Jump to content

såg just filmen..

Rekommenderade inlägg

jag menade inte heller att kvinnorna skulle ha varit med och slåss, men jag tycker att éowyns uttalande om att alla kvinnor har fått lära sig att hantera svärdet och senare kommentarer från diverse män är lite motsägande. tycker att vissa av kommentarerna var lite väl för mycket...

ovän, det låter som att du hade ett mycket trevligt biobesök. :P det du beskriver, med prasslande chipspåsar, små (eller större) kommentarer, och sen kan jag tänka mig att en 8-åring inte sitter helt stilla under drygt 3 timmar, detta brukar jag acceptera, och till och med tycka om, när jag går på tecknad film vill säga. då tycker jag att det är lite kul med alla ungar med godispåsar, som sitter och pratar under filmen. men inte på tt!

• Svar 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Filmstar

Apropå (o)lustiga biobesök; när jag såg Sagan om ringen första gången för drygt ett år sen hamnade jag bredvid ett par där killen uppenbarligen hade släpat med sig tjejen (som satt närmast mig). Tjejen var lite uttråkat och kom med kommentarer med jämna mellanrum. Killen svarade lite irriterat med ett kort Mm eller Nä. Två av tjejens kommentarer etsade sig fast. Först, när man såg en orch visa tänderna kom kommentaren "Han behöver gå till tandläkaren, eller hur, va!!". Sen när Boromir skickades ner för fallet i kanoten kommer den fullständigt stämningförstörande "Schysst begravning, va!!".

Stackars kille! :ph34r:

Hade en 4 årig unge framför mig på en film som det var 15 - årsgräns på. Satt bakom honom och upp och ner hoppade han på sin stol. Med jämna mellanrum så sprang han ut och in ur salongen och förstörde stämningen totalt. Sedan kom en scen som fick mig och mina kompisar att börja skratta och vad gör den lilla ungen då, jo han vänder sig om och skriker: Har ni problem, snorungar! Hade det varit en Lotr film hade jag klippt till honom trots åldern! Hade tyvärr ingen läsk med mig så jag lät honom va!

• Moderator

Appropå otrevliga biobesök så gjorde MTV en förhandsvisning av TTT någon vecka innan premiären. Läste några resensioner från folk som varit där, och det var inga snälla ord de sa om MTV. Efter vad de sa kan jag förstå varför.

När slaget vid Helms Deep började hade plötsligt programledaren för MTV-programmet som stod för förhandsvisningen stormat in i biosalongen med en kameraman och börjat intervjua folk. De sprang runt och skymde sikten för folk, och det är ju rejäla lampor de har för kameraljuset så antingen bländade de folk eller så lyste de upp hela bioduken så bilden i princip försvann.

Dessutom stängde de filmen direkt efter den var slut, inga eftertexter, ingen musik som följde biobesökarna ut.

Som sagt, de som skrivit in var inte glada på MTV.

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

har nu sett ttt för andra gången. fick inte den där riktigt positiva känslan jag fick efter förra gången. då sa jag övertygat att ttt är mycket bättre än sor, men jag tycker inte så just nu. nu vill jag snarare säga att sor är mycket bättre, att den håller bättre för att kollas på flera gånger.

jag saknade nåt, fick inte den där känslan jag sökte. det var inte ändringarna som var felet, jag var inställd på att i så hög grad som möjligt se filmen som pj's version, men det var något som fattades.

så skrev jag. har nu delvis kommit på vad det var som störde mig när jag kollade på ttt andra gången. när jag tänker på den filmen nu, får jag en känsla av att ha sett den åtskilliga gånger, att nästan vara lite trött på den, men jag har bara sett den de två gångerna. förstår inte varifrån den här bittra eftersmaken kommer, det finns ju samtidigt så mycket jag älskar i filmen.

Hade en 4 årig unge framför mig på en film som det var 15 - årsgräns på. Satt bakom honom och upp och ner hoppade han på sin stol. Med jämna mellanrum så sprang han ut och in ur salongen och förstörde stämningen totalt. Sedan kom en scen som fick mig och mina kompisar att börja skratta och vad gör den lilla ungen då, jo han vänder sig om och skriker: Har ni problem, snorungar! Hade det varit en Lotr film hade jag klippt till honom trots åldern! Hade tyvärr ingen läsk med mig så jag lät honom va!

När jag såg TTT så satt jag jämte en liten unge (kan knappt ha varit elva år) som var förkyld och när han åt godis kunde han inte andas genom näsan vilket gjorde att han gav ifrån sig sådana irriterande andningsljud då han kippade efter andan. Jag var nära på att verkligen skrika på honom. Då kan jag ändå erkänna att jag emellanåt också komemr med viskningar till mina kamrater om handlingen och så vidare (de hade då läst böckerna så jag frågade lite om hjälp). Dock var det ganska jobbigt när vi såg den första filmen i triologin, en av mina kompisar hade då läst boken och satt och sade "wow nu kommer det och det är så och så....." avslöjade saker i förväg och liknande. Tack och lov satt jag en bit i från så jag hörde inte allt.

Jag hoppade iväg på bio i förra veckan hade då bestämt mig för att se TTT ännu en gång, kanske skulle det vara bättre denna gång, jo visst så var det allt.

Vi hade dock väldigt dåliga platser rad 3 längst till höger, men men slapp gå så långt iallafall. Jag var väl dum som hade räknat med att de flesta hade sett filmen för att döma av folket som var där så hörde man bara en massa viskningar, inte från några barn tackolov, men fnittriga tonårsflickor som bara döööööör när Legolas eller Frodo dök upp. Sen allt skrattande åt Gollum eller skall jag säga Smeagol, och även åt Gimli. Jag skall väl inte säga för mycket för ett ljud som låter som en skrattning kom även från mig. Det var det som förgyllde mina dryga tre timmar på bion iallafall...

När Uruk-Haierna står och klampar utanför Isengard så skakade det riktigt i stolarna så jag kunde denna gång ha överseende med alla de alverna som kom och att Haldir inte längre finns.. :(

Sen en sak som jag retade mig på under bion var en äldre man som satt bakom oss, han verkade tro att han satt hemma i soffan för han pratade vilt o brett om vad som hända skulle, visst jag har sett filmen ett antal gånger nu men, det är inte alla som är villiga att slänga ut så mycket pengar på det, så därför slutade det med att en annan som satt bakom honom blev väldigt uppretad och sa honom en sanninges ord, mycket bra tycker jag.. hade jag kunnat så hade han fått dagens ros utav mig här iallafall...

det värsta är ju inte jobbiga ungar utan långa jävlar som sitter spikrakt framför en...gud vad irreterande...sen när man frågar om de kan sjunka ihop lite säger de javisst men efter 2 min är de uppe igen...tur att jag inte öppnade ett bankkonto i Usa för då hade jag kanske använt gåvan som kommer med(Bowling för colombine)

• 2 weeks later...

Personligen tyckte jag faktiskt att TTT var ännu bättre än FOTR. Det var några år sedan jag läste böckerna, så därför störde jag mig inte så mycket på de ändringar som gjorts. Den enda nackdel som jag kunde hitta var att filmen, trots sina tre timmar, kändes för kort. Samma sak kände jag i FOTR, men inte lika mycket. Jag tycker inte att slaget vid Helms klyfta var för långt, men andra saker ägnade man för lite tid åt. Men att göra biofilmer på fyra eller fem timmar kanske inte funkar kommersiellt. Jag hoppas iallafall att DVD-versionen kan fylla ut en del av luckorna. Speciellt handlingen med Merry och Pippin fick inte det djup som den hade i böckerna, hade gärna sett lite mer av enterna och scenerna i Fangorn. Men trots allt är TTT en osannolikt bra film, i mitt tycke den bästa som gjorts. Jag hade inte haft något emot att sitta en timme till i biosalongen och fått uppleva mer av känslan att verkligen vara i Midgård och uppleva allt. :D

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...