Puffie Skriven 13 September, 2006 Report Share Skriven 13 September, 2006 för er som lyssnar på mkt musik i datorn så bli medlemar på www.last.fm så registrerar den alla låtar du lyssnar på och lägger upp dem på din sida. Sen rekomenderar den andra artister som den tror att du gillar (fungerar typ som filmtipset fast du behöver aldrig gå in och betygsätta ngt utan allt sköts med automatik). Är där ngn som redan är medlem eller ngn som blir medlem så lägg gärna till mig i friends listen. Jag heter Puffster (Puffie var upptaget ) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 14 September, 2006 Report Share Skriven 14 September, 2006 Jag är med på Last FM likaså under namnet Babuschka, lägger till dig Puffie. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 29 September, 2006 Report Share Skriven 29 September, 2006 rekommenderar främst till mina vänner såsom divan. Bebo &b Cigala Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 3 Oktober, 2006 Report Share Skriven 3 Oktober, 2006 Jag vet att någon annan tipsat om den innan, tror att det kan varit Rakii, men här kommer ett tips till, ett tips om samma skiva. Audioslave - Out of Exile Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 3 Oktober, 2006 Report Share Skriven 3 Oktober, 2006 Måste ha varit Harty som tipsade, han gillar ju Audioslave en massa vet jag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 3 Oktober, 2006 Report Share Skriven 3 Oktober, 2006 Rakii: Kollade upp det, och det var du fast du tipsade om deras nyaste album Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 3 Oktober, 2006 Report Share Skriven 3 Oktober, 2006 Jag har aldrig hört något från Out of Exile eller Revelations men Harty gav albumet en fyra i en kort recension och jag tipsade honom därefter om en spelning på radion som Chris Cornell höll. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 3 Oktober, 2006 Report Share Skriven 3 Oktober, 2006 har köpt (ja köpt) en hel del skivor på senaste tiden; Machine Head - Burn My Eyes Machine Head - The More Things Change Machine Head - The Burning Red Machine Head - Supercharger Machine Head - Through the Ashes of Empires Children of Bodom - Follow the Reaper Stone Sour - Come what(ever) may Roadrunner United - The Allstar Sessions Nu är detta mina köp sedan slutet av augusti tror jag, så det är inte en stor beställning jag gjort. Har verkligen fått upp ögon för Machine Head, lyssnar sjukt mycket på dem nu och de har verkligen gjort riktigt mycket riktigt bra metalmusik. Den enda skivan som inte riktigt håller riktigt högklass är The More Things Change, där är några kanonlåtar men oxå några som inte är så märkvärdiga. Men gillar ni metal är Machine Head helt klart ett band att ge en chans. Idag gjorde jag en ny beställning å då blev det; Children of Bodom - Hatecrew Deathroll Children of Bodom - Something Wild Children of Bodom - Hatebreeder Pain - Nothing Remains the Same Chimaira - Chimaira (2 CD) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 6 Oktober, 2006 Report Share Skriven 6 Oktober, 2006 lyssnar in mig på.. Amon Amarth ganska bar faktiskt om man gillar musik åt death hållet!! iaf deras nya skiva With Oden on our side Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 8 Oktober, 2006 Report Share Skriven 8 Oktober, 2006 Nuevo Latino Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 15 Oktober, 2006 Report Share Skriven 15 Oktober, 2006 Efter en het diskussion huruvida Marilyn Manson sysslar med nuförtiden på ett annat forum fick upp mitt intresse för mannen och bandet som jag hyste stor respekt för tidigare i min ungdom men nu hittade jag Holy Wood hemma och upptäckte något annat än musiken, utan en djupare analys om Amerikas sätt att se på populärkulturen och kändisar, religion etc... efter att jag läst några analyser så finner jag mig hemma i deras synsätt och albumet är troligen bandets bästa bland andra hittar som Antichrist Superstar, Golden age of Grotesque och Smells like children. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 16 Oktober, 2006 Report Share Skriven 16 Oktober, 2006 Två skivtips från min sida här från Tom Waits, debuten Closing Time samt Rain Dogs som ses som milstolpen i hans karriär, båda väldigt bra, vemodiga och whiskeyindränkta blues/jazz-influerade klassiker som varje människa borde ta sig en god lyssning på. Waits med sin cigarretmisshandlade röst sjunger som en hes gud då han rosslar sig fram med texterna spelandes piano och har ett par saxofoner som backar upp, blir inte mycket bättre musik att lyssna på en sen natt med ett flaska öl till hands. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 16 Oktober, 2006 Report Share Skriven 16 Oktober, 2006 Om 2 veckor är det Bruce konsert. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 17 Oktober, 2006 Report Share Skriven 17 Oktober, 2006 HOT HOT HEAT Jag har hittat en ny favoritgrupp som jag lyssnar på för fullt nu, nämligen kanadesnarna i Hot Hot Heat, som spelar någon form av indierock som fastnar på hjärnan som dubbelhäftande tejp. De har släppt två riktiga album, nämligen Make the Breakdown samt Elevator, två album fyllda med skön musik där registret de täcker är allt från The Strokes till Robbie Williams och Red Hot Chili Peppers. Mina favoritlåtar, de jag rekommenderar att ni ska lyssna på är den mycket dansvänliga This Town, titelspåret Elevator, samt deras största hit Goodnight, Goodnight. LÄNKAR: Lyssna på ett par låtar av Hot Hot Heat Läs mer om Hot Hot Heat Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 17 Oktober, 2006 Filmstar Report Share Skriven 17 Oktober, 2006 Fyra länkar till världens bästa musik, varav två dessutom råkar vara världens två bästa musikvideor. Klicka på bilderna. Aphex Twin - Come To Daddy (creepy) Aphex Twin - Windowlicker (inledningen är hilarious) Parliament-Funkadelic - Cosmic Slop (utomjordiskt sväng) Parliament-Funkadelic - Red Hot Mama (gitarrmangelsväng) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.