Filmstar Jojje Skriven 23 November, 2005 Filmstar Report Share Skriven 23 November, 2005 Någon som har tips på grym 60-70-talsmusik man kan köpa?? Parliament Funkadelic Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 23 November, 2005 Report Share Skriven 23 November, 2005 Mike Portnoy i Dream Theater lyckades träffa en tjej i ögat med en trummpinne på konserten för två år sen. Det är rätt svårtslaget. Hehe, han verkar vara rätt galen. Åtminstone hans trumset är helt sjukt (stort). Det värsta var att jag blev träffad av sångaren i gruppen som hade spelat tamburin under sista låten och sen fick för sig att slunga ut trumpinnen långt bak i publiken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 24 November, 2005 Report Share Skriven 24 November, 2005 Då har man köpt 2 nya skivor, båda släpptes i onsdags så jag har bara hunnit lyssna på dem i två dagar men här är mitt första utlåtande. System of a Down – Hypnotize 1. Attack 2. Dreaming 3. Kill Rock´n Roll 4. Hypnotize 5. Stealing Society 6. Tentative 7. U-Fig 8. Holy Mountains 9. Vicinity of Obscenity 10. She´s Like Heroin 11. Lonely Day 12. Soldier Side Jag har längtat som fan efter den här skivan och jag blev verkligen inte besviken. SOAD visar en gång för alla att de är ett av de bästa banden på marknaden. De har verkligen utvecklat sin stil med åren och var den inte unik innan så är den det verkligen nu. Det finns inget annat band i världen som påminner om SOAD. Hypnotize följer samma stil som förra skivan Mezmerize. Fast på denna skivan har man ett mindre antal ”crazysongs”(faktiskt bara 2) och betydligt fler av det seriösa slaget. På Mezmerize var det precis tvärtom. De två skivorna ska egentligen ses som en enhet och när man ser det så kompletterar de verkligen varandra perfekt. Ett mycket lyckat projekt! Favoritspåren än så länge är den hårda och tempofyllda Attack, den helt underbart annorlunda Stealing Society och en av de två ”crazysongsen” – She´s Like Heroin. Men alla låtarna på skivan är riktigt bra och det känns som om det är ett album som kommer hålla riktigt länge. Jag rekommenderar det varmt. Fort Minor – The Rising Tied 1. Introduction 2. Remember The Name [feat. Styles of Beyond] 3. Right Now [feat. Black Thought] 4. Petrified 5. Feel Like Home [feat. Styles of Beyond] 6. Where´d You Go [feat. Holly Brook and Jonah Matranga] 7. In Stereo 8. Back Home [feat. Common and Styles of Beyond] 9. Cigaretts 10. Believe Me [feat. Bobo and Styles of Beyond] 11. Get Me Gone 12. High Road [feat. John Legend] 13. Kenji 14. Red to Black [feat. Kenna, Jonah Matranga and Styles of Beyond] 15. The Battle [feat. Celph Titled] 16. Slip Out The Back [feat. Mr.Hahn] Detta är ett album jag kom i kontakt med eftersom jag är ett Linkin Park fan. Detta är alltså Linkin Parks Emcee Mike Shinodas soloprojekt. Så ni som inte gilla nu-metal behöver inte rynka på näsorna för detta är ett rent HipHop album. Mike är inte helt själv på skivan, han har på flera av låtarna bjudit in andra Emcees som han gillar för att hjälpa han. Men det är Mike själv som skrivit alla låtar och det är även han som spelar alla intrument och han står för alla beats på skivan. Och resultatet är fullkomligt lysande. I princip alla låtar på skivan är riktigt bra och Mike bevisar en gång för alla att han är en skicklig Emcee, många tar han ju inte seriöst eftersom han är med i Linkin Park. Många låtar har riktigt välskrivna och starka texter. En jag speciellt fastande är låten Kenji som handlar om Mikes farfar. Här ett litet utdrag är texten: it was World War II, When this man named Kenji woke up, Ken was not a soldier, He was just a man with a family who owned a store in LA, That day, he crawled out of bed like he always did, Bacon and eggs with wife and kids, He lived on the second floor of a little store he ran, He moved to LA from Japan, They called him 'Immigrant,' In Japanese, he'd say he was called "Esay," That meant 'First Generation In The United States,' When everyone was afraid of the Germans, afraid of the Japs, But most of all afraid of a homeland attack, And that morning when Ken went out on the doormat, His world went black 'cause, Right there; front page news, Three weeks before 1942, "Pearl Harbour's Been Bombed And The Japs Are Comin'," Pictures of soldiers dyin' and runnin', Ken knew what it would lead to, Just like he guessed, the President said, "The evil Japanese in our home country will be locked away," Hur som helst rekommenderar jag även den här skivan riktigt varmt. Jag är riktigt nöjd med mina inköp, två riktiga kanonskivor. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 7 December, 2005 Report Share Skriven 7 December, 2005 Jag köpte faktiskt Beach Boys julalbum igår, mycket bra, de grabbarna är fan inte dåliga på att sjunga stämmor alltså! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
farmor_gas Skriven 7 December, 2005 Report Share Skriven 7 December, 2005 Ville bara tipsa alla som gillar PINK FLOYD att Pulse släpps på dvd preliminärt 2006-01-18. Den har redan skjutits upp ett par gånger och det skulle inte förvåna mig om den gör det igen. Men när den kommer är det ett självklart köp! http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php...ite=music&&ref= Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 12 December, 2005 Report Share Skriven 12 December, 2005 Yes! Fick biljetter till Rolling Stones på Ullevi nästa sommar. Ska bli så jäkla kul. Någon mer som ska dit? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
farmor_gas Skriven 12 December, 2005 Report Share Skriven 12 December, 2005 Skulle vilja men tyckte inte det var värt dom pengarna som det kosta, men min mor ska dit. Fick du bra platser då? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 12 December, 2005 Report Share Skriven 12 December, 2005 Ståplats, så det beror helt på när man börjar köa. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 18 December, 2005 Report Share Skriven 18 December, 2005 Heliga natt (eller vad den nu heter) med Chewbacca. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 19 December, 2005 Report Share Skriven 19 December, 2005 Jag har upptäckt något som är som musik för mina öron. Jag har börjat lyssna mer och mer på poesi, och då främst på amatörer som inte gett ut någon bok eller någonting. Min personliga favorit för tillfället är Hannes Holmquist från Norrland och HÄR kan ni lyssna på hans dikt Gå, passera gå. Hannes Holmqvist: Några kommentarer, Lestat? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 20 December, 2005 Report Share Skriven 20 December, 2005 Jag har upptäckt något som är som musik för mina öron. Jag har börjat lyssna mer och mer på poesi, och då främst på amatörer som inte gett ut någon bok eller någonting. Några kommentarer, Lestat? känns som du känner mig nu. gäspade stort när jag läste ditt inlägg. men klart jag respekterar dina intressen, men där jag står just nu finns det inga utrymmen för harmoniska sökningar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Skriven 20 December, 2005 Report Share Skriven 20 December, 2005 Jag har upptäckt något som är som musik för mina öron. Jag har börjat lyssna mer och mer på poesi, och då främst på amatörer som inte gett ut någon bok eller någonting. Såg Kung Henry på arvika förra året, han måste helt klart vara en av sveriges skickligaste poeter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 20 December, 2005 Report Share Skriven 20 December, 2005 Annars älskar jag Navid Modiri. Han är en underbar Poetry Slamare. Han här är rätt grym också: Bradley - I am a MANLY MAN! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvie Skriven 20 December, 2005 Report Share Skriven 20 December, 2005 Kung Henry vann ju Poetry Slam SM förra året, och jag håller med om att han är grymt duktig. För övrigt är han världens kändaste person i Uppsala. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 21 December, 2005 Report Share Skriven 21 December, 2005 Jag har nu upptäckt en av de stora.. Kung Henry vann ju Poetry Slam SM förra året, och jag håller med om att han är grymt duktig. För övrigt är han världens kändaste person i Uppsala.Jag skäms verkligen, men vem är det? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.