Filmstar Jojje Skriven 23 December, 2007 Filmstar Report Share Skriven 23 December, 2007 Jag vet om att jag särskiver och blandar ihop svenska film och svenskfilm ibland, ska inte hända igen! Åh nej, nu blev det fel. Du särskriver inte. Tvärtom. Kanske i en iver att inte särskriva så skriver du ihop ord som inte ska skrivas ihop. Som t ex "svensk film" som alltså är två ord. "När det gäller film från Sverige, alltså svensk film, så är Persona den bästa svenska film jag har sett." (Svenska i "den bästa svenska film" har precis samma betydelse som svensk i "svensk film", det är bara en böjning (a läggs till) pga bestämd form.) Och därmed är svenskalektionerna slut för det här året. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 23 December, 2007 Report Share Skriven 23 December, 2007 Jojje din jävla besserwisser Själv hatade jag svenskalektionerna och vet knappt vad ett substantiv är Har lyckast dragit på mej nått virus i datorn som ger en massa popuprutor och emellanåt nå dialogrutor som frågar om jag vill installera ett antivirus. Nån som har nå idé hur man blir av med skiten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 23 December, 2007 Report Share Skriven 23 December, 2007 Afan okej, har alltid skrivit svensk film som ett ord. Har för mig att det var La Diva som gnällade när jag inte gjorde det nämligen. Men nu vet jag. God Jul förresten! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 23 December, 2007 Report Share Skriven 23 December, 2007 En riktigt god jul till er alla!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gäst_La divaGäst Skriven 23 December, 2007 Report Share Skriven 23 December, 2007 Afan okej, har alltid skrivit svensk film som ett ord. Har för mig att det var La Diva som gnällade när jag inte gjorde det nämligen. Men nu vet jag. God Jul förresten! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 23 December, 2007 Report Share Skriven 23 December, 2007 Afan okej, har alltid skrivit svensk film som ett ord. Har för mig att det var La Diva som gnällade när jag inte gjorde det nämligen. Men nu vet jag. Jag gnälltade inte alls, det var mitt Alterego! (jätte busig. Titta bara vad hon ställt till med härovan!) Har ingen lärt dig att det är fult att kasta Sten i glas hus? Med lite tur får du en ord bok i jul klapp och då kan du slå upp ordet ironi (inget annat verkar bita på detta forum hehe) och man har det bara så roligt som man gör det brukar jag säga. God Jul på er alla ! . För de som inte är för pryda kan ni se en underbar julscen HÄR. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 23 December, 2007 Report Share Skriven 23 December, 2007 Mmm jo, har som sagt lite svårt för det här med ironi... känns lite 90-tal. Tyvärr ingen som lärt mig kasta sten, lärt mig på egen hand serr u. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 23 December, 2007 Report Share Skriven 23 December, 2007 Vafan Plox tillhör du inte den ironiska generationen. Hmm kanske några år för ung. Men Divan då. Usch! sånt snusk du länkar till. Jag rodnar. haha men det får mej att ttänka på Kvarteret skatan och farmors julklapp. hehe "stavmixern" som hon gör ris ala la maltan med. Bjuder på ett Lars vegas julrim "Midvinternattens köld och Tord. sitta med Krister och limma Jultomteskägg och pappa som sov men vaknar av barnen som stimma Han sätter sig upp i julstjärnans glans och tror sig vara nån annanstans Från köket han hör en vidöppen kran Barnen har spolat en ishockeyplan" God Jul allesamman Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 24 December, 2007 Report Share Skriven 24 December, 2007 En svart-gul jul och en riktigt gott nytt Gnagar-år till er allesammans! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 7 Januari, 2008 Filmstar Report Share Skriven 7 Januari, 2008 Läs, njut och skratta. Extra roligt om man, som jag, har sett årets SVT-program om Kungafamiljen. Obetalbart rolig text. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 26 Januari, 2008 Moderator Report Share Skriven 26 Januari, 2008 Viggo har åkt på magsjuka. Har torkat en hel den spya under kvällen kan jag säga. Dessutom lyckades han stoppa fingret i munnen på mig, så åker jag inte dit den här gången så gör jag det aldrig. Hur har er lördag varit? Och tänk er för innan ni klagar på nåt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 26 Januari, 2008 Report Share Skriven 26 Januari, 2008 Usch Manne, lider med dig. Magsjukan tycks eskalera något fruktansvärt nu märks det då morsan vaknade mitt i natten och var tydligen sjuk hon med. Annars har min dag varit som vanligt, trist och intetsägande, nu på kvällskvisten lyssnar jag på lite musik, ser på The Wire och dricker några öl och ett par whiskey sjunker ner i magen. Ska nog försöka se Atonement senare om jag har tid, lust och ork... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 27 Januari, 2008 Moderator Report Share Skriven 27 Januari, 2008 Tack för det, Rakii. Viggo mår bättre nu på morgonen, och än står jag upp. Vi får hoppas det fortsätter så. Hade ju funderingar på att lira lite innebandy idag, men vi får se hur det blir med det. Men det där med trist och intetsägande låter inget vidare. Hur kommer det sig? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 27 Januari, 2008 Report Share Skriven 27 Januari, 2008 Mja, det blir oftast så för min del i vardagen, fast nu har vännerna pysslat med annat under helgen och en är bortrest så det har blivit att man suttit hemma bara och haft tråkigt, spelat lite tv-spel och dylikt för att slå ihjäl tiden. Men idag hoppas jag det blir bättre då jag ska se lite film trots allt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 27 Januari, 2008 Report Share Skriven 27 Januari, 2008 Min lördag sög som vanligt. Orkar bara mindre och mindre liasom. Orkar völ ta mej typ 6-7 meter sen är jag ganska slut. Detta trots att man har syrgas hela tiden. Är så tokjävla less nu. Jobbar annars på tredje säsongen av The Wire som jag iofs sett men jag köpte den ju på dvd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.