Jump to content

DVDnytt


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

Mycket 80-tals rullar där Ingo! ;) Några känner jag till, andra är totalt okända för mig. Ser självklart gärna att du skriver några rader när du sett filmerna.

The Quiet Earth gillade jag mycket. Köpte den billigt i London, och det visade sig vara en rätt så andralunda film med lite "b-films"-känsla fast ändå välgjord.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mycket 80-tals rullar där Ingo! ;) Några känner jag till, andra är totalt okända för mig. Ser självklart gärna att du skriver några rader när du sett filmerna.

The Quiet Earth gillade jag mycket. Köpte den billigt i London, och det visade sig vara en rätt så andralunda film med lite "b-films"-känsla fast ändå välgjord.

 

Jo jag har sett den. Har den på video men vill ju gärna ha den på dvd också. Plus att det nu var några år sedan jag såg den. Men jaggillade den då.

 

Annars var det diverse 80-talare som sagt. På 80-talet kom ju det mesta på video (tror att videoteken blev tvungna att ta in sämre/mindre kända filmer för att få höjdarna) och man såg ju massor med sköna filmer då. tyvärr kommer jag inte alltid ihåg vad de hette men när jag väl springer på nån så måste jag köpa den. Hur dålig de än må vara idag. Tyvärr har jag även en del på önskelistan som jag inte finner på dvd nånstans.

 

Var även sugen på att beställa Zapped men jag tyckte att 28 dollars var lite väl mycket pengar.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag har faktiskt köpt lite dvd-skivor. Det var ett tag sen.

 

Star Trek - The Original Series Säsong 1

Star Trek - The Original Series Säsong 2

Star Trek - The Original Series Säsong 3

 

För några få dollar mer

Den gode, den onde, den fule

Once Upon a Time in the West

Det spökar på Hill House (The Haunting, 1963)

A Touch of Zen (Hsia nu, 1969)

Den tysta flykten (Silent Running, 1972)

Den siste mannen (The Omega Man, 1971)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Jag har faktiskt köpt lite dvd-skivor. Det var ett tag sen.

 

Star Trek - The Original Series Säsong 1

Star Trek - The Original Series Säsong 2

Star Trek - The Original Series Säsong 3

Har aldrig gillat TOS, fångade Star Trek först med Next Generation. Filmerna går väl an, men serien förbleknar tyvärr i jämförelse med NG.

 

Köpte idag Örnnästet för 99 kr. Ser fram emot att se den igen, var länge sedan nu.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Rakii: Discshop, 949 kr/st.

 

Manetheren: Det som höjer TOS för mig är trojkan Kirk, Spock och McCoy och deras diskussioner, där det oftast handlar om huruvida Spock har mänskliga känslor och om det i så fall är nånting bra och nånting att sträva efter. Spock tycker inte det är nåt bra. Om han nu har mänskliga känslor. Vilket han inte har. Eller om han har dem så lyckas han undertrycka dem som en sann vulcan. Enligt honom själv...

 

Eh, ok... nu börjar jag sväva ut. Hur som helst, jag tycker TOS har en väldig charm; det är liksom början på Star Trek; jag har en svaghet för gamla sci fi-filmer/serier från 50- och 60-talet. Men samtidigt är faktiskt en del avsnitt "bra på riktigt", så att säga.

 

Fast jag tycker ju TNG nog är snäppet bättre än TOS om det gör dig nöjdare, Maneten.

Link to comment
Share on other sites

Gjorde en beställning från amazon med en polare idag

 

Just one of the guys

Looker

The quiet earth

Amazing stories

Made of steal

Shag

Strange brew

People under the stairs

Rhinstone

The stuff

The infiltrator

Time code

 

Bidde nånstans strax under tusingen med tull inräknad. Edit: Det bidde dryga tusenlappen

 

Som synes en hel del 80 talare. Nostalgitripper som kanske suger nu.

 

jävlar i inte sett en enda av dom..inte ens hört talas om.

Link to comment
Share on other sites

jävlar i inte sett en enda av dom..inte ens hört talas om.

 

Då kan jag förklara

 

Just one of the guys är originalet till Shes the man med Amanda Bynes.

Looker är en Thriller från 81 med Albert Finney som jag första gången såg på Filmnet

The queit earth är en sci fi från 85 som jag tror några här på forumet sett.

Amazing stories borde du kanske känna till det är en serie jortare filmer av bla spielberg. Gick också på filmnet tror jag

Made of steel är en verklighetsbaserad film från 93 med Charlie Sheen. kan även vara känd som Fixing the shadow eller Beyond the law

Shag Kommer jag ärligt talat inte ihåg så mycket av men det är med Phoebe Cates.

Strange brew är ännu en komedi jag såg på filmnet. Med Rick Moranis. Från 83

People under the stairs är en rysare från 92 av Wes Craven

Rhinstone är en komedi om med Dolly Parton som ska lära Sylvester Stallone sjunga country

The stuff Är yoghurtskräckisen som några här kanske minns att jag frågat efter.

The infiltrator (tror den fick en annan titel i sverige) Är med Oliver Platt som infiltrerar ett nazistgäng. Från 95. Gjord för tv.

Time code är en experimentfilm med bla Stellan Skarsgård och salma Hayek. Där bilden är uppdelad i 4 rutor och man ser vad som händer samtidigt på fyra olika ställen.

 

Jo sa jag förresten att jag beställde ett gäng till igår. Men från DS denna gång :D

 

Liar liar

Den siste kejsaren

Flykten från Alcatraz

Tora! Tora! Tora!

Commitments

Döden på larvfötter

Mumien

Mumien - Återkomsten

Goodbye Lenin!

Bridget Jones dagbok

White chicks (jag vet men jag blev sugen att se en taskig komedi)

Thursday

M

Danny the dog

Yamato

Link to comment
Share on other sites

Ingo// Nu har du snart triggat upp mig till att göra en gigant-beställning deluxe igen :)

Många bra filmer i den där sista DC-beställningen också, sugen på att se en hel del av dom jag med, bla Tora! Tora! Tora! och Commitments har jag haft i näven många gånger men gång efter annan ställt tillbaka i hyllan.

Link to comment
Share on other sites

jävlar i inte sett en enda av dom..inte ens hört talas om.

 

Då kan jag förklara

 

Just one of the guys är originalet till Shes the man med Amanda Bynes.

Looker är en Thriller från 81 med Albert Finney som jag första gången såg på Filmnet

The queit earth är en sci fi från 85 som jag tror några här på forumet sett.

Amazing stories borde du kanske känna till det är en serie jortare filmer av bla spielberg. Gick också på filmnet tror jag

Made of steel är en verklighetsbaserad film från 93 med Charlie Sheen. kan även vara känd som Fixing the shadow eller Beyond the law

Shag Kommer jag ärligt talat inte ihåg så mycket av men det är med Phoebe Cates.

Strange brew är ännu en komedi jag såg på filmnet. Med Rick Moranis. Från 83

People under the stairs är en rysare från 92 av Wes Craven

Rhinstone är en komedi om med Dolly Parton som ska lära Sylvester Stallone sjunga country

The stuff Är yoghurtskräckisen som några här kanske minns att jag frågat efter.

The infiltrator (tror den fick en annan titel i sverige) Är med Oliver Platt som infiltrerar ett nazistgäng. Från 95. Gjord för tv.

Time code är en experimentfilm med bla Stellan Skarsgård och salma Hayek. Där bilden är uppdelad i 4 rutor och man ser vad som händer samtidigt på fyra olika ställen.

 

Jo sa jag förresten att jag beställde ett gäng till igår. Men från DS denna gång :D

 

Liar liar

Den siste kejsaren

Flykten från Alcatraz

Tora! Tora! Tora!

Commitments

Döden på larvfötter

Mumien

Mumien - Återkomsten

Goodbye Lenin!

Bridget Jones dagbok

White chicks (jag vet men jag blev sugen att se en taskig komedi)

Thursday

M

Danny the dog

Yamato

 

The Commitments e för jävla bra.

Goodbye Lenin! e bra.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...