Jump to content

*Struntsnack* Volume 1.0

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

• 2 weeks later...
  • Svar 4,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jaha då sitter man här, sista dagen på detta arbete. 4 år och 10 månader sätter sina spår. Men jag är glad att jag vågat, en utmaning att gå vidare från det här. :unsure:

Får man fråga vad du går från och vad du går till?

Jag går från kontorsanställd till Cafédrivare tillsammans med min bror. Kommer att vara tjänstledig från kontorsjobbet över sommaren. Efter sommaren ska jag antagligen plugga + att kvar ett mindre uppdrag på det andra jobbet, så att jag har ett par tusen extra i månaden. Ska bli jäkligt najs :)

Jag går från kontorsanställd till Cafédrivare tillsammans med min bror. Kommer att vara tjänstledig från kontorsjobbet över sommaren. Efter sommaren ska jag antagligen plugga + att kvar ett mindre uppdrag på det andra jobbet, så att jag har ett par tusen extra i månaden. Ska bli jäkligt najs :)

Då får man säga lycka till.

Själv trivs jag på jobbet som kontorsanställd trots att jag arbetat där i över 10 år. Iofs bytte jag tjänst inom myndigheten för ca 5 år sedan. Passar mej extra bra just nu eftersom jag kan arbeta hemifrån så jag slipper sjuksriva mej helt :)

Så vilket café ska man söka upp om man tar sig till Malmö då? Har släkt i skåne så chansen finns att jag ramlar dit nån gång.

Ja mitt kontorsjobb var väldigt enformigt och tråkigt i längden, nästan 5 år får helt enkelt räcka. Fick helt enkelt lite panik och att det var dags att göra nåt driftigt. När Café-projektet dök upp från ingenstans såg jag det som ett tecken att det var dags haha...

När du är i skåne så tar du bilen ut till Smygehuk (Sveriges sydligaste udde), väl där söker du upp Köpmansmagasinet, knallar in och får dig en kopp kaffe på plan 1 :D

SVERIGES SYDLIGASTE CAFÉ!

Vår temporära hemsida http://www.sydpunkt.se/

Ja mitt kontorsjobb var väldigt enformigt och tråkigt i längden, nästan 5 år får helt enkelt räcka. Fick helt enkelt lite panik och att det var dags att göra nåt driftigt. När Café-projektet dök upp från ingenstans såg jag det som ett tecken att det var dags haha...

När du är i skåne så tar du bilen ut till Smygehuk (Sveriges sydligaste udde), väl där söker du upp Köpmansmagasinet, knallar in och får dig en kopp kaffe på plan 1 :D

SVERIGES SYDLIGASTE CAFÉ!

Vår temporära hemsida http://www.sydpunkt.se/

Här är jag iallafall även om forumet är dött :unsure: Jag har varit borta från och till pga massrenovering av vårt nyinköpta radhus... Har tapetserat för första gången i mitt liv!!! Det gick förvånanandsvärt bra kan jag säga. Sen kan jag ju inte sitta på jobbtid längre (då jag har nytt jobb sen 7 månader tillbaka...) som jag gjorde förr :up:

Myers har ny flickvänn som säkerligen tar upp en hel del tid, det kan vara anledning till att han inte syns så ofta, sen har ju fotbollen börjat och som en av Sveriges enda Häckensuportrar :lol: har han ju en del att stå i för att synas på läktaren... sätta upp speglar och sånt för att bli fler... (om du läser detta Myers så förstår du nog att det är ett kusinskämt... som broderkärlek typ).

Läste något om skånsk mat Plox... fyfasen va äckligt. Det enda som är gott där är ju den röda korven... eee... vänta nu... det är Danmark va? Jaja... sak samma :lol: Nä, allvarligt talat så är jag inte så förtjust i svartsoppa och spettekaka...

Någon nämnde något om att lämna Kalle Ankas bok.... Svenska kyrkan menar jag, Det har jag gjort! Var inte speciellt svårt, ringde pastorsexpeditionen och sa att jag inte ville vara med i sekten längre, de skickade ett papper där jag skulle fylla i lite uppgifter och så skickades det tillbaka så var man fri.

Hej hopp så hörs vi säkert om nån månad igen

//Lorre Lamas

speglar?? glaslirare har man ju hört om (blåvitt bra exempel) men spegelsuportrar var ngt nytt.. vi e ju iofs jäkligt snygga i våra gulsvarta tröjjor å det är svårt å slita blicken från dom.. på tal om broderskärlek å kusingrejjer får jag säga att du e bra seg som inte kom å festade som normalt folk igår.. fasen det var sköjj tillochmed mange å marian hadde krypt fram ur garderoben.. jo jag har inte mycket tid då jag får rykta hennes häst å mocka boxen hela dagarna.. (när jag inte jobbar eller är på fotboll) B)

• 4 weeks later...
  • Moderator

Några polare som kom över och grillade och drack lite öl. Ganska städat, båda damerna som närvarade var gravida och en av killarna skulle jobba dan efter. Var trevligt men absolut inget slagfält. Var iofs många år sen det var såna fester, man är ju gammal och städad numera. ^_^

Några polare som kom över och grillade och drack lite öl. Ganska städat, båda damerna som närvarade var gravida och en av killarna skulle jobba dan efter. Var trevligt men absolut inget slagfält. Var iofs många år sen det var såna fester, man är ju gammal och städad numera. ^_^

Ålder har inget med saken att göra. Har en polare som e nåra år äldre än dig. han befann sig förresten i dina trakter i solumshamn. Han var knapppast städad. det brukar bi bra fester där. Han var lite halvsne när han ringde mej vid 21:30 och jag vet att de antagligen nyss börjat då. Så som sagt Ålder har inget med saken att göra. Och erkänn hade du haft chansen hade du gärna festat loss.

Kan säga att det är definitivt vad jag längtar efter. senast var i april 2005. En Lundellfest och ett snurrande badrum och lite för mycket rödvin. (Att man inte lär sig :P )

Själv har jag jobbat hela helgen (sitter på jobb även nu), fast är man egenföretagare så har man absolut inget emot att jobba en sådan här helg, gott om folk minst sagt. Blev en ganska lung och städad middag på vägen hem i fredags + att vi var ute och käkade gott och drack lite vin igår okckå.

• Moderator
Så som sagt Ålder har inget med saken att göra. Och erkänn hade du haft chansen hade du gärna festat loss.
Ja, men va fan ska jag säga då? Ska jag erkänna att jag blivit ett nervvrak som har såna kontrollbehov på mig själv att jag inte klarar av att festa loss ordentligt i oron av att inte kunna vara där för min familj om det skulle behöva (Viggo fick krupp två gånger under vintern, naturligtvis när jag tagit mig en Whiskey och därför inte kunde köra. Vi fick ringa ambulans istället. Drack min första Whiskey sedan dess i förra veckan) Enklare att sammanfatta det med att jag är för gammal.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...