Jump to content

Hej då på ett tag-tråden

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

Jag ska åka på utbildning med kyrkan över helgen
he he, fy faan va jag hatar allt som har med kyrkjävlar att göra!ville bara säga det....inge personligt kompis! :)

Måste hålla med Lester, kyrkan är inget för mig. Ok, jag ska gifta mig i kyrkan om jag gifter mig, men allt annat som hör kyrkan till får det att krypa i skinnet på mig.

Men jag hoppas du får trevligt på din utbildning. Försök ta det lugnt med nattvardsvinet bara. :D

har polare som gav "löften" borgligt, samt "namngav" sina barn med samma snubbe från rådhuset. tycker jag låter förnuftigt med tanke på vad de aktuella sammanhang idag medför. har absolut ingen förståelse för mina systrar samt många andra som av "naturliga" skäl matar in sina barn i något dom inte själva kan ta ställning till.

får väl tacka morsan som lät mig slippa bli döpt!

man ska ju aldrig tappa hoppet, som man brukar säga. det ligger ju någonting i det. i många svaga ögonblick kan det va en hjälp.

vad man väljer att tro på är ju en privatsak som man inte ska försöka "övertyga" andra om. jag har valt att tro på "människan"...de man vill ha runt om sig.

och kan man inte tro på sina vänner, finns det ju bara en själv att tro på i slutändan.

min storebror som vägrar "lyssna" på mig gällande tro, har i många år försökt få in mig i buddhismen. blir så förbannat trött på idioter som inte kan eller vill "lyssna" på sina medmänniskor....pratar inte om ord, mer om helheten!

tycker det är egoistiskt att inte kunna stanna upp och höra andras mående etc.

simpla enkla typer som bara klarar av att höra sina egna åsikter.

• Svar 802
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Moderator

Bra sagt Lestat. Förmodligen ogillar många det du skrev, och vi har ju haft den här diskussionen i annan tråd tidigare, så jag hoppas inte den drar igång igen, men jag tycker också som du.

Hade en kamrat som jag brukade tala med i telefon för några år sen och hon var djupt religiös. Vi pratade ibland om tro och vi hade vitt skilda åsikter. Hon kunde inte riktigt ta det där att jag inte inte trodde på Gud, hon blev provocerad av det, men hon accepterade det ändå ganska bra.

Hon försökte några gånger att vi skulle läsa Bibeln tillsammans, men jag var inte intresserad av det.

Så när hon kom om hälsade på en gång så fick jag en present. Det visade sig vara en Bibel, och jag blev faktiskt lite sur över det. Jag hade klargjort var jag stod och vad jag ville, ändå måste hon "framhärda". Det är ingen stor sak, men för mig visar det lite att vissa inte kan acceptera att andra tänker olika, och enligt min åsikt är det ofta de troende som är sådana.

Mmm inskränkta jäklar e det värsta som finns.. inte bara när det gäller religon..

jag har ofta fått ta skit för att jag haft långt hår eller när jag färgat det svart..

det samma gäller religon lite hadde en lärare som trodde jag var satanist å ville omvända mig.. vilket gjorde att jag enbart tjötade om asatro..

aja jag tycker iaf det var det vettigaste jag sett lestat skriva.. (no offence)

Mmm inskränkta jäklar e det värsta som finns.. inte bara när det gäller religon..

jag har ofta fått ta skit för att jag haft långt hår eller när jag färgat det svart..

det samma gäller religon lite hadde en lärare som trodde jag var satanist å ville omvända mig.. vilket gjorde att jag enbart tjötade om asatro..

aja jag tycker iaf det var det vettigaste jag sett lestat skriva.. (no offence)

Hihi, har du långt hår? :up::D

bara apropå..hehe

Jag håller helt och till fullo med dig om detta, Lestat, jag har aldrig gillat folk som försökt övertyga folk vad man ska tro på, alltså vad som är rätt och vad som är fel. Förstår inte riktigt det. Jag låter personen tro precis vad den vill. Det är ju en personlig grej som ingen annan än personen i fråga har att göra med.

Sen att det finns folk som henne som Manetheren talar om i citatet nedan, det kan man nog tyvärr inte göra någonting åt. Det är naturligtivs fruktansvärt fel, och någonting jag är emot, men vi har sådana idioter i min lokalavdelning också. En tjej som alla hatar, även i kyrkan, det borde beskriva hur påfrestande hon är :)

Hon brukar ta med sig biblar till skolan och dela ut till sina "vänner", och säga åt dem att de är tvungna att läsa den innan de kan uttrycka sig i frågan. Sånt är så jävla löjligt.

Så när hon kom om hälsade på en gång så fick jag en present. Det visade sig vara en Bibel, och jag blev faktiskt lite sur över det. Jag hade klargjort var jag stod och vad jag ville, ändå måste hon "framhärda". Det är ingen stor sak, men för mig visar det lite att vissa inte kan acceptera att andra tänker olika, och enligt min åsikt är det ofta de troende som är sådana.

• 2 weeks later...
  • Filmstar

Jag har varit i Prag två gånger. En mycket trevlig stad. Speciellt minns jag en pub som hette Thirsty Dog där ölen kostade motsvarande tio kr och de hade pravda-tidningar som tapeter, och en annan där de hade ledningar direkt från bryggeriet in i puben.

Ha det så bra, Tjecken!

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...