukt jävla nojig just nu i och med detta och att ”Avatar” går på bio just nu. Jag har inte en aning om vart jag skulle skriva, så det fick bli här. Grattis, Lorenzo! Höll på att glömma det. Jag har både brytningsfel och närsynthet, men såg Avatar i 3D idag (med linser) och 3D-effekten fungerade utmärkt för mig i alla fall. Det är möjligt att ena ögat hade en aning svårare att ställa om skärpan i effekterna, men det var aldrig att jag tänkte särskilt på det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 22 December, 2009 Moderator Report Share Skriven 22 December, 2009 Någon här på Filmsnack som har brytningsfel och varit på en 3d-film på bio? Jag har brytningsfel. Inget grovt direkt, utan fick det korrigerat i ung ålder, men är rädd för att jag inte har ett tillräckligt bra stereoseende för att det skall fungera för mig. Pratade i går med en som är optiker till yrket, han sade att det finns testar att göra för att kontrollera sitt stereoseende. Har ännu inte hört med min lokala optiker, utan hör mig för lite överallt först. Jag vet inte heller om jag kan få en bra tid nu när det är juletider och allt. Han sade även att upplever man att man endast har synd på ett öga så har man definitivt inget stereoseende och det talar ju positivt för mig. Det eftersom jag ser periferin i båda mina ögon samtidigt, men som ni förstår är jag sjukt jävla nojig just nu i och med detta och att ”Avatar” går på bio just nu. Jag har inte en aning om vart jag skulle skriva, så det fick bli här. Grattis, Lorenzo! Höll på att glömma det. Ja, jag har ju i princip bara periferiseende på ena ögat. Dessutom har synen "ställts om" så att jag nästan bara ser med det friska ögat. Jag kan ju givetvis inte se på 3D med såna där rödgröna glasögon, men jag har funderat hur det funkar med nyare tekniker. Troligtvis lär det väl inte funka, men... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 22 December, 2009 Report Share Skriven 22 December, 2009 Någon här på Filmsnack som har brytningsfel och varit på en 3d-film på bio? Jag har brytningsfel. Inget grovt direkt, utan fick det korrigerat i ung ålder, men är rädd för att jag inte har ett tillräckligt bra stereoseende för att det skall fungera för mig. Pratade i går med en som är optiker till yrket, han sade att det finns testar att göra för att kontrollera sitt stereoseende. Har ännu inte hört med min lokala optiker, utan hör mig för lite överallt först. Jag vet inte heller om jag kan få en bra tid nu när det är juletider och allt. Han sade även att upplever man att man endast har synd på ett öga så har man definitivt inget stereoseende och det talar ju positivt för mig. Det eftersom jag ser periferin i båda mina ögon samtidigt, men som ni förstår är jag sjukt jävla nojig just nu i och med detta och att ”Avatar” går på bio just nu. Jag har inte en aning om vart jag skulle skriva, så det fick bli här. Grattis, Lorenzo! Höll på att glömma det. Ja, jag har ju i princip bara periferiseende på ena ögat. Dessutom har synen "ställts om" så att jag nästan bara ser med det friska ögat. Jag kan ju givetvis inte se på 3D med såna där rödgröna glasögon, men jag har funderat hur det funkar med nyare tekniker. Troligtvis lär det väl inte funka, men... Är det någon som ska se Avatar i 3D igen så kan ni ju pröva att blunda med ena ögat och se hur pass 3D-effekterna fungerar och sedan meddela testet i den här tråden, så att frågetecknen rätas ut? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 23 December, 2009 Report Share Skriven 23 December, 2009 Hur kommer det sig att alla krogar i hela Malmö plötsligt bestämmer sig för att stänga extra tidigt idag? Herregud. Det e väl för bövelen inte jul än. Mer öl åt folket! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spög Skriven 23 December, 2009 Report Share Skriven 23 December, 2009 Tack för svaret, Yojimbo! Du lugnade mig lite i och med det. Plox: Din avatar-bild, vart kommer den ifrån? Jag har en gissning, men vet inte om jag vill skämma ut mig med att gissa. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 23 December, 2009 Report Share Skriven 23 December, 2009 Någon som har en jullista på filmtipset att dela med sig av? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.