Jump to content

*Struntsnack* Volume 1.0

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

• Filmstar
Jag vet om att jag särskiver och blandar ihop svenska film och svenskfilm ibland, ska inte hända igen! :D

Åh nej, nu blev det fel. Du särskriver inte. Tvärtom. Kanske i en iver att inte särskriva så skriver du ihop ord som inte ska skrivas ihop. Som t ex "svensk film" som alltså är två ord. :)

"När det gäller film från Sverige, alltså svensk film, så är Persona den bästa svenska film jag har sett."

(Svenska i "den bästa svenska film" har precis samma betydelse som svensk i "svensk film", det är bara en böjning (a läggs till) pga bestämd form.)

Och därmed är svenskalektionerna slut för det här året. :smartass:

• Svar 4,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jojje din jävla besserwisser :whistling: Själv hatade jag svenskalektionerna och vet knappt vad ett substantiv är

Har lyckast dragit på mej nått virus i datorn som ger en massa popuprutor och emellanåt nå dialogrutor som frågar om jag vill installera ett antivirus. Nån som har nå idé hur man blir av med skiten.

Guest Gäst_La divaGäst
Afan okej, har alltid skrivit svensk film som ett ord. Har för mig att det var La Diva som gnällade när jag inte gjorde det nämligen. Men nu vet jag.

God Jul förresten! :galentomte:

Afan okej, har alltid skrivit svensk film som ett ord. Har för mig att det var La Diva som gnällade när jag inte gjorde det nämligen. Men nu vet jag.

Jag gnälltade inte alls, det var mitt Alterego! (jätte busig. Titta bara vad hon ställt till med härovan!)

Har ingen lärt dig att det är fult att kasta Sten i glas hus?

Med lite tur får du en ord bok i jul klapp och då kan du slå upp ordet ironi (inget annat verkar bita på detta forum hehe) och man har det bara så roligt som man gör det brukar jag säga.

God Jul på er alla ! :D .

För de som inte är för pryda kan ni se en underbar julscen HÄR.

Vafan Plox tillhör du inte den ironiska generationen. Hmm kanske några år för ung.

Men Divan då. Usch! sånt snusk du länkar till. Jag rodnar.

haha men det får mej att ttänka på Kvarteret skatan och farmors julklapp. hehe "stavmixern" som hon gör ris ala la maltan med.

Bjuder på ett Lars vegas julrim

"Midvinternattens köld och Tord.

sitta med Krister och limma

Jultomteskägg och pappa som sov

men vaknar av barnen som stimma

Han sätter sig upp i julstjärnans glans

och tror sig vara nån annanstans

Från köket han hör en vidöppen kran

Barnen har spolat en ishockeyplan"

God Jul allesamman

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Usch Manne, lider med dig. Magsjukan tycks eskalera något fruktansvärt nu märks det då morsan vaknade mitt i natten och var tydligen sjuk hon med. Annars har min dag varit som vanligt, trist och intetsägande, nu på kvällskvisten lyssnar jag på lite musik, ser på The Wire och dricker några öl och ett par whiskey sjunker ner i magen. Ska nog försöka se Atonement senare om jag har tid, lust och ork...

Mja, det blir oftast så för min del i vardagen, fast nu har vännerna pysslat med annat under helgen och en är bortrest så det har blivit att man suttit hemma bara och haft tråkigt, spelat lite tv-spel och dylikt för att slå ihjäl tiden. Men idag hoppas jag det blir bättre då jag ska se lite film trots allt.

Min lördag sög som vanligt. Orkar bara mindre och mindre liasom. Orkar völ ta mej typ 6-7 meter sen är jag ganska slut. Detta trots att man har syrgas hela tiden. Är så tokjävla less nu.

Jobbar annars på tredje säsongen av The Wire som jag iofs sett men jag köpte den ju på dvd.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...