Jump to content

*Struntsnack* Volume 1.0

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

• Svar 4,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej kära vänner!

Det har väl gått ungefär 1½ år sedan jag skrev ivrigt om film jag just sett och häjdlöst baktalade Steven Seagal för att jag trodde att han behövde det (det är ju ungefär som att kasta tändstickor i en majbrasa, det kommer brinna utav helvete endå och dina tafatta försök gör ingen större skillnad).

Hur som helst, den senaste tiden har tillbringats i det underbart 'laidback' Nya Zeeland där allt från kultur och politik till barn-aga och husdjursanpassning har diskuterats med många olika personligheter.

Men nu är jag alltså tillbaka en kortis i sverige och i behov av kulturellt utbyte, hoppas ni har saknat mig.

kram,

Basse

ossie2.jpg

• 4 weeks later...
Jaha, tebax från semestern iom denna veckan. Känns skit. Men nu blir det lite mer forumtid i alla fall.

Gifte mig för övrigt i helgen. Stort partaj på Villa Fridhem, väligt trevligt.

Då får man gratulera

Skönt att du är tebax så jag har nån att bråka med :rolleyes:

Min semester är åsså över men det är ju ingen större skillnad då jag inte varit utanför lägenheten ändå.

Ja, jag säger detsamma man får gratulera dig Manne. :)

Ingo: Hur kommer det sig att du inte vart ute på hela semestern? Nu är det ju jättefint väder också. :D

Jo det blir tyvärr lätt så när man blir totalt slut av att gå 30 meter. och att man desutom har en trapp att kämpa sig uppför gör inte saken bättre. Väntar ju på lungar jag vetdu. Då gör man det bästa av det och det är ju tur man gillar att glo på film :)

Då får man gratulera Manne till ett numera liv i koppel! :P

Själv vet jag inte vad jag ska göra om en månad. Cafét stänger igen den 2 september och jag har inte en blekaste vad jag ska göra efter det, känns ganska gött faktiskt - men ändå inte. Ska hur som helst till Thailand den 28 november och kanske tar semester fram tills dess... fast då blir det tajt med hyran iofs, nä vi får se vad som händer. :unsure:

• Moderator

Ja, man tackar!

Kan för övrigt nämna att vi, föga överraskande kanske, hade lite filmtema på vigseln. Vi vigdes under bar himmel, men lät gästerna sitta under tak (öppet partytält). När min fru gick genom tältet fram till mig spelade vi Ennio Morricone's vackra Gabriels Oboe från filmen The Mission. Den är väldigt stämningsfull och mjuk.

När vi var klara och gick "ut" genom tältet igen höjde vi tempot lite med Vianne sets up shop från en gemensam favoritfilm, Chocolat.

Ingo, trot eller ej, men det var väldigt snällt sagt! :blink:

På tal om våra underbara kvällsblaskor några inlägg tillbaka....

Var på hemväg från Italien sen i måndags och inatt, ja eller rent tekniskt sett kanske imorse då, ca 02.15 passerade vi faktiskt den av vit rök bolmande lastbilen på E4an norr om Norrköping.

Jag undrar bara två saker: enligt Aftonbladet så var körfältet i norrgående riktning avstängd hela natten, vilket jag måste ha missat på något sätt då jag tog mig förbi olycksplatsen. Kanske sov jag där bakom ratten vid tillfället?

Det andra intressanta är ju lasten, där det å ena sidan dog levande kycklingar och å den andra så dog frysta kycklingar och morötter :blink:

Aftonbladet

Expressen

På tal om våra underbara kvällsblaskor några inlägg tillbaka....

Var på hemväg från Italien sen i måndags och inatt, ja eller rent tekniskt sett kanske imorse då, ca 02.15 passerade vi faktiskt den av vit rök bolmande lastbilen på E4an norr om Norrtälje.

Jag undrar bara två saker: enligt Aftonbladet så var körfältet i norrgående riktning avstängd hela natten, vilket jag måste ha missat på något sätt då jag tog mig förbi olycksplatsen. Kanske sov jag där bakom ratten vid tillfället?

Det andra intressanta är ju lasten, där det å ena sidan dog levande kycklingar och å den andra så dog frysta kycklingar och morötter :blink:

Aftonbladet

Expressen

Men du vet kvällstidningarna har inte tid men sånt som kan vara vettiga nyheter pga alla arbetar på att finna snaskigt skvaller. därför hittar man på lite som ska vara vanliga nyheter.

Ja, hur rolig är verkligheten egentligen!? Skulle de bara rapportera saker som händer så skulle ju ingen köpa tidningen, och det är ju försäljning det hela går ut på.

Hmm men köpte inte folk tidningen förr i tiden också då det inte vara var snasknyheter

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...