Jump to content

Fotbollslag?


Achtung

Rekommenderade inlägg

  • Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja nå spöa skiten ur kalmar vart det juh inte.

 

Vad jag hörde så hade Peking spelat ganska bra åtminstone till en början. Men vi har Patriksson. :up:

 

nu ser jag till mina giffers och även om 6 poäng känns bra så e jag fortfarande sketanervös för avslutningen. Men enligt tRänarn så siktar Giffers på serieseger.

 

Bjuder på Patronernas tifo från pekingkampen :)

 

tifo22291hc12.JPG

Link to comment
Share on other sites

Läckert INGO! Mer sånt på läktarna för helsike!

 

FAAAAAAAN!!! Hur i helvete kan man vara så dumma att man inte ger allt man har för att försöka komma med i Europa nästa år??? Då står vi där igen med bara allsvenskt spel nästa år, för inte går vi väll och vinner? :mad2:

 

Frågan är ju om Kalmar är rätt lag att representera oss som land i Europa?

Link to comment
Share on other sites

Läckert INGO! Mer sånt på läktarna för helsike!

 

FAAAAAAAN!!! Hur i helvete kan man vara så dumma att man inte ger allt man har för att försöka komma med i Europa nästa år??? Då står vi där igen med bara allsvenskt spel nästa år, för inte går vi väll och vinner? :mad2:

 

Frågan är ju om Kalmar är rätt lag att representera oss som land i Europa?

skall man gå efter vilka som är rätt å skicka ut i Europa borde inte något lag spela där.. så jävla kass e svensk fotboll!!! grattis manetheren hoppas du blev glad nu!!

Link to comment
Share on other sites

Läckert INGO! Mer sånt på läktarna för helsike!

 

FAAAAAAAN!!! Hur i helvete kan man vara så dumma att man inte ger allt man har för att försöka komma med i Europa nästa år??? Då står vi där igen med bara allsvenskt spel nästa år, för inte går vi väll och vinner? :mad2:

 

Frågan är ju om Kalmar är rätt lag att representera oss som land i Europa?

skall man gå efter vilka som är rätt å skicka ut i Europa borde inte något lag spela där.. så jävla kass e svensk fotboll!!! grattis manetheren hoppas du blev glad nu!!

 

Håller med tyvärr.

 

Allsvenskan håller korpnivå jämfört med stora delar av europa. Vi är ju inte ens bäst i norden. skulle tro att endast Island och finland är sämre.

Link to comment
Share on other sites

Läckert INGO! Mer sånt på läktarna för helsike!

 

FAAAAAAAN!!! Hur i helvete kan man vara så dumma att man inte ger allt man har för att försöka komma med i Europa nästa år??? Då står vi där igen med bara allsvenskt spel nästa år, för inte går vi väll och vinner? :mad2:

 

Frågan är ju om Kalmar är rätt lag att representera oss som land i Europa?

skall man gå efter vilka som är rätt å skicka ut i Europa borde inte något lag spela där.. så jävla kass e svensk fotboll!!! grattis manetheren hoppas du blev glad nu!!

 

Håller med tyvärr.

 

Allsvenskan håller korpnivå jämfört med stora delar av europa. Vi är ju inte ens bäst i norden. skulle tro att endast Island och finland är sämre.

vad JAG personligen tror är t,ex att skatter skrämmer iväg bra spelare då det inte går å tjäna stora pengar på fotboll i sverige.. bra spelare spelar i länder där man får bra betalt.. dvs inte sverige där ser man att både danmark och norge där man kan käna mer får bättre spelare och har lag som kan åtminstonde komma nära giganterna i övriga europa..

 

ett annat problem som jag tycker är att vi har 5 lag i uefa cupen (kanske e 6 nu med elfsborg??) å det visas hur många matcher på tv??? sånt gör ju oxå att intresset sjunker.. man kan inte följa svenska lag om dom inte spelar på sin hemma arena.. Allsvenskan kan man ju faktsikt följa alla matcher.. men inte i lägre serier detta är fan katastrof igentligen.. dock allt handlar väll åter igen om pengar..

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
skall man gå efter vilka som är rätt å skicka ut i Europa borde inte något lag spela där.. så jävla kass e svensk fotboll!!! grattis manetheren hoppas du blev glad nu!!
Haha, tack för det! Nä, jag ser ju inte alls svensk fotboll så jag vill inte hålla på och gnälla för mycket, men det lilla jag sett gör en bestört. Håller helt med om att svensk fotboll är långt ifrån övriga europa och givetvis beror det på pengarna. Inte fan beror det på fotbollskulturen, för den har vi med råge. Vi har föreningar och duktiga frivilliga ledare för lag långt ner i åldrarna.

Men eftersom alla drar när pengarna lockar i andra länder så blir ju kvaliteten inte bättre än de spelare som blir kvar. Och många utländska spelare har ju Sverige som bas för att möjligtvis komma ut till andra lag i europa.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle lägga en slant på Gnaget.

 

Ingoman, Rätt uselt tifo? Banderollen är ju minst dubbelt så stor som klacken. Den ser rätt oproportionerlig ut iallafall. Men nåja, alla kan inte ha Pekings läktarkultur. Lääängtar till Deget borta, vilket party det kommer bli. :rolleyes::up:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...